Odkazy na užitečnou literaturu a další zdroje pro tvorbu kvalitní lekce Modře: Teorie, nicméně velmi důležitá a velmi (!) čtivě psaná! Je umístěna ve studijních materiálech předmětu. Červeně: Publikace věnované konkrétním metodám a technikám. Jsou dostupné v knihovně na FF či PedF. Zeleně: Elektronické zdroje dostupné online. 1. Diskuse jako výuková metody. Skupinová práce, kooperativní učení. Tvorba lekce obecně. Doporučená literatura: PETTY, G. Diskuse. In Moderní vyučování. 1.vyd. Praha: Portál, 1996. s. 165-173. PETTY, G. Tvorba lekce. In Moderní vyučování. 1.vyd.Praha: Portál, 1996. s. 312-342. ONDRUŠEK, D., LÁBATH, V. Diskúsné metody v tréningoch. In Tréning? Tréning. Bratislava: PDCS, 2007, s. 71-83. Dostupné online na internetové adrese: http://www.pdcs.sk/sk/publikacie/trening-trening.html 2. Recepce uměleckého díla. Doporučená literatura: FIŠER, Z., HAVLÍK, V. HORÁČEK, R. Slovem, akcí, obrazem. Brno:Masarykova univerzita, 2010. HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění: poslání, možnosti a podoby seznamování veřejnosti se soudobým výtvarným uměním prostřednictvím aktivizujících programů na výstavách. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 1998. 3. Kreativita a rozvoj tvořivosti v estetické výchově. Doporučená literatura: PETTY, G. Tvořivost a vynalézavost. In Moderní vyučování. 1.vyd. Praha: Portál, 1996. s. 236-247. KLEON, Austin. Kraď jako umělec: 10 věcí, které ti nikdo neřekl o kreativitě. V Brně : Jan Melvil, 2012. KOŽMÍN, Zdeněk. Tvořivý sloh: malé traktáty a malé scénáře. Praha: Victoria Publishing, 1995. 102 s. ISBN 80-7187-037-4. BERÁNKOVÁ, Eva. Tvořivá hra jako cesta k pochopení literárního díla. Plzeň: Fraus, 2002. 106 s. ISBN 80-7238-182-2. KIRST, Werner. Trénink tvořivosti. Praha: Portál, 1998. 125 s. ISBN 80-7178-227-0. MLEJNEK, Josef. Dětská tvořivá hra. Praha: IPOS, 2004. 150 s. ISBN 80-7068-163-2. BAKALÁŘ, Eduard. I dospělí si mohou hrát. Praha : Pressfoto, 1987. KUŽELOVÁ, Marie. Tvořivá dramatika ve výuce slohu. Brno: Masarykova univerzita, 1996. 34 s. ISBN 80-210-1281-1. 4.Hra a zážitek v estetické výchově. Doporučená literatura: VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy . Vyd. 2., rozš. Praha : Agentura STROM, 1998. Zlatý fond her (I.-IV.); hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2005. 153 s. ISBN 80-901660-6-7. WAY, Brian. Výchova dramatickou improvizací. Praha: ISV nakladatelství, 1996. 218 s. ISBN 80-85866-16-1. VALENTA, Josef. Učit se být: témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. Praha: Agentura Strom, 2003. 95 s. ISBN 80-86106-10-1. FRANC, Daniel a kol. Učení zážitkem a hrou. Praktická příručka instruktora. Brno: Computer Press, a. s., 2007. Metodický portál Prázdninové školy Lipnice. [online]. Dostupné z: http://pslold.psl.cz/projekt-klicovy-rok/tymoveprojekty/tipy.php 5. Arteterapeutické techniky ve výtvarné výchově. Doporučená literatura: SLAVÍK, Jan. Umění zážitku, zážitek uměním . Praha: Karlova univerzita, 2011.