OSNOVA TÁZÁNÍ PRO ŽIVOTOPISNÁ INTERVIEW (čtenářské životopisy) dětství mládí dospělost stáří nutné - rodinné zázemí - předčítání rodičů - jak se doma četlo - první kontakt s knihou - domácí knihovna - škola a její vliv (učitelé, spolužáci) - čtenářské deníky - spolužáci, kamarádi - vliv rodičů - „moje první dospělá kniha“ - zakazované knihy - školní a veřejná knihovna - jiná média a jejich vliv - čtení a vlastní rodina (partner, děti) - kupování knih - čtení a zaměstnání - čtení a volný čas - ochabování a revitalizace - čtení jiná média - penze: návrat ke knihám a čtení - nemoci a indispozice - čtení a jiná média na úplný závěr: nejoblíb. autor, nejoblíb. kniha a kniha, k níž se vracím; čtenářské zvyky a rituály; jiná média – kolik čeho možné pohádky, leporela, knižní ilustrace, souboj televize/internetu a knihy; první kniha, kterou jsem přečetl(-a) tzv. povinná četba, kupování knih, generační bariéra, odpor ke čtení, dívčí/chlapecká literatura, přestal/a/ jsem úplně číst, kupování knih, knihovny, kniha, která mi pomohla zvládnout těžkou životní situaci četba vnukům, návrat do knihoven, knihy, k nimž se vracím/ neschopnost číst současnou produkci, pohled na mladší generace; čtenářské návyky a stereotypy (celoživotně); pohled zpět: co bych dělal(a) jinak zcela individuální (dle temperamentu a dispozic dotazovaných) zde už je možné dát prostor dotazovaným dle jejich vlastních sklonů, např. tam, kde se narazí na obzvlášť důležitou osobitost, jako je setkání s výrazným učitelem, vzor rodičů, silný vliv knihovny, iniciační čtenářský zážitek, silná bariéra, vlastní čtenářská či antičtenářská vyznání...