Inscenování opery v Brně (JS 2020) Mgr. Šárka Havlíčková Kysová, Ph.D. Mgr. Klára Škrobánková Podmínky ukončení kurzu:  Aktivní účast na seminářích (max. 2 absence)  Příprava lektorského úvodu založeného na podrobné dramaturgické analýze jednoho titulu. Analýzu je nutno zasadit do kontextu inscenační historie daného díla v Brně.  Aktivní účast na diskuzích o shlédnutých představeních - s písemnou přípravou v rozsahu 1-2ns  Závěrečná seminární práce v rozsahu 10-15ns 26.2. Úvod  Úkoly v semináři: o lektorský úvod - ústně o písemná verze lektorského úvodu (seminární práce, 10-15 ns) o diskuze o představeních - přípravy v rozsahu 1-2 ns o téma smrti a umírání - způsoby zobrazování ve sledovaných dílech a jejich inscenacích 28. nebo 29.2. představení Monument v Janáčkově divadle 5. 3. Marko Ivanovič, David Radok: Monument  diskuze o textu/textech Lindy a Michaela Hutcheonových - úvod a první kapitola z knihy Opera: The Art of Dying  diskuze o představení 11. nebo 14.3. představení Tosca v Janáčkově divadle 15.3. představení Don Carlos v Janáčkově divadle 12. 3. G. Pucinni: Tosca + G. Verdi: Don Carlos  lektorské úvody 19. 3. G. Verdi: Don Carlos  rozbor a diskuze o představení 26. 3. G. Pucinni: Tosca  rozbor a diskuze o představení 2. 4. Kontaktní výuka se nekoná 9. 4. ???? 9.4. (premiéra), 13.4., 18.4., 19.4., 23. nebo 24.4 představení Řecké pašije 16.4. B. Martinů: Řecké pašije  lektorský úvod 23.4. B. Martinů: Řecké pašije  rozbor a diskuze o představení 30.4. Kontaktní výuka se nekoná 7.5. L. Janáček: Káťa Kabanová  lektorský úvod 7. nebo 9.5. Představení Káťa Kabanová 14.5. L. Janáček: Káťa Kabanová  rozbor a diskuze o představení