> Učitelské praxe Imatrikulace od 2019 > Třída Kde najdu informace? Obsah obrázku snímek obrazovky Popis byl vytvořen automaticky https://www.phil.muni.cz/student/pedagogicke-praxe Na koho se mám obrátit? Mgr. Dorota Egerlová, manažerka praxí e-mail: dorota.egerlova@phil.muni.cz, tel.: +420 549 49 3483, +420 771 126 602. Úřední hodiny: úterý a středa 9:00–11:00 hod v místnosti C119, budova C, 1. patro (chodba Studijního oddělení). Konzultace jsou možné i v jiných termínech v pracovních dnech po předchozí domluvě. Mgr. Martina Trombiková, Ph.D., oborová didaktička ÚGNN e-mail: trombikova@mail.muni.cz Mgr. et Mgr. Markéta Hotařová, Ph.D., oborová didaktička ÚGNN e-mail: marketa.hotarova@mail.muni.cz Administrace praxí Průběh, reflexe a ukončení praxí Jakou střední školu si mám vybrat? •ZIP střední škola • •Fakultní střední škola • •Spolupracující střední škola • PŘI PLÁNOVÁNÍ PEDAGOGICKÉ PRAXE: DOPORUČUJEME studentům primárně sledovat záložku "SPOLUPRACUJÍCÍ ŠKOLY PROJEKTU ZIP MUNI a nabídka míst k praxi", kde si mohou na základě uvedených kapacit ke konkrétním programům vybrat školu ke své pedagogické praxi. V tomto případě sdělí e-mailem vybranou konkrétní školu manažerce praxí, spolu s následujícími údaji (viz web) Pokud jsou místa na spolupracujících školách projektu ZIP MUNI obsazena, může student nominovat školu vlastní. V tomto případě při plánování pedagogické praxe sdělí e-mailem manažerce praxí následující parametry předpokládané pedagogické praxe (viz web) Filozofická fakulta má uzavřeny dohody o vzájemné spolupráci na pedagogických praxích se svými fakultními školami, viz přehled fakultních škol. Neznamená to však, že přijetí na pedagogickou praxi na fakultní škole je automatické. Každá pedagogická praxe musí být předem dohodnuta s provázejícím učitelem a ředitelstvím školy. • A B Informace pro studenty se zahájením studia v ak. roce 2019/2020 a později Před začátkem pedagogické praxe … Protokol o přijetí studenta na pedagogickou praxi •ZIP škola – žádný protokol o přijetí! •Protokol o přijetí studenta na pedagogickou praxi – fakultní škola •Protokol o přijetí studenta na pedagogickou praxi – spolupracující škola (tj. ostatní školy mimo ZIP MUNI a školy fakultní) -ve třech stejnopisech s podpisy od provázejícího učitele, studenta a garanta praxe -Protokol je nutné vyplnit jak v případě, že se jedná o fakultní školu (dokument s označením fakultní škola), tak i pro školu, kterou student nominuje sám, ovšem pouze tehdy, je-li s touto spolupracující školou již uzavřena dohoda o realizaci pedagogických praxí (dokument s označením spolupracující škola). 1. Stáhnout 2. Vyplnit a podepsat -Před začátkem termínu praxe naskenovat do Odevzdávárny příslušného předmětu pedagogické praxe ve formě: "AKADEMICKÝ ROK_NÁZEV DOKUMENTU_JMÉNO A PŘÍJMENÍ STUDENTA_ KÓD PŘEDMĚTU PRAXE" (př. "2020-21_Protokol o přijetí_Jan Novák_UCJ01") - - - - -Poté si student jeden stejnopis ponechá, jeden odevzdá dr. Trombikové a jeden předá provázejícímu učiteli. -Do Odevzdávárny předmětu student rovněž skenuje i všechny následující dokumenty k pedagogické praxi - viz níže záložka dokumenty pro studenty učitelských programů. • • 3. Naskenovat 4. Odevzdat Průběh pedagogické praxe 1.Studenti vykonávají praxi dle zadaných parametrů svého předmětu pedagogické praxe v souladu s předpisy vztahujícími se k výkonu praxe a řídí se pokyny oborového didaktika a provázejícího učitele. 2.Krátkodobou absenci a mimořádné změny rozvrhu praxe v rámci stanoveného termínu řeší student s provázejícím učitelem a oborovým didaktikem. 3.Dlouhodobější absenci, vedoucí k nesplnění původně plánovaného termínu praxe, jejímu prodloužení či zrušení, je nutné řešit kromě výše zmíněných osob ještě i s manažerkou praxí. Na konci pedagogické praxe Praxe na školách PROJEKTU ZIP MUNI 1.Reflektivní deník v elektronické podobě 2.Sebe/hodnotící nástroj 3.Ostatní části studentského portfolia (dle parametrů programu - náslechové listy, seminární práce, výkaz činnosti apod.) 4. 4. 4. 1. Doložit závěrečné dokumenty A Praxe na školách PROJEKTU ZIP MUNI 1.Všechny výše uvedené dokumenty, jakož i ostatní dokumenty studentského portfolia k pedagogické praxi (náslechový deník, seminární práce, výkaz činnosti na praxi apod.) naskenují studenti do Odevzdávárny předmětu praxe ve formátu „AKADEMICKÝ ROK_NÁZEV DOKUMENTU_JMÉNO A PŘÍJMENÍ STUDENTA_KÓD PŘEDMĚTU PRAXE“ př. „2020-21_Reflektivní deník_Jan Novák_UCJ01“ 2. 2.Originály student odevzdá dr. Trombikové. 3. 3.Kompletní vložení všech dokumentů do Odevzdávárny předmětu praxe a odevzdání všech originálů dokumentů pedagogické praxe didaktikovi učitelského programu je podmínkou pro úspěšné splnění předmětu pedagogické praxe. 2. Naskenovat a odevzdat A Praxe na školách MIMO PROJEKT ZIP MUNI 1.Protokol o přijetí studenta na pedagogickou praxi – fakultní škola viz Přehled fakultních škol nebo 2.Protokol o přijetí studenta na pedagogickou praxi – spolupracující škola (tj. ostatní školy mimo ZIP MUNI a školy fakultní) 3.Potvrzení o absolvování pedagogické praxe 4.Reflektivní deník v elektronické podobě 5.Sebe/hodnotící nástroj 6.Ostatní části studentského portfolia (dle parametrů programu - náslechové listy, seminární práce, výkaz činnosti apod.) 1. Doložit závěrečné dokumenty B Praxe na školách MIMO PROJEKT ZIP MUNI 1.Všechny výše uvedené dokumenty, jakož i ostatní dokumenty studentského portfolia k pedagogické praxi (náslechový deník, seminární práce, výkaz činnosti na praxi apod.) naskenují studenti do Odevzdávárny předmětu praxe ve formátu „AKADEMICKÝ ROK_NÁZEV DOKUMENTU_JMÉNO A PŘÍJMENÍ STUDENTA_KÓD PŘEDMĚTU PRAXE“ př. „2020-21_Reflektivní deník_Jan Novák_UCJ01“ 2. 2.Originály student odevzdá dr. Trombikové. 3. 3.Kompletní vložení všech dokumentů do Odevzdávárny předmětu praxe a odevzdání všech originálů dokumentů pedagogické praxe didaktikovi učitelského programu je podmínkou pro úspěšné splnění předmětu pedagogické praxe. 2. Naskenovat a odevzdat B Reflektivní deník Na prvních hodinách kurzu Školní pedagogika bude reflektivní deník studentům detailně představen. 1. Všechny výše uvedené dokumenty, jakož i ostatní dokumenty studentského portfolia k pedagogické praxi (náslechový deník, seminární práce, výkaz činnosti na praxi apod. - dle požadavků svých oborů), naskenují studenti do složky dokumentového serveru IS MUNI: Složka pro vkládání naskenovaných výstupních dokumentů ve formátu „AKADEMICKÝ ROK_NÁZEV DOKUMENTU_JMÉNO A PŘÍJMENÍ STUDENTA_KÓD PŘEDMĚTU PRAXE“ př. „2020-21_Reflektivní deník_Jan Novák_UCJ01“. 2. Kompletní vložení dokumentů do Složky na DS IS MUNI a odevzdání všech listinných originálů dokumentů do schránky "Pedagogické praxe" na podatelně FF MU (Arna Nováka 1, budova D) je podmínkou pro úspěšné splnění předmětu pedagogické praxe. Filozofická fakulta MU Fakultní škola – spolupracující škola Koordinátor praxí •zajistí vyplacení odměny a kontrolu smluv Katedra - Garant praxe •uděluje zápočet Administrátor praxí* •koordinuje praxe na SŠ Student FF Provázející učitel* Počet studentů, které škola může přijmout** Smlouva o platbě za praxi Podmínky a obsah praxe Protokol o absolvování praxe * Administrátor a provázející učitel může být jedna osoba. ** Nebude v případě, že si student zvolí školu dle vlastního výběru. Bude u fakultních škol. Počet studentů, kteří nastoupí na praxi** Vyplněný protokol o absolvování praxe, nahlášení případných problémů Nahlašování počtu studentů, obsahu praxí a případných problémů Podmínky a obsah praxe Podmínky a obsah praxe Vyplněný protokol praxe studenta Schéma zajištění pedagogických praxí na FF Podmínky praxe u jednooborového studia Praxe 1: NJDII_004 Pedagogická praxe průběžná. Propedeutika, náslech, tandem a doučování Praxe 2: NJDII_005 Pedagogická praxe souvislá: výuka, moderní technologie, reflexe Praxe 3: NJDII_006 Praxe komplexní (jednoobor): výuka, moderní technologie a zpráva Praxe 4: NJDII_009 Praxe komplexní (jednoobor): výuka a moderní technologie Podmínky praxe u jednooborového studia 1. semestr 120 hod 2. semestr 240 hod 3. semestr 260 hod 4. semestr 100 hod Náslechy 20 hod = např. 2x týdně hodina ve výuce po dobu 10 týdnů 40 hod =např. 4x týdně hodina ve výuce po dobu 10 týdnů 40 hod = např. 4x týdně hodina ve výuce po dobu 10 týdnů 20 hod = např. 2x týdně hodina ve výuce po dobu 10 týdnů Vlastní výuka 10 hod = např. 1 x týdně hodina výuky po dobu 10 týdnů 20 hod = např. 2x týdně hodina výuky po dobu 10 týdnů 20 hod = např. 2x týdně hodina výuky po dobu 10 týdnů 5 hod = např. 1x za 14 dní hodina výuky po dobu 10 týdnů Výuka v tandemu, popř. asistence dopr. učiteli při výuce či jiné pedagogické činnosti 10 hod = např. 1 x týdně hodina výuky po dobu 10 týdnů 20 hod = např. 2x týdně hodina výuky po dobu 10 týdnů 20 hod = např. 2x týdně hodina výuky po dobu 10 týdnů 5 hod = např. 1x za 14 dní hodina výuky po dobu 10 týdnů Reflexe s doprovázejícím učitelem 10 hod = po každé odučené hodině společná ca. půlhodinová reflexe studenta a doprovázejícího učitele 20 hod = po každé odučené hodině společná ca. půlhodinová reflexe studenta a doprovázejícího učitele 20 hod = po každé odučené hodině společná ca. půlhodinová reflexe studenta a doprovázejícího učitele 10 hod = po každé odučené hodině společná ca. půlhodinová reflexe studenta a dopr. učitele Další činnost + příprava výuky 70 hod 120 hod 160 hod 60 hod CELKEM NA SŠ 50 HOD z toho 30 hod přímé spolupráce s učitelem 100 HOD z toho 60 hod přímé spolupráce s učitelem 100 HOD z toho 60 hod přímé spolupráce s učitelem 40 HOD z toho 20 hod přímé spolupráce s učitelem Další činnost – účast na workshopech na FF, Asistence, hospitace, exkurze, pomoc s opravováním písemných prací, tvorba učebních pomůcek, doprovod žáků na exkurze, příprava školních projektů, účast na třídních schůzkách, pomoc se školní/třídní dokumentací, třídnické hodiny, suplování ad zpracování úkolů z praxe, tvorba zprávy) Podmínky praxe u dvouoborového studia 1. semestr 120 hod 2. semestr 240 hod Náslechy 20 hod = např. 2x týdně hodina ve výuce po dobu 10 týdnů 40 hod =např. 4x týdně hodina ve výuce po dobu 10 týdnů Vlastní výuka 10 hod = např. 1 x týdně hodina výuky po dobu 10 týdnů 20 hod = např. 2x týdně hodina výuky po dobu 10 týdnů Výuka v tandemu, popř. asistence dopr. učiteli při výuce či jiné pedagogické činnosti 10 hod = např. 1 x týdně hodina výuky po dobu 10 týdnů 20 hod = např. 2x týdně hodina výuky po dobu 10 týdnů Reflexe s doprovázejícím učitelem 10 hod = po každé odučené hodině společná ca. půlhodinová reflexe studenta a doprovázejícího učitele 20 hod = po každé odučené hodině společná ca. půlhodinová reflexe studenta a doprovázejícího učitele Další činnost + příprava výuky 70 hod 120 hod CELKEM NA SŠ 50 HOD z toho 30 hod přímé spolupráce s učitelem 100 HOD z toho 60 hod přímé spolupráce s učitelem Další činnost – účast na workshopech na FF, Asistence, hospitace, exkurze, pomoc s opravováním písemných prací, tvorba učebních pomůcek, doprovod žáků na exkurze, příprava školních projektů, účast na třídních schůzkách, pomoc se školní/třídní dokumentací, třídnické hodiny, suplování ad zpracování úkolů z praxe, tvorba zprávy) Workshopy – pS 2020 1)Základy práva pro učitele (praktické aspekty) ·Lektor: Marcela Hrdličková · 2)Práce se žáky se specifickými potřebami – základy, spolupráce pedagoga s asistentem ·Lektoři: Marcela Hrdličková, asistent z praxe (v jednání), bývalá ředitelka SPC (v jednání) 3)IT dovednosti pro učitele humanitních předmětů I (Google a Microsoft nástroje) ·Lektor: nominovaný CITem · 4)Primární prevence rizikového chování ve škole ·Lektor: Mgr. Bc. Markéta Černá (v jednání) · 5)Jak pracovat s hlasem, rétorické dovednosti ·Lektor: v jednání - - - - Termíny budou upřesněny