NOII_27 Skandinávské literatury z komparatistického hlediska Aktualizace vzhledem k epidemiologické situaci Studenti, je evidentní, že tento předmět už se v tomto semestru prezenčně vyučovat. Je tedy třeba využít příležitosti ke změně. A/ Žádné otevíráky do diskuse, které si bakalářští studenti Nor formou kratičkých referátů rozebrali, se nebudou konat. B/ Četba: seznam zůstává v platnosti. Švédštinářům jsem už dříve doporučila navíc Hamsuna, norštinářům islandský román/y. C/ Filmy: Dva jsou zadány v původním sylabu. Navíc zadávám jeden film Hjalmara Bergmana (nikoliv Fanny a Alexandr). Mám úpěnlivou prosbu: pokud budete filmy sledovat na mobilu, nejste schopni posoudit jeho kvality. Doporučuji domácí kino nebo aspoň běžnou obrazovku, když jsou kina zavřena, jistě si k tomu najdete čas, spolu s někým, kdo je vám blízký. (týká se vlastně všech tří filmů). D/ Ukončení musí být písemnou formou. Literární nebo argumentační nebo analytická nebo odborná esej primárně o zadaných, jinak i o zvolených titulech. Nikoliv životopis autora, ten může tvořit max 15 % textu. Něco jiného je vztahování titulu k dílům podobného žánru (i mimo skandinávskou literaturu), nebo k době, literárnímu směru, žánru nebo k národní literatuře. Kontext je důležitou součástí eseje. Jazyk: Česky nebo slovensky. Možné i norsky. Požadovaný rozsah 4 – 5 NS. Nejzazší termín dodání mailem: 30. 6. 2020. Možno posílat průběžně, ale se správným označením. Sekundární literaturu rozdělte na primární a sekundární. Dodržujte citační normu. Závěrem dva příklady: a/ s četbou Adventu propojit další díla islandské literatury v historii nebo v současnosti, b/ Když vás zaujme Bergman, podíváte se na více filmů nebo si přečtete jeho filmové povídky a zpracujete po tématech, po literární a filmové poetice. Srovnání s dalšími světovými filmovými tvůrci vítáno.