Dnes je 26. 4. Stav úkolů v rámci pokračující výluky. Informace a přehled, i pro zahraniční. Doufám, že se radujete z krásných dní a psychicky zvládáte udržovat kontakt s oborem. To rozhodně není samozřejmost. Děkuji, že spolupracujete distanční formou. Kdo se bude chtít účastnit pracovního setkání se speciálním zaměřením na lexikologii, přihlaste se u Kristýny Exnerové. MS Teams (středa 10.30). Kdo na chvíli z jakýchkoli důvodů vypadl, neváhejte, nic zpětně neposílejte a pojďte se přidat NYNÍ. Vstupte zpět dnešním dnem. (Přikládám soubor s názvem Rogaland teater – z různorodých odkazů tam pro vás nevyplývá žádný povinný výstup. Udělejte si na to čas, prosím, kdo může. Není povinné.) Potvrzuji předchozí zadané termíny: Zvuková nahrávka básně s komentářem do konce dubna. Písemný výstup na jednu stranu (celkem): vyberte 2 animované filmy za seznamu a zašlete 5/5 (seznam v IS) Poslední z úkolů esej Psaní: termín mailem 31/5 (témata uvedena v materiálech k předmětu) K tomu zde přistupují následující NOVÉ úkoly (lexikologii zde nezahrnuji) Učebnice: přečtěte si následující strany: 102 – 103, 116 – 122. (tentokrát celkem osm stran) Tím pro semestr učebnici uzavřeme. Pokud ty strany nemáte oskenované, dejte mi vědět, pošlu! Termín 15/5 K učebnici následující: Po glosáři (který si doufám sami dále rozšiřujete) a parafrázi (potřebná dovednost pro psaní odborného textu) vás nyní prosím o zaslání zvukovou nahrávku četby. Vyberte si jeden ze dvou následujících textů: buď str 102-103 nebo 84-85 Termín 15/5 Vkládám dotazník A/zaměřený na dosavadní práci s učebnicí. B/odpovězte na otázky z učebnice na str. 89 – Hamsun Termín 19/5 Dne 1/5 vložím do materiálů Přípravného semináře psaní jeden velký soubor: anotace všech probíhajících magisterských diplomových prací. (norsky) Přečtěte a odpovězte na otázky (norsky nebo česky) Termín 6/6 Postupová zkouška bude korespondovat s Bergen-test ve stylu písemného zadání, které budete plnit v rámci časového okna 6 hodin (ale nebojte se, nebude to šestihodinová zkouška jako v Norsku) Bude obsahovat skills související s porozuměním textu a samostatnou tvorbou textu. Nebude to překlad, nebude to esej. ? Všechny tyto úkoly se týkají také Dory a Lukáše. Pro tři zahraniční studenty + Dora + Lukáš : I. Dodejte parafrázi na text z učebnice 81 – 83 (rozsah jedna strana) do 15/5 II. Namluvte jakoukoli báseň s osobním komentářem a bibliografickými údaji (do konce dubna) III. Vy berte jednu variantu z posledního tématu a pošlete do konce května mailem. (materiál k předmětu Psaní) Všem studentům děkuji, že v hlavičce mailu nepoužívají výrazy jako „domácí úloha“ nebo „úkol“ nebo dokonce „text“, ale že tam dají co nejpřesnější název. Úkoly pokud možno nespojujte, posílejte samostatně. Zde je poslední písemné zadání, které bude (jako do určité míry i ostatní úkoly) součástí Postupové zkoušky. a/ Hvilke spørsmål stiller Thomas Hylland Eriksen til meg personlig? Kilder: Hans bøker, hans videoer, hans websider, utdrag i vår bok TEXT-BOOK. TEXTS ABOUT NORWAY. (eller https://www.nrk.no/ytring/nar-stovet-har-lagt-seg-1.14951570) b/ Norsk lyrikk i det 20. århundre, en viktig del av norsk litteraturhistorie. Hvilke karakteristiske trekk bringer denne litterære sjanger? c/ Hvilken bok kan hjelpe i vanskelige tider? Hvilken bok har åpnet nye horisonter, nye leseopplevelser for meg? Om norske romaner, noveller, forfattere. Noen generelle tanker og tips, men bare om skandinavisk litteratur.