Marketing: Úkol pro distanční výuku I Teoretická část: Prostudujte si alespoň níže uvedené materiály, které se týkají marketingového mixu jako teoretické kategorie. Můžete si však najít i další zdroje. https://www.malamarketingova.cz/marketingovy-mix-produkt-cena/ https://robertnemec.com/marketingovy-mix-rozbor/ https://tomaszahalka.cz/marketingovy-mix-eshopy/ https://managementmania.com/cs/marketingovy-mix-4p https://www.focus-age.cz/m-journal/marketing/uvod-do-marketingu/marketingovy-mix__s299x383.html Praktická část úkolu: a) Poté, co si tyto materiály projdete, zpracujte každý pro Vámi zvolený výrobek/službu jeho/její charakteristiku (tj. čím se vyznačuje, co jej/ji charakterizuje z hlediska jeho/jejích specifických vlastností) a převeďte tyto charakteristiky na možnou (užitnou) hodnotu pro zákazníka. Využít při tomto převodu můžete využít např. Maslowovu pyramidu lidských potřeb, anebo model kupních motivů tak, jak jsme si jej předvedli na zatím posledním setkání ve výuce (trochu úsměvný příklad naleznete v tabulce). Vše zapište do níže uvedené tabulky a zašlete na moji mailovou adresu (jdohnal@phil.muni.cz). Pokuste se najít co největší počet možných užitných hodnot. b) Zkuste si tipnout, který výrobek je považován za takový, který má nejvyšší počet možných způsobů využití (tj. nejrozmanitější spektrum hodnoty pro zákazníka). Váš tip čekám spolu s tabulkou. Příklad: konkrétní výrobek/služba (kategorie product z marketingového mixu (užitná) hodnota pro zákazníka (customer value z modelu 4C) rybí salát v majonéze Ø výrobce Varmuža Hodonín Ø balení 150 g Ø trojbalení (3 kusy) Ø hygienické balení – bez bakterií (zdraví) Ø uvedeno datum výroby, salát není prošlý (jistota) Ø ideální velikost na jednu porci (pohodlí, jistota nasycení) Ø snadno se otvírá (pohodlí) Ø od Varmužy příjemně nakyslá chuť lepší než u jiných výrobků (požitek) Ø mořská ryba – zdroj přírodního jódu (zdraví) Ø 3 kusy v jednom balení – výhodná cena (zisk, ne každý koupí za tak nízkou cenu – prestiž) Ø prodávají v samoobsluze kousek od bydliště – (pohodlí) Ø lze uskladnit v ledničce, kdykoli k dispozici (jistota, pohodlí) Ø tento salát miluje manželka (kontakty, sociální potřeby) Ø majonéza obsahuje tuk, v něm jsou rozpustné vitamíny A, D, E, K (zdraví) Ø jsem z Hodonína – pomáhám místní zaměstnanosti (kontakty, sociální potřeby)