Přepis č. 10.1- komentář Leonel Power: moteto „Anima mea“ Předloha Powerova moteta pochází z fondu Národní knihovny ve Florencii a vyskytuje se ještě v dalších pramenech. Rukopis je písařsky čistý, nicméně některá místa vyžadují následující vysvětlení, popř. upozornění: 1) Kolorované skupiny v tenoru i kontratenoru mají dvojí možnost přepisu: 1.1) Setrvat ve zvoleném taktu a kolorovaná místa řešit synkopickým „přetahováním“ přes taktové čáry, nebo 1.2) kolorovaná místa řešit tak, že do kontinuálního sledu zvoleného taktu budou včleněny nové - 3/2 taktové úseky. Tím ovšem vznikne interprety nepříliš vítaná situace „plovoucích taktů“- viz varianty a) + b) v příloze 10.05.2. Obojímu se dá předejít, když se pro přepis zvolí Besselerova ediční technika menzurních čar, která (zejména v tomto případě) skvěle ilustruje podstatu netaktovaného menzurálního zápisu. Proto dávám za úkol tuto ukázku přepsat technikou menzurních čar. Pro ilustraci viz přílohu 10.04.1. 2) První nota tenorového hlasu není longa, ale maxima, podobně jako druhá nota v binární ligatuře uprostřed 2. řádku téhož hlasu. Ovšem první nota na počátku 2. osnovy tenorového hlasu je longa – liší se velikostí hlavičky. 3) Na konci prvního řádku diskantového hlasu písař opomenul připsat punctus divisionis, který má zabránit, aby ve skupince BSSB byla alterována druhá S. 4) Jako (řešitelný!) hlavolam ponechávám bez komentáře kolorovanou skupinku BMMSM uprostřed druhé osnovy diskantového hlasu. Řešení není obtížné, když si uvědomíte možnosti vyplývající z pravidel pro color minor, color prolationis a color minimarum ---> viz přílohy 10.05.1 a 10.07. 5) Podobná situace je v kolorované skupině BMM v závěru třetí osnovy diskantového hlasu.