Vzdělávání založené na datech, design vzdělávacích služeb, nová vzdělávací zařízení a platformy Učící se společnost Michal Černý Vzdělávání založené na datech šPrvní inspirací jsou přírodní vědy a nutnost pedagogického výzkumu na začátku 20. století šDruhou je evidence based medicine šPostupně přechází ve vlastní metodologickou oblast a stává se vlastním jádrem pedagogiky (zajímavé je, že stále nikoliv andragogiky) šChceme učit tak, aby to „fungovalo“ šOčekává se opakovatelnost edukačních procesů šInspirace z programovaného učení Skinnera Vzdělávání založené na datech II šNový rozvoj díky technologiím šVždy ale pracujeme s omezeným množstvím dat, tedy s neúplností šZlatý věk přinesly LMS, jako je Moodle s obrovskou možností sledovat vše šJisté omezení je spojené s GDPR, ale je otázka, jak moc vážně se ve skutečnosti bere šLze identifikovat silný paternalistický přístup (snaha snížit drop out u konkrétních studentů) nebo přístup designový. šKlíčové osobnosti: George Siemens, Fog, Dragan Gašević, Rebeca Ferguson, Ryan Baker,… Siemensův model LA Obsah obrázku text, mapa Popis byl vytvořen automaticky Metody šContent analysis šDiscourse analytics (a vlastní práce s daty) šSocial learning analytics šDisposition analytics šEpistemic Network Analysis Současné výzkumy na KISKu šVrstevnice a CIVE šAnalýza dat z Google Analytics a SmartLook šAnalýza obsahu a studentských úkolů šPostupně se rozvíjející metody studia individuálních vzdělávacích cest š šObecně k téměř ničemu není metodologie! Design vzdělávacích služeb šTěsné spojení s LA šJe rozdíl mezi HCD a LCD (v běžném HCD nám jde o výsledek, ale v LCD nám jde o práci se vzdělávací cestou! HDC metody nejsou, podle některých ve vztahu ke vzdělávání vůbec možné. Byť je to asi komplikovanější…) šPráce s personami, prototypování, testování šVelký výzkumný i praktický důraz je kladen na evaluaci šTěsné spojení s akčním výzkumem šTěsné spojení teorie a praxe, co a jak…. Vědu od praxe nelze oddělit!