Politický systém ČLR v současnosti - seminář 1. Blok – Co ohrožuje legitimitu KSČ? 2. Blok – „Od narození až dokud nás smrt nerozdělí“ – Výchova a selekce nových členů KSČ aneb jak se dostat na vrchol 3. Blok – Mají protesty v Číně smysl? 4. Blok – ČLR a konflikty – teritoriální a mezinárodní Témata prezentací: Blok 1. Jiang Zemin a Falung Gong – čeho se bojí KSČ? Xiův hon na čarodějnice – „high profile corruption cases“ Korupce jako nedílná součást politické scény v ČLR Blok 2. Communist Youth League of China – jak se vychovává nová generace? (náhradní téma) Struktura KSČ a státního aparátu – nižší a střední orgány aneb jak se vyšplhat po stranickém žebříčku Čína a občanská společnost – Lidská práva, jakým výzvám čelí aktivisté v Číně Blok 3. Jaký dopad měly Hongkongské protesty 2019-2020? Čína a občanská společnost – Jak funguje cenzura na internetu? Srovnání pevniny a Hongkongu Joshua Wong Blok 4. Postoj KSČ k teritoriálním konfliktům a regionální bezpečnosti na příkladu Tibetu a Taiwanu KSČ a zahraničí – Reprezentace ČLR v mezinárodních organizacích Mortal Enemy? Jak prezident Trump ovlivnil vztahy s Čínou? Hodnocení: Možno max. získat 100 bodů 50% Závěrečná esej · Závěrečnou esej je možno konzultovat kdykoli během semestru. Eseje nahrané do odevzdávárny jsou finální. Nebudou vráceny k případnému přepracování. Deadline eseje je 16.6. do půlnoci. · Typ eseje: Argumentační esej: Tento typ eseje má silnou tezi, která představuje názor autora. Organizuje relevantní informace získané při výzkumu tak, aby logicky avšak ne selektivně podporovaly tento názor. · Hodnocena bude nejenom promyšlenost teze a faktografický obsah, ale i forma zpracování – čtivost textu, množství nastudované literatury, konzistence argumentace, kvalitně zpracované citace, je možné do eseje připojit zajímavosti – citáty či obrazový materiál · Rozsah: 7stran A4 plus bibliografie, Times New Roman, vel. 12. písma, vel. 10. odkazů pod čarou, řádkování 1,5, citační forma – stejný formát jako na BP a DP práce · Téma eseje: na základě jednotlivých přednáškových okruhů např. „Čína a občanská společnost – cenzura“. Nejde o vysvětlení mechanismu cenzury v Číně, to bude probráno na přednášce, ale o promyšlené téma eseje – „Jak KSČ kontroluje občanské nepokoje v Číně?“ Či „Jak by svobodný tisk ovlivnil Čínu?“ Další příklad: přednáškový okruh „Čína a občanská společnost – Lidská práva, jakým výzvám čelí aktivisté v Číně“, téma eseje – Umění jako nástroj politického vyjádření či role umělců v současné čínské společnosti“ 20% aktivita v hodinách · povoleny jsou dvě absence · nutno být na hodiny připraven (dohledat si materiály k tématům prezentací spolužáků), načíst povinnou četbu či shlédnout film a aktivně se zapojovat do diskuzí · výuka bude probíhat přes MS Teams, kamery během hodin mějte zapnuty 30% Průběžná prezentace ppt · Prezentace k tématu hodiny. Téma vysvětlíte plus samostatná sekce bude provázanost tématu a jeho souvislosti (ať už na občanskou společnost, zahraniční vztahy ČLR, upevňování moci atd.) 15-20+5min · Prezentaci vždy nahrajte pět kalendářních dní před svou prezentací do ISu Prezentaci Vám dopředu nebudu kontrolovat. Hodnotit se bude uchopení tématu a schopnost jej stručně a efektivně vysvětlit, forma a zřetelnost podání tématu během prezentace a schopnost dodržet časový limit