Názor v publicistice •Subjektivní složka textu •Doplnění informace o hodnocení, soudy, postoje, analýzu •Emotivní prvky, literární postupy •Pomezí žurnalistického a jiného jazyka [USEMAP] Něco si o něčem myslet nestačí … •Názorová publicistika vyžaduje: 1.Přehled o popisované situaci 2.Vyprofilované mínění (názor) 3.Vyjadřovací schopnosti, styl 4.Platformu pro oslovení publika 5. [USEMAP] Já si myslím … Mně se to nelíbí … •Osobité prostředky, cit pro jazyk, metafory, srovnání, hyperbola … ne klišé, komplikovanost • •„Pakliže si nechcete Miloše Zemana představovat při sexu, vězte, že on chce, abyste si to představovali. Jinak by těžko mluvil o evolučně výhodném znásilňování, přeřezávání žen, o tom, kdy, kde a s kým přišel o panictví a jak by chtěl být mýdlem ve sprše Claudie Schifferové či s ní kopulovat v pekle – což byly nejfrekventovanější vtipy, jež veřejně vykládal v době volební kampaně. Kombinace reálné moci, verbální agrese a zlého humoru mu zajišťuje pozici onoho „vůdčího samce“. Vulgární rétorika mu pomáhá zastřít fyzickou nemohoucnost.“ • •„Netvrdím samozřejmě, že Radim Uzel má na sobě naloženou srovnatelnou vinu jako nacistický zločinec, který coby poslušný úředník „jen plnil rozkazy“ a poslal do koncentrační táborů statisíce Židů. Jenom si myslím, že společnou mají onu absenci myšlení, banálnost a povrchnost, s jakou přistupují ke svému životnímu poslání.“ (Kamil Fila: Uzel zahradníkem 1. Když sexuolog škodí) [USEMAP] Poznámka – jen tak na okraj •@PetrHonzejk •·Tohle je vlastně super model pro novou dobu. Nikoho na místo oficiálně nejmenovat, jen pověřit zastupováním, aby nebyl opruz až dotyčného bude potřeba za čtrnáct dní odvolat. •Úřad vlády ČR •@strakovka •Od 15. března bude pověřena zastupováním hlavního hygienika MUDr. Pavla Svrčinová, Ph.D., a to do doby jmenování nového → • •Krátký formát přímo navazující na zpravodajskou informaci •Originální závěr, pointa •Vhodné krátké věty, jedna linie bez odbočování • [USEMAP] Zkusíme to taky? •Ke konkrétnímu dění dle vlastního výběru •Nejsme Twitter, počet znaků libovolný, doporučený kolem 400 •Odevzdávárna v Isu, deadline v pondělí 15.3. •Na slyšenou za týden, na viděnou za dva! [USEMAP]