Čas Aktivita Cíl aktivity (proč je zařazena) Pomůcky 6 min. Diskuze: Co všechno už ví o Rusku? Aktivizace žáků Tabule, dokument pro zápis 7 min. Rusko – zeměpis (evokace, doplnění informací) Žáci budou schopni ukázat Rusko na mapě, pojmenovat hlavní město a 3 další významná města, 3 řeky Prezentace, mapa 10 min. Symboly Ruska – (evokace, doplnění informací) Žáci umí nakreslit/popsat ruskou vlajku, vyjmenovat základní symboly ruské kultury – matrjoška, medvěd, samovar, válenky, balalajka, vodka, Mrazík Prezentace, fotky 7 min. Oblečení, tradice, folklor (evokace, doplnění informací) Seznámení s tradičním oblečením: šuba, ušanka, sarafan, kokošnik Prezentace, fotky 8 min. Kuchyně (evokace, doplnění informací) Pelmeně, boršč, ucha, šči, šašlik, bliny Prezentace, fotky 7 min. Jazyk, písmo, slova podobná v ČJ a RJ Otázky: Setkali jste se někdy s azbukou? Měli jste ruštinu na ZŠ? Dokážete přečíst následující slova? Úvod do azbuky, přiblížení jazyka – slova: škola, sestra, máma, bratr, kočka, Jana, Zuzana, ona, dva, tři, večer, doma, syn, čaj, Čech, znát, žít, jazyk Prezentace, fotky Téma: ÚVOD DO PŘEDMĚTU, motivace ke studiu ruštiny Cíle: Žáci budou schopni ukázat Rusko na mapě, napsat 5 typických znaků Ruska podle svého výběru, říct 3 slova, která jsou stejná jako v Čj, žáci dokáží indentifikovat, která jsou podobná písmena v Čj a Rj ( kompetence komunikační, kompetence sociální a personální – pochopení odlišné kultury) Ročník: 1. Roční doba: Září Jaká hodina předchází a jaká bude následovat: Následovat bude výuka azbuky Jak budete práci v této lekci hodnotit? Plus za aktivitu v hodině a za odpovídání na základní otázky o Rusku + formativní hodnocení Jak budete hodnotit celý tematický celek? V prvním testu na psanou azbuku bude část “reálie” (sumativní hodnocení) – první známka pozn. DÚ naučit se poznat slova v azbuce: škola, sestra, máma, čaj, jazyk, syn ( k dispozici v prezentaci) Jakou část hodiny budete realizovat? úvod do azbuky, symboly Ruska - kuchyně