Návrhy témat 1) scénický expresionismus v tvorbě K. H. Hilara, stylový synkretismus v tvorbě J. Kvapila; režie K. Dostala, J. Bora, V. Nováka, R. Waltera 2) zástupové drama (porovnání dramat Zástupové a Husité) 3) princip divadla na divadle v Langerově dramatice 4) vliv německé inscenační tradice na českou tvorbu 10. a 20. let 20. století 5) herecké portréty vybraných osobností (např. Vojan, Kohout, Kvapilová, Vydra, Karen a další) 6) kabaret a revue jako žánr divadla poč. 20. století (případně hudební složka, publikace kupletů, letáků) 7) překlady přelomu 19. a 20. století (Čechov, Ibsen, Shakespeare, Maeterlinck, Jarry aj.) 8) vznik Slovenského národního divadla v kontextu dění na scénách pražského Národního divadla a Městského divadla na Královských Vinohradech 9) tematické zaměření časopisů Scéna, Jeviště a Cesta (redaktorský okruh, témata) 10) kritická tvorba vybraných recenzentů (např. V. Tille, J. Vodák, M. Rutte, F. Tetauer, A. M. Píša a další) 11) zhodnocení dobové poetiky (např. M. Rutte: 20 kázání o divadle; V. Blahník: Smysl a podstata divadelního umění; S. Lom: Svět na divadle a kolem něho aj.) 12) reflexe divadelní praxe pohledem Jiřího Mahena (Režisérův zápisník a další publikace) 13) syntetické divadlo E. F. Buriana 14) „programové manifesty“ vlastní inscenační tvorby (Hilar, Kvapil, Honzl, Frejka, Burian aj.) 15) dobový vztah divadla a filmu na začátku 20. století 16) poetismus – Devětsil (básnická, dramatická, výtvarná, filmová tvorba…a jejich průniky) 17) proměny výtvarných poetik (J. Wenig, V. Hofman a další) 18) fenomén dramatizací prozaických děl meziválečné doby (teoreticky nebo na vybraných příkladech) 19) vznik krajových divadel v období okupace 20) metafora, alegorie a jinotaj jako principy zpodobnění soudobých událostí za okupace 21) počátky režisérismu v meziválečné době