Adobe Systems Vzdělávání založené na datech ̶Učící se společnost ̶Michal Černý Vzdělávání založené na datech ̶První inspirací jsou přírodní vědy a nutnost pedagogického výzkumu na začátku 20. století ̶Druhou je evidence based medicine ̶Postupně přechází ve vlastní metodologickou oblast a stává se vlastním jádrem pedagogiky (zajímavé je, že stále nikoliv andragogiky) ̶Chceme učit tak, aby to „fungovalo“ ̶Očekává se opakovatelnost edukačních procesů ̶Inspirace z programovaného učení Skinnera Vzdělávání založené na datech II ̶Nový rozvoj díky technologiím ̶Vždy ale pracujeme s omezeným množstvím dat, tedy s neúplností ̶Zlatý věk přinesly LMS, jako je Moodle s obrovskou možností sledovat vše ̶Jisté omezení je spojené s GDPR, ale je otázka, jak moc vážně se ve skutečnosti bere ̶Lze identifikovat silný paternalistický přístup (snaha snížit drop out u konkrétních studentů) nebo přístup designový. ̶Klíčové osobnosti: George Siemens, Fog, Dragan Gašević, Rebeca Ferguson, Ryan Baker,… Siemensův model LA Obsah obrázku text, mapa Popis byl vytvořen automaticky Metody ̶Content analysis ̶Discourse analytics (a vlastní práce s daty) ̶Social learning analytics ̶Disposition analytics ̶Epistemic Network Analysis Současné výzkumy na KISKu ̶Vrstevnice, angličtina a CIVE ̶Analýza dat z Google Analytics a SmartLook ̶Analýza obsahu a studentských úkolů ̶Postupně se rozvíjející metody studia individuálních vzdělávacích cest ̶ ̶Obecně se k většině hledají specifické metodologické přístupy, časté jsou replikační studie atp. Design vzdělávacích služeb ̶Těsné spojení s LA ̶Je rozdíl mezi HCD a LCD (v běžném HCD nám jde o výsledek, ale v LCD nám jde o práci se vzdělávací cestou! HDC metody nejsou, podle některých ve vztahu ke vzdělávání vůbec možné. Byť je to asi komplikovanější…) ̶Práce s personami, prototypování, testování ̶Velký výzkumný i praktický důraz je kladen na evaluaci ̶Těsné spojení s akčním výzkumem ̶Těsné spojení teorie a praxe, co a jak…. Vědu od praxe nelze oddělit!