1. četba 2. četba 3. četba 4. a 5. četba Kunczik, M.: Základy masové komunikace. Karolinum. 1995. (11-19, 29-41, 63-66, 78-88, 106-136, 159-215, McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Portál 1999. (21-22, 29-33, 55-63, 97-99, 101-104, 132-133, 137-143, 181-182, 185-209, 214-226, 223-239, 240-249, 295-306, 315-383, 406-415) Jirák, J., Kopplová, B.: Média a společnost. Portál 2003. (25-46, 53-83, 85-115, 151-195) Burton, G., Jirák, J.: Úvod do studia médií. Barrister and Principal. 2001. (13-27, 87-96, 115-123, 132-144, 237-276, 313-344, 348-367) MCLUHAN, Marshall. Člověk, média a elektronická kultura: výbor z díla. Brno: Jota, 2000. (97-199, případně dál co zaujme) MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Přeložil Miloš CALDA. Praha: Mladá fronta, 2011. (nejlépe celé J, případně co zaujme) (20-76) LUHMANN, Niklas. Realita masmédií. Praha: Academia, 2014. (39-57, 67-80, 93-126) POSTMAN, Neil. Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy. 2., opr. vyd. Praha: Mladá fronta, 2010. (nejlépe celé, je to útlá knížka) ALVAROVÁ, Alexandra. Průmysl lži: propaganda, konspirace a dezinformační válka. 2., rozšířené vydání. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton, 2019. (nejlépe celé) NUTIL, Petr. Média, lži a příliš rychlý mozek: průvodce postpravdivým světem. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0716-2. (nejlépe celé) SCHULZ, Winfried a Irena REIFOVÁ. Analýza obsahu mediálních sdělení. 3., nezměn. vyd. Přeložil Barbara KÖPPLOVÁ. Praha: Karolinum, 2011. (nejlépe celé) ARO, Jessikka. Putinovi trollové: skutečné příběhy z frontových linií ruské informační války. Přeložil Lenka FÁROVÁ. Praha: N Media, 2020. Edice N. ISBN 978-80-907922-1-0. (nejlépe celé) KURFÜRST, Jaroslav a Jan PAĎOUREK, ed. Za zrcadlem: hybridní válka jako staronový fenomén mezinárodních vztahů. Praha: Academia, 2021. Společnost (Academia). ISBN 978-80-200-3237-9. (dle vlastního výběru … pro fanoušky a nadšence ideálně celé) Osvaldová, B. a kol. Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum 2001. Trampota, Tomáš. Zpravodajství. Praha: Portál 2006. Burns, Lynette Sheridan. Žurnalistika. Praktická příručka pro novináře. Praha: Portál 2004. SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. HUK, Jaroslav. Výzkum veřejného mínění a mediální publikum. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2013. MACKOVÁ, Alena. Nová média v politické komunikaci: politici, občané a online sociální sítě. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Mezinárodní politologický ústav, 2017. MACEK, Jakub. Poznámky ke studiím nových médií. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6476-8. Bryant, J., Thompson, S.: Media Effects: A Historical Perspective. In: Bryant, J., Thompson, S.:. Fundamentals of Media Effects. McGraw-Hill, 2002. HALLIN, Daniel C.–MANCINI, Paolo: Systémy médií v postmoderním světě. Portál, Praha 2008. BERNSTEIN, C.–WOODWARD, B.: Všichni prezidentovi muži, BB art, Praha 2002. GREGOR, Miloš a Petra VEJVODOVÁ. Nejlepší kniha o fake news, dezinformacích a manipulacích!!!. 2. vydání. Brno: CPress, 2018. ISBN 978-80-264-2249-5. ŘEHKA, Karel. Informační válka. Praha: Academia, 2017. XXI. století. ISBN 978-80-200-2770-2. SPARKS, Glenn Grayson. Media effects research : a basic overivew. Fifth edition. Boston: Cengage Learning, 2016. McCombs, M.: News Influence on Our Pictures of the World. in: Media Effects Research, Sage 1989. The Oxford handbook of media psychology. Edited by Karen E. Dill. New York: Oxford University Press, 2013. GILES, David. Psychologie médií. Translated by Helena Šolcová. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012. HALLIN, Daniel C.–MANCINI, Paolo: Systémy médií v postmoderním světě. Portál, Praha 2008.