Referáty pro Metody dějin umění (Podklady pro referáty jsou v Gettyho knihovně) 1. Oulehlová, Barbora Jan Bialostocki, Význam dějin umění jako humanistické vědy, in: Umění XII, 1964, s. 454-465. 2. Ondrová, Klára Ernst H. Gombrich, Plédování pro uměleckohistorický pluralismus (německy), in: Gombrich, Die Krise der Kulturgeschichte, s. 204-209. 3. Haasová, Karolína Charlotte Carlo Ginzburg, Lovec odhaluje stopy, Sherlock Holmes bere lupu, Freud čte Morelliho – věda hledá samu sebe (německy), in: Ginzburg, Spurensicherungen (xerokopie), s. 79-92 + závěr 116-117. 4. Grunová, Štěpánka Otto Pächt, Role „příležitosti k formě“ (německy), in: Pächt, Methodisches zur Kunsthistorischen Praxis, s. 211-218. 5. Váková, Milena David Summers, Post-formalistický dějepis umění (anglicky), in: Summers, Real Spaces, s. 15-28. 6. Bendová, Barbora André Chastel, Klementinské umění /druhá část knihy/, in: Chastel, Vyplenění Říma, s. 143-233. 7. Czinegeová, Noémi Kitty Zijlmans, Dějiny umění jako systémová teorie (německy), in: Marlite Halbertsma – Kitty Zijlmans (Hg.), Gesichtspunkte, s. 251-277. 8. Kuchtová, Katarína Ján Bakoš, Gombrich + Umělecká úloha, in: Bakoš, Stezky a strategie I., s. 185-220 (Gombrich), s. 159-182 (Mezi úlohou a funkcí) 9. Macková, Adéla Michael Baxandall, Vzory intencí – Historické vysvětlení obrazů /první část/, in: Baxandall, Inteligence obrazu a jazyk dějin umění, s. 113-180.