ČTENÁŘSKÝ ŽIVOTOPIS (záchytné body, klíčová slova) nutné dětství mládí dospělost seniorský věk – rodinné zázemí (rodiče: původ, profese) – předčítání rodičů – jak se doma četlo – první kontakt s knihou – domácí knihovna – znalost čtení před školou – získávání čtenářské dovednosti – škola a její vliv (učitelé, spolužáci) – čtenářské deníky – spolužáci, kamarádi – vliv rodičů – „moje první dospělá kniha“ – zakazované knihy – školní a veřejná knihovna – jiná média a jejich vliv – čtení a vlastní rodina (partner, děti) – kupování knih – čtení a zaměstnání – čtení a volný čas – ochabování a revitalizace – čtení a jiná média – penze: návrat ke knihám a čtení – nemoci a indispozice – čtení a jiná média na úplný závěr: nejoblíbenější autor, nejoblíbenější kniha a kniha, k níž se vracím; čtenářské zvyky a rituály; jiná média – kolik čeho možné pohádky, leporela, knižní ilustrace, souboj televize/internetu a knihy; první kniha, kterou jsem přečetl/a/ tzv. povinná četba, kupování knih, generační bariéra, odpor ke čtení, dívčí/chlapecká literatura přestal/a/ jsem úplně číst, kupování knih, knihovny, kniha, která mi pomohla zvládnout těžkou životní situaci četba vnukům, návrat do knihoven, knihy, k nimž se vracím/ neschopnost číst současnou produkci, pohled na mladší generace; čtenářské návyky a stereotypy (celoživotně); pohled zpět: co bych dělal/a/ jinak zcela individuální (dle temperamentu a dispozic dotazovaného) zde už je možné dát prostor dotazovaným dle jejich vlastních sklonů, např. tam, kde se narazí na obzvlášť důležitou osobitost, jako je setkání s výrazným učitelem, vzor rodičů, silný vliv knihovny, iniciační čtenářský zážitek, silná bariéra, osobitá čtenářská či antičtenářská vyznání…