Využití digitálních technologií ve speciální pedagogice

Digitální gramotnost, technologie a škola

Digitální technologie jako nedílná součástí dnešní společnosti

  • —> najdeme ve všech RVP požadavky na každého jedince
  • —> základní úroveň počítačové gramotnosti v rámci cíle základního vzdělávání, průřezových témat, vzdělávacích oblastí a klíčových kompetencí
  • —> umět digitální technologie použít v životě, při dalším vzdělávání
  • —> spojeno s kritickým přístupem k informacím

Pronikání moderních didaktických prostředků

Pomocník nejen pro žáky se SVP

Digitální gramotnost

  • ovlivňuje digitální (počítačová) připravenost pedagogů --> co a jak dokáží využít 
  • moderních technologie / multimédia součástí výuky
  • smysluplné využití digitálních technologií

dle nuv.cz

  • soubor digitálních kompetencí (vědomostí, dovedností, postojů, hodnot), které jedinec potřebuje k  
    • bezpečnému, 
    • sebejistému, 
    • kritickému 
    • a tvořivému 
  • využívání digitálních technologií 
    • při práci, 
    • při učení, 
    • ve volném čase 
    • i při svém zapojení do společenského života

Digitální kompetence pedagogů - Evropský rámec

Metodický portál RVP.cz
na konci strany ke stažení kompletní informace o Evropském rámci digitálních kompetencí pedagogů DigiCompEdu