MUNI 2021-1 WARREN, HARRY (1893-1981) Harry Warren (Salvatore Antonio Guaragna), skladatel a textař, byl první velký písničkář, píšící především pro film. Jedenáckrát byl nominován na Oscara a tři z jeho více než 800 písní tuto trofej získaly: Lullaby of Broadway, You’ll Never Know a On the Atchison, Topeka and the Santa Fe, a to v létech 1935, 1943 a 1946. Písnička „Chattanooga Choo Choo“, kterou složil na text Macka Gordona do filmu Sun Valley Serenade (premiéra 21. 8. 1941, jedna ze tří nominací), se stala vůbec první zlatou deskou v historii za 1,2 milionu prodaných exemplářů, dalšími superhity z tohoto filmu, u nás uváděného pod názvem Zasněžená romance, jsou In the Mood a Moonlight Serenade (tu však Glenn Miller používal jako svoji znělku už od dubna 1939) a post-swingoví jazzoví hudebníci si jich víceméně nevšímají. Orchestr Glenna Millera dorazil do Hollywoodu 24. 3. 1941 po třídenní cestě z předchozí štace, St. Louis a zahájil práce na prvním ze dvou filmů, v nichž vystupoval. Vedle odlišných aranžmá, která slyšíme i vidíme ve filmu, nahrál velké hity i v kalifornském studiu gramofonové firmy Victor na výjimečně dobře prodávané desky. Například už zmíněná „Moonlight Serenade“ se stala kořistí mnoha populárních orchestrů, tehdejších i novějších. Téměř všechny pietně zachovávaly tempo, náladu i jiné prvky originální nahrávky. Co na ní bylo tak přitažlivé? Nezaškodí malý odskok, který odhalí původ popularity stylu Glenna Millera. Josif Mojsejevič Schillinger se narodil roku 1895 v ruském Charkově. Vedle slavných ruských skladatelů, Prokofjeva a Rachmaninova, i on patřil do velké imigrační vlny, která ho zanesla do New Yorku. Jako produkt ruského, tedy důkladného hudebního vzdělání si do nové vlasti přivezl schopnost velmi přesného vyjadřování, k němuž přidal matematické postupy při výuce kompozice a aranžmá. Jeho školou, zvanou Schillinger House, předchůdkyní dnes nejslavnějšího jazzového učiliště, Berklee College of Music, kde se podle něj vyučovalo až do začátku 70. let, prošly i tak slavné osobnosti, jako swingoví kapelníci Benny Goodman, Glenn Miller nebo Tommy Dorsey. Skladatel George Gershwin strávil pod Schillingerovým vedením léta 1932 – 1936. Konkrétně s Millerem pak pomohl Schillinger vytvořit tzv. Miller Sound, později velmi napodobovaný, u nás Orchestrem Karla Vlacha. Co bylo jeho principem? Horním hlasem saxofonové sekce nebyl altsaxofon, ale klarinet. Zde je původní deska Millerovy znělky, „Moonlight Serenade“: https://secondhandsongs.com/performance/56157 Moonlight Serenade by Glenn Miller and His Orchestra April 4, 1939 Po válce se této podoby držely všechny populární orchestry bez jazzových ambicí, s cílem oslovit co nejširší publikum. Vedli je například Ray Anthony, Ray Conniff, Floyd Cramer, Henry Mancini, v Německu Klaus Wunderlich, Bert Kaempfert nebo James Last, dále Millerův pokračovatel Tex Beneke i slavný hollywoodský skladatel John Williams nebo britský BBC Big Band. Nový a nebojácný pohled na posvátnou partituru, vlastnoručně aranžovanou Millerem, která dozajista byla vydaná tiskem a u nás dobrými sluchaři „stahovaná“ z nahrávky (v Brně Zdeňkem Novákem pro Orchestr Gustava Broma), přinesli až dva podstatně modernější aranžéri a dirigenti skvělých big bandů, Bob Mintzer (*1953) a Bob Florence (1932-2008). Stačí vyslechnout jejich pojetí, kdy hodnota aranžmá úspěšně soupeří s cenou originálu: https://secondhandsongs.com/performance/556241 Moonlight Serenade by Bob Mintzer Released July 1991 https://secondhandsongs.com/performance/595474 Moonlight Serenade by Bob Florence Released 1988 Nechejme tedy populár, byť dobrý, ale notně profláknutý, milionům vyznavačů po celém světě, kam dosáhly filmy Sun Valley Serenade a Orchestra Wives a soustřeďme se na ty Warrenovy songy, které si získaly srdce jazzmanů a dočkaly se stovek nápaditých proměn. Nejvýš v žebříčku 1.000 nejvíce nahrávaných skadeb, je There Will Never Be Another You s textem častého spolupracovníka, Macka Gordona. Zaujímá 43. pozici a myslím, že právem. Je to parádní standard, na který je radost improvizovat. Autoři jej napsali do filmu Iceland, který šel do kin 21. 9. 1942 s touto a dalšími šesti písněmi Warrena-Gordona, ty se však nezařadily mezi hity. Ten jediný ale opravdu stojí za to. Má formu dvakrát 16 taktů, tedy A – B a nikoli jen prvních 8, ale 11 taktů je v obou dílech identických. Až v posledních pěti taktech každé „půlformy“ se liší. Pokud jde o melodii, autor až na jedinou výjimku přísně dodržuje tóninu, zde Es-dur. A přes tuto zdánlivou jednoduchost láká písnička jazzmany ke stále novým zpracováním, jako zralá hruška vosy. Pokud jde o harmonii, dominantní jádra (II-V-I stupeň) dobře fungují i zde, ve 3. – 5. taktu, v 7. – 9. taktu, v 15. – 17 taktu. Pár mimotonálních dominant zpestří předpokládaný průběh akordů: G7, Es7, Des7, As7, jen na to musí být improvizující hráč připraven. Statistika: Pozice v JazzStandards (v tisícovce nejnahrávanějších skladeb): 43. místo. Výskyt v SecondHandSongs: 522 verzí, hit č. 4 roku 1942. V Jazz Discography Toma Lorda: 717 různých nahrávek, plus dalších 36 se staženým tvarem „There’ll Never Be Another You“ Videa na stránce JazzStandards: https://www.jazzstandards.com/compositions-0/therewillneverbeanotheryou.htm Arturo Sandoval, Sonny Rollins, Sarah Vaughan, Nat King Cole, Ella Fitzgerald, Tony Bennett Píseň zazněla v následujících filmech: * Iceland (1942, 1-John Payne, 2-Joan Merrill, Sammy Kaye and His Orchestra) * I’ll Get By (1950) * The World According to Garp (1982) * The Cemetery Club (1993, Etta Cox) * The Devil’s Own (1997) * That Old Feeling (1997, Keely Smith) * Kissing Jessica Stein (2002, Ernestine Anderson) * Anything Else (2003, Lester Young) Původní tvar dali tomuto standardu na stříbrném plátně John Payne a Joan Merrill. Nahrávku jsem ale bohužel nenalezl. Víme jen, že zpěvačka Joan Merrill dublovala herečku-krasobruslařku Sonju Henie, před příchodem do Hollywoodu trojnásobnou olympijskou vítězku! První dostupná zpívaná deska je tedy tato, kterou natočil kapelník Tommy Tucker (vl. jm. Gerald L. Duppler, 1903-1989), známý spíš z rozhlasových a televizních pořadů. Zpěvák je nadobro zapomenut. https://secondhandsongs.com/performance/435864 There Will Never Be Another You by Tommy Tucker, Vocal Chorus by Don Brown July 31, 1942 Protože nevíme, jaké tempo mělo filmové provedení, nelze ani odhadnout inspiraci, která vedla k tomuto hodně volnému přednesu slavné sesterské trojice. Obrazový doprovod nahrávky nám ji představí v mnoha kostýmech a situacích. https://secondhandsongs.com/performance/401770 There Will Never Be Another You by Andrews Sisters with Gordon Jenkins Orchestra and Chorus Released July 1950 Jedním z nejslavnějších interpretů byl zpívající klavírista Nat King Cole, zde v přeslazeném aranžmá. https://secondhandsongs.com/performance/515625 There Will Never Be Another You by Nat "King" Cole with Orchestra cond. by Nelson Riddle August 25, 1955 Mnohem živočišněji zní zpěv černého barda Joea Williamse s neodolatelně swingujícím orchestrem Counta Basieho https://secondhandsongs.com/performance/957844 There Will Never Be Another You by Count Basie with Joe Williams April 28, 1956 Porovnejme si minulý a tento snímek. Stejný orchestr o dva-a-půl roku později, jenže s bílým zpěvákem, který se mohl postavit před ty nejslavnější kapely, s Dukem Ellingtonem v čele. Jiné tempo, jiná nálada, ale neselhávající pulz. https://secondhandsongs.com/performance/9188 There Will Never Be Another You by Tony Bennett - Count Basie and His Orchestra December 30, 1958 Když už srovnáváme, dejme si do třetice proměnu, jaká nastala o 10 let později, tentokrát se stejným zpěvákem a studiovým orchestrem, který aranžoval a řídil Torrie Zito. Jiný rukopis, jiné všelicos. https://secondhandsongs.com/performance/70896 There Will Never Be Another You by Tony Bennett May 22, 1968 Na koncert do Carnegie Hall nás zavede setkání vynálezců west coast jazzu, zpívajícího trumpetisty Cheta Bakera a barytonsaxofonisty Gerryho Mulligana po 22 letech. https://secondhandsongs.com/performance/968220 There Will Never Be Another You by Gerry Mulligan - Chet Baker November 24, 1974 Moje zamilovaná pětice švédských a-cappella zpěváků. Požitek pro znalce a snad i ostatní. https://secondhandsongs.com/performance/7872 There Will Never Be Another You by The Real Group Released November 1989 Jedna z nejzajímavějších „jiných“ zpěvaček přelomu tisíciletí, narozená r. 1940 v Oregonu a dříve působící s basistou skupiny Oregon, Glenem Moorem, s citlivým doprovodem Freda Hersche. Živě z newyorského klubu, který se názvem hlásí k nám blízkému odkazu, zde s pravým potleskem. https://secondhandsongs.com/performance/803353 There Will Never Be Another You by Nancy King with Fred Hersch Live at Jazz Standard, New York City, October 23, 2004 Mužskému hlasu (tenoru) se rozsahem velmi blíží tenorsaxofon a proto asi vyznívají standardy, hrané tímto nástrojem, nejvemlouvavěji. Když se spojí takový hráč, jakým byl Lester Young, s opravdovým velikánem jazzového piana, Kanaďanem Oscarem Petersonem, nemůže vzniknout nic než nejvyšší kvalita. Snad jen poslední tón saxofonu úplně neladí a sníží tak hodnocení o půl hvězdičky nebo bodu. https://secondhandsongs.com/performance/918000 There'll Never Be Another You by Lester Young with The Oscar Peterson Trio November 28, 1952 Kdo byl nedostižným vzorem i pro brilantního Petersona, to byl téměř nevidomý pianista Art Tatum. https://secondhandsongs.com/performance/590322 There Will Never Be Another You by Art Tatum Live at unlisted club, Los Angeles, December 28, 1953 Podstatně méně oplývá nejvyšší technikou deska jiného, tentokrát bílého Kanaďana, který se dobře etabloval ve Státech, Paula Bleye (1932-2016). S triem mu písnička pěkně „odsejpá“, hrají s ním černý basista Percy Heath a méně známý bubeník Al Levitt. https://secondhandsongs.com/performance/926492 There'll Never Be Another You by Paul Bley August 27, 1954 K nejpřednějším interpretům patří i díky svým mimořádným aranžérským schopnostem hráč na ventilový tromton, Bob Brookmeyer. Z jeho kalifornského období je tato podoba písničky, hrají Jimmy Rowles-piano, Buddy Clark-bass, Mel Lewis-drums. Elitní rytmika té doby. https://secondhandsongs.com/performance/764033 There Will Never Be Another You by Bob Brookmeyer January 17, 1955 Z Hollywoodu pochází také deska vedoucího tenorsaxofonisty té doby, Stana Getze, platícího za nejmelodičtějšího hráče na svůj nástroj. Můžeme se dočíst, že neměl mnoho teoretických vědomostí o harmonii, byl to přírodní hráč, nadaný neobyčejnou, neomylnou intuicí, ač nebyl černoch ani cikán. https://secondhandsongs.com/performance/1166913 There'll Never Be Another You by The Stan Getz Quartet Příliš krátce žil Bobby Jaspar (1926-1963), saxofonista a zde flétnista ze země nepříliš jazzové, z Belgie, který přesto získal renomé v USA a hrál s těmi největšími, Milesem Davisem, Johnem Coltranem a dalšími. Selhání srdce ukončilo slibný nástup. https://secondhandsongs.com/performance/182033 There Will Never Be Another You by Bobby Jaspar December 20, 1958 Stařešina tenorsaxofonu Sonny Rollins (*1930) ve videu z Dánska, ve svém oblíbeném formátu tria bez harmonického nástroje, umožňujícím větší melodickou svobodu. Hrají s ním basista známý pod monogramem NHØP neboli Niels Henning Ørsted Pedersen (1946-2005) a bubeník Alan Dawson. https://secondhandsongs.com/performance/452067 There Will Never Be Another You by Sonny Rollins Live in Denmark, 1965 Je to radost slyšet ještě originální big band Counta Basieho (1904-1984) a skvělé trumpetové exhibice předvádí od začátku do konce Pete Minger (1943-2000). Album dostalo výroční cenu Grammy. https://secondhandsongs.com/performance/1010451 There Will Never Be Another You by Count Basie and Orchestra Live at Montreux Jazz Festival, Switzerland, July 12, 1979 Pokročilejším způsobem, s utajenou hlavní melodií písně, která zazní ve známém tvaru až v čase 3:11, se do skladby pustil jeden z méně známých kalifornských big bandů, čímž však nemá být řečeno, že patří do druhé ligy. Vynalézavé aranžmá, virtuózní vedoucí hlas flétnisty/saxofonisty Glenna Richardsona, k němuž se pak přidají další tři střídající saxofonisté a od času 5:05 předvedou brilantní souhru v parádně harmonizovaném special chorusu. Vše uzavře krátké sólo trombonisty a vedoucího orchestru, Davea Eshelmana (*1948). https://secondhandsongs.com/performance/909072 There Will Never Be Another You by Dave Eshelman's Jazz Garden Big Band Menlo Park, Caifornia, June 21 – 25 & July 1, 1982 Druhá nejhranější Warrenova písnička I Only Have Eyes for You nás vrátí do roku 1934, kdy ji ve filmu Dames uvedl Dick Powell. Premiéra proběhla 16. 8. 1934 a pak nenásledovaly žádné pocty. Jedna přišla s velkým zpožděním: až roku 1989 si vzpomněli organizátoři výroční ceny ASCAP za filmovou a televizní hudbu právě na tuto písničku Warrena a Dubina. Pozdě, ale přece. Melodie zazní v průběhu děje ne méně než dvanáctkrát (!), takže nebylo snad diváka, který by si ji nezapamatoval a nebroukal cestou domů. Však se také písnička dostala v hitparádě na 2., 4. a 20. místo deskami orchestrů Bena Selvina (zpěv Howard Phillips), Eddyho Duchina (Lew Sherwood) a zpěvačky Jane Froman. Mnohem později, roku 1975, vystoupala až na vrchol britské hitparády díky nahrávce Arta Garfunkela. Statistika: Pozice v JazzStandards (v tisícovce nejnahrávanějších skladeb): 191. místo. Výskyt v SecondHandSongs: 524 verzí, hit č. 5 roku 1934. V Jazz Discography Toma Lorda: 397 různých nahrávek. Videa na stránce JazzStandards: https://www.jazzstandards.com/compositions-1/ionlyhaveeyesforyou.htm The Flamingos, Vince LaHorra, James Morrison Tentokrát máme jako výchozí materiál přímo jednu ze sekvencí z filmu s Dickem Powellem, zpívajícím „do ouška“ Ruby Keeler, která se k němu v jiné scéně i se sborem přidává. https://secondhandsongs.com/performance/10913 I Only Have Eyes for You by Dick Powell V I D E O Premiered August 16, 1934 (recording date unlisted) V Top Twenty hitparády se objevila na 2. místě deska kapelníka Bena Selvina (1898-1980). https://secondhandsongs.com/performance/1096091 I Only Have Eyes for You by Ben Selvin and His Orchestra vocal refrain by Howard Phillips June 28, 1934 4. místo patřilo Eddymu Duchinovi (1909-1951) s kanadským zpívajícím trumpetistou Lewem Sherwoodem (1903-1971) https://secondhandsongs.com/performance/679179 I Only Have Eyes for You by Eddy Duchin and His Orchestra - Vocal Refrain by Lew Sherwood June 15, 1934 Na 20. příčce skončila Jane Froman (1907-1980) https://secondhandsongs.com/performance/360119 I Only Have Eyes for You by Jane Froman with Studio Orchestra September 14, 1934 Pod dalšími snímky toho roku jsou podepsáni Isham Jones, Anson Weeks, Phil Regan, Smith Ballew a další, většinou zapomenutí umělci. Z pozdějších si zmínku zaslouží Frank Sinatra. https://secondhandsongs.com/performance/415505/versions I Only Have Eyes for You by Frank Sinatra with The Ken Lane Singers August 27, 1945 Z opačného břehu byl černý zpívající kapelník Billy Eckstine (1914-1993), známý jako Great Mr. B. https://secondhandsongs.com/performance/545095 I Only Have Eyes for You by Billy Eckstine January 3, 1946 Zajímavé bude pojetí Louise Armstronga, nabízející jeho lyrickou tvář hlasem i hrou na trumpetu. https://secondhandsongs.com/performance/1173890 I Only Have Eyes for You by Louis Armstrong with Orchestra Russell Garcia August 14, 1957 Novou vlnu popularity zajistila skupina doo wop, The Flamingos, v roce 1959 a o 14 let později se dostala i do filmu American Graffiti. https://secondhandsongs.com/performance/32555 I Only Have Eyes for You by The Flamingos Released April 1959 Co asi s touhle písní provede největší vrah veškeré hudby, drsný komik Spike Jones (1911-1965)? Známé hororové postavy zpívají Paul Frees a Jean Loulie Norman. https://secondhandsongs.com/performance/600531 I Only Have Eyes for You by Spike Jones and His Band That Plays for Fun – vocals by Dracula and Vampira Released October 1959 Výjimečně proložíme obrázkem obalu této desky: https://img.discogs.com/di3ofoXMbvDPQIO5jlZbzHm9yEE=/fit-in/600x613/filters:strip_icc():format(jpeg ):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-5783791-1402557521-3190.jpeg.jpg Po této odstrašující zkušenosti (Spike Jones se pouštěl i do klasiků) nás zpátky vrátí dobře naladěný Afroameričan Joe Williams, v kapele sedí Harry „Sweets“ Edison-trubka, Ben Webster-tenorsax, Hank Jones-piano, Freddie Green-kytara a další. Prostě sešlost nejlepších Afroameričanů té doby. https://secondhandsongs.com/performance/237477 I Only Have Eyes for You by Joe Williams with Jimmy Jones Orchestra July 14 & 16, 1959 O novější popularitu se zasloužil Art Garfunkel v úplně jiném stylu a náladě, aranžmá Del Newman. https://secondhandsongs.com/performance/39850 I Only Have Eyes for You by Art Garfunkel Released October 1975 Také Shirley Bassey vybočuje z běžné kategorie zpěváků/zpěvaček. Hrál jsem s ní rakousko-německé turné na podzim 1993 a mohl jsem nahlédnout do zákulisí velké show. Vzpomínky mi zůstanou. https://secondhandsongs.com/performance/77326 I Only Have Eyes for You by Shirley Bassey V I D E O Live at Cardiff Wales koncert, 1985 Nadaný kytarista, který se rychle stal zpěvákem. Poznal, kde to sype mnohonásobně víc. U něj to dělá rovných 10 výročních cen Grammy. To není špatná bilance. George Benson je ročník 1941. https://secondhandsongs.com/performance/449148 I Only Have Eyes for You by George Benson featuring The Count Basie Orchestra Released 1990 Zase jinak, po svém způsobu, se standardu chopil Kenny Rogers (1938-2020) https://secondhandsongs.com/performance/291033 I Only Have Eyes for You by Kenny Rogers Released 1996 Svým tradičně „nemocným“ hlasem píseň zpívá neúnavný Rod Stewart (*1945) https://secondhandsongs.com/performance/10926 I Only Have Eyes for You by Rod Stewart Released November 28, 2003 Zase jedno popíkové video zařídí Carly Simon (*1945) https://secondhandsongs.com/performance/331477 I Only Have Eyes for You by Carly Simon V I D E O Released July 19, 2005 Takovou sešlost popíkářů jsme tu myslím ještě neměli. Proč tedy ne i Barryho Manilowa (*1943)? https://secondhandsongs.com/performance/114503 I Only Have Eyes for You by Barry Manilow Released January 26, 2010 Jaký rozdíl, když se písně chopí příslušnice předchozí generace populárních zpěvaček, Marlene VerPlanck (1933-2018). Čistota, průzračnost, žádné elektrické nánosy, jen klavír a basa stačí. https://secondhandsongs.com/performance/427408 I Only Have Eyes for You by Marlene VerPlanck Released 2013 Známý Sinatrův epigon, Kanaďan Michael Bublé (*1975) nás přiblíží dnešku tradičním výrazem. https://secondhandsongs.com/performance/783706 I Only Have Eyes for You by Michael Bublé Released November 16, 2018 Orchestrální až jazzové interpretace zahájí Orchestr Paula Westona (1912-1996) z doby, kdy v Evropě právě končila válka. Jeho hlavním přínosem byla dlouholetá spolupráce s televizí, podílel se na vzniku takzvané náladové hudby a je označován jako "the Father of Mood Music". Jeho manželkou byla známá herečka a zpěvačka Jo Stafford. Paul Weston aranžoval pro Orchestr Tommyho Dorseye, často doprovázel zpěváka a textaře Johnnyho Mercera a s Ellou Fitzgerald například natočil její Zpěvník Irvinga Berlina (1958). https://secondhandsongs.com/performance/414559 I Only Have Eyes for You by Paul Weston and His Orchestra Released May 1945 Vždymelodický tenorsaxofonista nemůže zklamat. Jeho lehce se ozývající tón se hned pozná. https://secondhandsongs.com/performance/407864 I Only Have Eyes for You by Stan Getz and Swedish All Stars featuring Bengt Hallberg Stockholm, March 23, 1951 Opačnou polohu tenorsaxofonu představoval Afroameričan, známý s middle-name Lockjaw. https://secondhandsongs.com/performance/876613 I Only Have Eyes for You by Eddie Davis acc. by Bonnemere Released 1954 Hezky zčerstva pojal písničku naturalizovaný Afroameričan se sopránsaxofonem, s rodilým Maročanem, zde už oba jako Francouzi. https://secondhandsongs.com/performance/982907 I Only Have Eyes for You by Sidney Bechet - Martial Solal Paris, March 12, 1957 Hezky po staru, byť v novodobé nahrávce, hrál tento standard kornetista, už volbou této odrůdy trumpety zřejmý tradicionalista. Ale fouká to pěkně. https://secondhandsongs.com/performance/731450 I Only Have Eyes for You by The Warren Vaché Quintet May 13 – 14, 1996 O několik dekád modernějším přístupem je známý nejen leader tohoto nahrávání, vibrafonista Bobby Hutcherson, ale i jeho spoluhráči: přední altsaxofonista Kenny Garrett, klavíristka Geri Allen, nejlepší kontrabasista Christian McBride a zkušený bubeník Al Foster. Jsme v úplně jiném světě. https://secondhandsongs.com/performance/564666 I Only Have Eyes for You by Bobby Hutcherson August 3 – 5, 1998 Když se po avantgardních výbojích 60. a 70. let usadil, začal se saxofonista Archie Shepp poohlížet repertoárově i po letitých standardech, které ovšem zpracovává svým způsobem. Důkaz, že staré melodie jsou nezničitelné. Zde na sopránku, za decentního doprovodu klavíristy Mala Waldrona. https://secondhandsongs.com/performance/710318 I Only Have Eyes for You by Archie Shepp & Mal Waldron Paris, February 7 – 8, 2002 S úžasnou lehkostí a elegancí nahrál tuto melodii jeden z největších expertů na historické styly klavírní hry, počínaje ragtimem. Dick Hyman dovršil 8. března 94 let, známý je například spoluprací na celé řadě filmů Woodyho Allena. Na této desce bylo Hymanovi „teprve“ 83 roků. Není to slyšet. https://secondhandsongs.com/performance/373574 I Only Have Eyes for You by Dick Hyman Trio April 26 – 27, 2010 Něco o konstrukci písně nakonec. Forma se odchyluje od běžné písňové A – A – B – A tím, že po odeznění 32 taktů přidává ještě čtyřtaktový přívěšek, v anglické terminologii tag. Podobnou fintu známe už z nejhranějšího standardu Jerome Kerna, All the Things You Are. Autor prostě v posledních dvou taktech nedospěje k předpokládané tonice, zde tónu „c“, nýbrž přes mimotonální dominantu A7 teprve zařadí uspokojivé dominantní jádro, stupně II-V-I neboli d-moll – G7 – C-dur. To se podařilo. Jen by se to nemuselo opakovat u 10 písniček za sebou. Líbí se mi i ta půltónová vybočení melodie spolu s harmonií a v tomto zápisu rozhodně i přidané další harmonické funkce, jak se ostatně děje v poslední době stále častěji. Reharmonizace, jsou-li použity uvážlivě, hudbu jen zpestří. /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// //////////////////////////////////////////////// Jako třetí nejnahrávanější uvádí Warrenovu píseň September in the Rain tabulka tisícovky nej- ve zdroji JazzStandards.com a ze zkušenosti už dobře víme, že statistika, jakkoli přesná, nemůže určovat individuální preference vnímatelů těch krás, zvaných standardy. Ale budiž, i tato melodie zakotvila mezi trvale opracovávaný materiál už po mnoho desetiletí. Použita byla už o dva roky dříve ve filmu Stars of Broadway. Uveden byl 23. 11. 1935 a Harry Warren do něj umístil 13 svých melodií. Další dvě nebyly použity; takže film plný hudby, vedle několika klasických kousků (Schubert, Verdi). Některé z melodií byly s textem Ala Dubina zpívány. O této mi není známo, že by zazněla v premiéře jinak než jako instrumentální skladba. Film nevzbudil pozornost členů ctihodné Akademie, udělující ceny zvané Oscar. Víme, že ty (v počtu tří) nasbíral Harry Warren z jiných hollywoodských titulů. Co dodat k melodii a harmonii: forma je dobře zřetelná díky zápisu „4 takty na řádek“, takže čtyři osmitaktí A – A – B – A nevybočují z normy, tónina Es-dur se mění ve středím dílu po způsobu starodávných ragtimů přechodem do subdominantní As-dur, ale jen na první 4 takty (řádek 5) a na dokončení bridge se zvedá o tón výš, do Bb-dur. Nevidíme ani jednu posuvku, akordy jdou logicky, předvídatelně, dobře se na tuto harmonii hraje. Statistika: Pozice v JazzStandards (v tisícovce nejnahrávanějších skladeb): 274. místo. Výskyt v SecondHandSongs: 298 verzí, hit č. 11 roku 1937. V Jazz Discography Toma Lorda: 331 různých nahrávek. Videa na stránce JazzStandards: https://www.jazzstandards.com/compositions-2/septemberintherain.htm Sarah Vaughan, unknown singer with big band, Phil West Ještě jedna informace je pro tuto písničku zajímavá – její další uplatnění v Hollywoodu a umístění v hitparádě týdeníku Billboard. To, že se nestala napoprvé filmovým hitem, neodradilo od jejího zařazení do jiného hollywoodského titulu. Jmenoval se Melody for Two, byl premiérován 1. 5. 1937 a z plátna ji zpíval James Melton, lyrický tenor z Metropolitní opery, známý však i z oboru populární písně. Téhož roku zazněla píseň i ve dvou kreslených filmech Warner Brothers a zvýšení její poválečné popularity přispěla především nezpívaná podoba od jazzového kvinteta George Shearinga. Tu zařazuji níže. Ještě později oživila známost té melodie zpěvačka Dinah Washington, která ji roku 1961 dostala na 5. místo žebříčku rhythm-and-blues – níže rovněž k poslechu. Tabulkové úspěchy ovšem zahájili už roku 1937 Guy a Carmen Lombardovi, o nichž hnedle pojednáme. To bylo na 4 týdny první místo v hitparádě! Původní orchestrální podoba ze zvukové stopy filmu je mi nedostupná. Pojďme proto nejprve na zpívané verze, počínaje rokem 1937. Od neznámého ke známějšímu, nejprve tedy Bob Goday, původním příjmením Godet, víc nedokážu zjistit. Zato orchestr, před kterým stál, má za sebou slušnou produkci. Za 35 nahrávacích sezení v průběhu 30. a začátkem 40. let natočil zhruba šestkrát tolik písní a tanečních skladeb. To býval obvyklý výkon jednoho nahrávání. Hrají pěkně vesele, rytmicky vynalézavě. Třicátá léta jako vyšitá. https://secondhandsongs.com/performance/226609 September in the Rain by Shep Fields and His Rippling Rhythm Orchestra - Vocal Refrain by Bob Goday February 1, 1937 Jen o den později nahrál tuto písničku orchestr známější, jehož zpěvák klame ženským jménem. Carmen Lombardo byl bratr kapelníka, celým jménem Gaetano Albert Lombardo (1902-1977) a s dalšími dvěma bratry založili roku 1924 orchestr s tím zvláštním názvem. Pocházeli z Londýna, ovšem z toho v kanadském Ontariu a dělali si reklamu opravdu odvážným sloganem – že hrají „The Sweetest Music This Side of Heaven“. Proti předchozí je toto pojetí plynulejší, běžnější. https://secondhandsongs.com/performance/74244 September in the Rain by Guy Lombardo and His Royal Canadians - Vocal Refrain by Carmen Lombardo February 2, 1937 Uběhlo 15 let a máme tu zpěvačku Jo Stafford, o níž byla před chvílí řeč, manželku kapelníka a aranžéra Paula Westona. Není divu, že jí opatřil perfektní doprovod. To už je poklidné post-swingové provedení té krásné písničky. https://secondhandsongs.com/performance/203609 September in the Rain by Jo Stafford January 18, 1952 Afroameričanka, známá ze spolupráce s Orchestrem Duka Ellingtona, schopná též improvizovat. Se skvělou, na tu dobu moderní malou partou má deska jazzový punc. Například její čtyřtaktové výměny s doprovázejícími hráči. https://secondhandsongs.com/performance/134178 September in the Rain by Betty Roché April 1956 Jeden ze zásadních zpěváků historické populární hudby, též známý filmový herec. https://secondhandsongs.com/performance/436242 September in the Rain by Bing Crosby and Buddy Bregman Orchestra June 11, 1956 Jedna z královen jazzového vokálu, na počátku své show v chicagském klubu Mr. Kelly’s, nahrávané její mateřskou společností Mercury Records. Její hlas klouže s lehkostí, lahodí sluchu. Nebo ne? https://secondhandsongs.com/performance/330013 September in the Rain by Sarah Vaughan and Her Trio August 6, 1957 Samozřejmě takové lahůdce nemohl odolat ani Frank Sinatra. Bez komentáře, mistr nad mistry. https://secondhandsongs.com/performance/137716 September in the Rain by Frank Sinatra August 31, 1960 Zde deska Dinah Washington, která okouzlila příznivce hudby rhythm-and-blues (5. místo) https://secondhandsongs.com/performance/74248 September in the Rain by Dinah Washington November 12, 1960 Ještě jeden ze zpěváků tmavé pleti si zaslouží naší pozornosti. To má odpich, swing, jakému se bílí učí a nikdy dokonale nenaučí. https://secondhandsongs.com/performance/137760 September in the Rain by Joe Williams, Harry "Sweets" Edison & His Orchestra July 1961 Po roce 2000 už tu máme úplně jinou zpěváckou garnituru. Bylo to tuším hned na prvním ročníku JazzFestu Brno, před 19 roky, kdy nové akci dodala punc mezinárodního podniku tato zpěvačka, nevidomá klavíristka, o níž se brzy psalo, že je to svým projevem „běloška s černým srdcem“. https://secondhandsongs.com/performance/79260 September in the Rain by Diane Schuur February 26, 2008 Z poválečných jazzmanů měl s písničkou obrovský úspěch nevidomý britský pianista, který se rozhodl stát se slavným a Americe. A podařilo se mu to díky novému receptu na nezvyklou kombinaci tří nástrojů svého kvinteta v unisonu: klavíru, elektrické kytary a vibrafonu. Tak se na hudební scéně objevil takzvaný „The Shearing Sound“. V hitparádě byl 25., ale jeho alba se prodal milion! https://secondhandsongs.com/performance/74246 September in the Rain by The George Shearing Quintette February 17, 1949 Vibrafon nechybí ani v pestrém instrumentáři velkého nadšence zvuku všech možných a nemožných příslušníků rodiny nástrojů bicích, těch s definovanou výškou tónu stejně jako těch z ušlechtilých kovů nebo opatřených blanami – Dick Schory (*1931). https://secondhandsongs.com/performance/822695 September in the Rain by Dick Schory's New Percussion Ensemble Released 1958 U Dicka Schoryho jsme zaslechli nakonec i harfu, ale pravou jazzovou harfenistkou byla jen jedna jediná - Dorothy Jeanne Ashby (1932-1986). Uměla na tento nástroj nejen hrát, ale i přímo tvořit - improvizovat, nahrála desky i s jazzovou rytmikou, byla prostě bezkonkurenční. https://secondhandsongs.com/performance/631512 September in the Rain by Dorothy Ashby 1984 Jeden z nejlepších trumpetistů posledních dekád https://secondhandsongs.com/performance/1061073 September in the Rain by Roy Hargrove October 1990 Vyslovenou radost a potěšení mi působí tato nejnovější nahrávka od supertrombonisty, jehož umění jsme už před pár desítkami let obdivovali na královéhradeckém festivalu Jazz Goes To Town. I jeho spoluhráči patří k mým oblíbencům a potěší i kytarista Russell Malone. Nejlepší tečka, jaká může být učiněna za takovým skladatelským géniem, jakým byl Harry Warren. https://secondhandsongs.com/performance/891023 September in the Rain by Steve Turre - Kenny Barron, Buster Williams, Willie Jones III January 24, 2018 Čtvrtá nejnahrávanější Warrenova melodie se nachází ve statistice JazzStandards těsně pod třístovkovou hranicí a tedy již bez podrobnějších údajů. Její název, Jeepers Creepers, jsem našel v jednom starším slovníku přeložen jako Ježkovy voči a je to písnička hodně veselá. Zazněla ve filmu společnosti Warner Bros. Going Places, který měl premiéru 31. prosince 1938. Kromě orchestrální podoby ji v průběhu děje zpívají Louis Armstrong a krátce pak Dick Powell. Píseň byla nominovaná na Oscara. Jako inspirace k textu prý Johnnymu Mercerovi posloužily tmavohnědé oči Helen Ward. Jeepers Creepers (lead sheet with lyrics) Sheet music for Piano (Solo) | Musescore.com Podle jiného zdroje je rčení jeepers creepers mírnějším zaklením než Ježíši Kriste. Mercer prohlásil, že je zná už z dřívějšího filmu Henryho Fondy. Protože ve 30. letech se v Hollywoodu musela dodržovat přísná pravidla ohledně rasové otázky, nemohl Louis Armstrong písničku zpívat jiné Afroameričance, takže na plátně je objektem jeho pozornosti … dostihový kůň jménem Jeepers Creepers. Krátké video z filmu zde. Datum natáčení sice neznáme, ale Louis písničku nazpíval i na gramodesku Decca nedlouho po premiéře, dne 18. ledna 1939 https://www.youtube.com/watch?v=6kHN1fc8ejs "Jeepers Creepers": Louis Armstrong 1938 Statistika: Pozice v JazzStandards (v tisícovce nejnahrávanějších skladeb): 308. místo. Výskyt v SecondHandSongs: 215 verzí, hit č. 19 roku 1938. V Jazz Discography Toma Lorda: 299 různých nahrávek. Nejstarší evidovaná nahrávka, zpívá významná Afroameričanka Ethel Waters (1896-1977) za doprovodu orchestru, řízeného jejím manželem, Edwardem Mallorym ( https://secondhandsongs.com/performance/82151 Jeepers Creepers by Ethel Waters with Edward Mallory and His Orchestra November 9, 1938 Jen o dva týdny později přišla do studia o generaci mladší bílá zpěvačka Paula Kelly (1919-1992) https://secondhandsongs.com/performance/82147 Jeepers Creepers by Al Donahue and His Orchestra - Vocal Chorus Paula Kelly November 23, 1938 Svižně píseň natočil i King of Jazz, kapelník Paul Whiteman s vokální skupinou Four Modernaires, ještě v roce premiéry filmu https://secondhandsongs.com/performance/524883 Jeepers Creepers by Paul Whiteman and His Swing Wing December 8, 1938 Uběhlo 15 let a písnička nezmizela z repertoáru. Jen omládla v moderněji hrajícím big bandu Stana Kentona s jeho tehdejší sólistkou, Chris Connor (vlastním jménem Mary Jean Loutsenhizer) https://secondhandsongs.com/performance/846318 Jeepers Creepers by Stan Kenton and His Orchestra - Vocal by Chris Connor February 11, 1953 Po dalších 14 měsících byl ve studiu zpěvák zpěváků, Frank Sinatra. Písnička šla stále na odbyt. https://secondhandsongs.com/performance/147868 Jeepers Creepers by Frank Sinatra - Accompanied by Nelson Riddle April 19, 1954 A co jeho pokračovatel v linii zpěváků s italskými kořeny a současný nestor pánského populárního vokálu, vlastním jménem Anthony Dominick Benedetto (*1926)? https://secondhandsongs.com/performance/84031 Jeepers Creepers by Tony Bennett and Count Basie & His Orchestra January 5, 1959 Ukázka skandinávské spolupráce – norská zpěvačka se švédským pianistou v průzračné verzi písně https://secondhandsongs.com/performance/975644 Jeepers Creepers by Karin Krog - Bengt Hallberg April 15 & 17, 1982 Italka a dvě Angličanky v rozverné náladě, která starému songu rozhodně neublíží https://secondhandsongs.com/performance/157951 Jeepers Creepers by The Puppini Sisters Released July 31, 2006 A instrumentální podoby písně? Nejprve v tradičním duchu, od Ralpha Suttona, představitele tzv. stride piana – dědictví éry ragtimu, s nenápadně přizvukujícím bubeníkem https://secondhandsongs.com/performance/364260 Jeepers Creepers by Ralph Sutton with Cliff Leeman June 3, 1953 Pak je tu jiný Pan pianista, milovník bitonality a žák Daria Milhauda, Dave Brubeck s nejsladším altsaxofonem Paula Desmonda https://secondhandsongs.com/performance/82155 Jeepers Creepers by The Dave Brubeck Quartet October 12, 1954 Milovník velkého zvuku žesťů, sám přispívající trubkou ve vysoké poloze, Kanaďan Maynard Ferguson, roku 1968 pak hostující i v Brně jako host Orchestru Gustava Broma https://secondhandsongs.com/performance/226705 Jeepers Creepers by Maynard Ferguson July 1957 Dědic tradice, rodák z New Orleans na sopránsaxofon, ve spojení s francouzskými modernisty https://secondhandsongs.com/performance/982914 Jeepers Creepers by Sidney Bechet - Martial Solal March 12, 1957 Paris Jedno z nesčetných klavírních trií, zde ovšem s velkým prostorem pro sóla patrnerů, basisty Jespera Lundgaarda (Dánsko) a bubeníka Billyho Harta. Všichni parádně improvizují. https://secondhandsongs.com/performance/314467 Jeepers Creepers by Duke Jordan Trio July 29, 1985 A jako perličky něco ve skandinávských jazycích. Finská verze vznikla jen pár měsíců po premiéře filmu: https://secondhandsongs.com/performance/854844 Kissa vieköön by Bruno Laakko ja hänen orkesterinsa "Lepakot" August 1, 1939 Švédská verze je podstatně novější a možná i žertovnější https://secondhandsongs.com/performance/705027 Kissa vieköön by M.A. Numminen ja Jani Uhleniuksen yhtye Released 1970 Poté, co se Harry Warren písničkou Jeepers Creepers jen těsně nevešel do elitních tří stovek, následují další tři s podobným osudem: I Wish I Knew (312), This Is Always (315) a The More I See You (318). Všechny na verše Macka Gordona. Pro pátou dodnes živou píseň, ač ročníku 1935, sáhněme do druhé poloviny tisícovky Jazz Standards, až na pozici 581, abychom zjistili, že kvalitou či nápaditostí se nijak neliší od výše postavených. Tyto vlastnosti však suchá statistika nezohledňuje. Lulu’s Back in Town zazněla v hollywoodském filmu Broadway Gondolier v podání Dicka Powella a The Mills Brothers. Premiéra proběhla 27. července 1935. O pouhé čtyři týdny později už byla píseň použita jako hlavní melodie krátkého kresleného filmu studia Warner Brothers, Buddy The Gee Man. Pro její popularitu udělal nejvíc afroamerický zpívající klavírista a legendární bavič, Thomas „Fats“ Waller deskou, nahranou už 8. května 1935. Ale ještě o dva dny dříve vznikla následující nahrávka, dejme tedy obě do správné chronologie: https://secondhandsongs.com/performance/146368 Lulu's Back in Town by Ted Fiorito and His Orchestra - Vocal Chorus Muzzy Marcellino & The Fio-rettes May 6, 1935 https://secondhandsongs.com/performance/146558 Lulu's Back in Town by "Fats" Waller and His Rhythm - Vocal Refrain and Piano by "Fats" Waller May 8, 1935 Jen v roce uvedení filmu vzniklo víc než deset různých nahrávek. Sám hlavní aktér filmu přišel do gramofonového studia se zpožděním, až více než měsíc po shora uvedených: https://secondhandsongs.com/performance/146454 Lulu's Back in Town by Dick Powell - Orchestra under direction of Victor Arden June 21, 193 Druhými „vykonavateli“ písně ve filmu byli legendární Mills Brothers: https://secondhandsongs.com/performance/269006 Lulu's Back in Town by The Mills Brothers October 28, 1935 Po 21 letech přinesli svoji verzi do studia moji oblíbení zpěváci https://secondhandsongs.com/performance/146419 Lulu's Back in Town by The Hi-Lo's Released 1956 Z bílých jazzu schopných zpěváků nemůže chybět ten s přezdívkou Velvet Fog s perfektně kalifornsky znějícím doprovodem https://secondhandsongs.com/performance/413619 Lulu's Back in Town by Mel Tormé with The Marty Paich Dek-Tette January 1956 Patrně nejpopulárnější a nejvytrvalejší z pánských vokálních kvartet (1948-dodnes) https://secondhandsongs.com/performance/146405 Lulu's Back in Town by The Four Freshmen - Arranged and conducted by Bill Holman Released September 1962 Dobře že zařadili tohoto zapomenutého zpěváka, autora slavné „silniční“ písně Route 66 https://secondhandsongs.com/performance/146552 Lulu's Back in Town by Bobby Troup Released 1981 Když zpráva o nové pěkné písničce přeskočila Atlantik, byla zde tato skotská kapela: https://secondhandsongs.com/performance/866180 Lulu's Back in Town by The Six Swingers October 10, 1935 London Pěkně to odsejpá i zapomenutému průkopníkovi ve hře na pístový trombon https://secondhandsongs.com/performance/1313425 Lulu's Back in Town by Bob Enevoldsen Quintet featuring Howard Roberts July 14 & 18, 1954 S trochu vyplazeným jazykem vystřihl písničku pro studenty Purdue University známý básník klavíru Erroll Garner. Ale že šlape, když se rozjede! https://secondhandsongs.com/performance/884213 Lulu's Back in Town by Erroll Garner March 13, 1962 Hodně rozpustile s materiálem zachází věrozvěst moderního jazzu, Thelonious Monk, zde sólově https://secondhandsongs.com/performance/146445 Lulu's Back in Town by Thelonious Monk February 10, 1964 S charakteristickým smyslem pro humor hrával trombonista Rod Levitt se svým oktetem https://secondhandsongs.com/performance/241103 Lulu's Back in Town by The Rod Levitt Orchestra March 11, 1966 Do přehlídky pianistů jeden z největších, Kanaďan Oscar Peterson, zde u báječného koncertního křídla Bösendorfer ve studiu západoněmecké značky MPS https://secondhandsongs.com/performance/484004 Lulu's Back in Town by Oscar Peterson April 1968 Villingen Dvougenerační rodinná kapela, tatík Ellis Marsalis u klavíru, synátor Branford na saxofon https://secondhandsongs.com/performance/234930 Lulu's Back in Town by Ellis & Branford Marsalis August 14/September 11, 1995 Hodně rozverná verze japonské freejazzové klavíristky s americkými modernisty: Rudi Mahall, Fred Frith, Nils Wogram a Paul Lovens https://secondhandsongs.com/performance/214844 Lulu by Aki Takase July 29-31, 2001 Na uklidnění jedna z nejloudavějších podob písně od dávného vítěze soutěže mladých jazzmanů https://secondhandsongs.com/performance/812917 Lulu's Back in Town by Jiggs Whigham and Wolfgang Köhler ‎ January 2004 Berlin Když se do věci pustí takový veterán tenorsaxofonu jako Benny Golson (*1929) a ještě k tomu s mým tajným favoritem kontrabasu, Busterem Williamsem (můj ročník 1942), není o čem dál mluvit https://secondhandsongs.com/performance/1180332 Lulu's Back in Town by Benny Golson December 7, 2015 Statistika: Pozice v JazzStandards (v tisícovce nejnahrávanějších skladeb): 581. místo. Výskyt v SecondHandSongs: 207 verzí, hit č. 19 roku 1935. V Jazz Discography Toma Lorda: 219 různých nahrávek. Dokladem toho, jak neuchopitelná a křehká je hudba, takže její poměřování statistickými metodami je jen bláhová hra s čísly, je Warrenova písnička Lullaby of Broadway. Z jeho tří melodií, odměněných výroční cenou Oscar, tedy podle soudu členů slovutné Academy of Motion Picture Arts and Sciences, je nejlepší. V žebříčku JazzStandards je ze dvacítky písní Harryho Warrena…dvacátá. Tedy nejhorší. Až na příčce u dna, 992! A následující dva Oscarové songy se do tisícovky vůbec nedostaly a dnes je nikdo nezná. Pojďme tedy v závěru kapitoly o slavném filmovém tvůrci okusit tuto písničku. Diváci ji slyšeli ve filmu Gold Diggers of 1935, uvedeném 16. března 1935, kde ji zpívala Wini (Winifred) Shaw. Téhož roku, v podání Bette Davis, zazněla též ve filmovém dramatu Special Agent (premiéra 14. 9. 1935). Je oslavou nočního života hlavní třídy Manhattanu. Jak už to často bývá, nová melodie se dostala na gramofonovou desku dřív, než přišel film do kin. To je případ nejstarší nahrávky s Dickem Powellem (ten má ve filmu jinou úlohu než zpěv této písně) https://secondhandsongs.com/performance/201942 Lullaby of Broadway by Dick Powell with Jimmie Grier and His Orchestra January 13, 1935 Zpěv první filmové interpretky je po internetu nedostupný, na okamžik jako devátá a poslední uzavírá přehlídku hvězd filmu v tomto oficiálním traileru; melodie Lullaby of Broadway zní pod úvodními a závěrečnými titulky bez vokální složky: https://www.imdb.com/video/vi3841901337/?ref_=tt_vi_i_1 Takhle písničku nazpíval o něco méně slavný bratr Binga Crosbyho, Bob https://secondhandsongs.com/performance/82747 Lullaby of Broadway by Dorsey Brothers' Orchestra - Vocal Chorus by Bob Crosby January 26, 1935 Jen v roce 1935 můžeme opět napočítat více než 10 různých nahrávek úspěšného hitu. Skočíme o devět let dál, za velmi populární sesterskou trojicí ze začátku abecedy interpretů https://secondhandsongs.com/performance/82754 Lullaby of Broadway by Andrews Sisters with Vic Schoen and His Orchestra August 24, 1944 Deska jednoho z legendárních tlouštíků s charakteristickým hlasem, zvaného Mr. Five by Five – pět stop vysokého a pět stop širokého. https://secondhandsongs.com/performance/315328 Lullaby of Broadway by Jimmy Rushing with Buck Clayton and His Orchestra November 8, 1956 Samozřejmě nás musí zajímat První dáma jazzového vokálu, Ella Fitzgerald https://secondhandsongs.com/performance/1376555 Lullaby of Broadway by Ella Fitzgerald - Arrangements and Orchestra conducted by Frank DeVol November 24, 1958 S „jeho“ (Rushingovým) orchestrem Counta Basieho takhle zpíval Tony Bennett za mlada (*1926) https://secondhandsongs.com/performance/9185 Lullaby of Broadway by Tony Bennett - Count Basie and His Orchestra December 22, 1958 Jedno z nejstrašnějších klišé, jakým se milionům posluchačů podbízel původně jazzový trombonista Ray Conniff, a to několik dlouhých dekád: ženy zpívaly unisono s trubkami, muži s trombony https://secondhandsongs.com/performance/32060 Lullaby of Broadway by Ray Conniff T R A P N É V I D E O Released 1990 Docela jinak působí dáma jazzového vokálu, hlásící se k odkazu Sarah Vaughan https://secondhandsongs.com/performance/229034 Lullaby of Broadway by Dianne Reeves December 2002 Stařešina pánského zpěvu si k osmdesátinám natočil album duet, se zpěváky/zpěvačkami o půl století mladšími https://secondhandsongs.com/performance/45060 Lullaby of Broadway by Tony Bennett with Dixie Chicks September 26, 2006 A instrumentalisté? Třeba trio foukacích harmonik, žádná filharmonie https://secondhandsongs.com/performance/939742 Lullaby of Broadway by The Philharmonica Trio Released December 1947 Hudebník, začínající jako jazzový pianista téměř neomezených technických schopností, později známý hollywoodský dirigent a naposledy šéf Londýnského symfonického orchestru, s nímž navštívil i Brno. Doprovazeč houslového Boha, Itzhaka Perlmana, v jeho neklasických úletech. Pětkrát ženatý, naposledy s německou houslovou virtuózkou, Anne Sophie Mutter. Prostě pan Někdo. https://secondhandsongs.com/performance/82755 Lullaby of Broadway by André Previn August 22, 1950 Kapelník nadstandardního orchestru Stan Kenton v tradičně velkém zvuku žesťů https://secondhandsongs.com/performance/447445 Lullaby of Broadway by Stan Kenton and His Orchestra September 22, 1958 Podobně zatížený zvukový maximalista, zde navíc s důrazem na perkuse https://secondhandsongs.com/performance/283423 Lullaby of Broadway by Enoch Light and The Light Brigade Released 1960 Asi nejvíce zatížený kapelník na perkusivní nástroje všeho druhu, již poněkud groteska https://secondhandsongs.com/performance/822697 Lullaby of Broadway by Dick Schory's New Percussion Ensemble Released 1960 Jindy nápaditý aranžér si spíš jen zahrává s hudebníky i posluchači a zkouší všechno možné https://secondhandsongs.com/performance/484087 Lullaby of Broadway by Manny Albam April 26 – 28, 1966 Statistika: Pozice v JazzStandards (v tisícovce nejnahrávanějších skladeb): 992. místo. Výskyt v SecondHandSongs: 162 verzí, hit č. 21 roku 1935. V Jazz Discography Toma Lorda: 118 různých nahrávek. Lullaby Of Broadway Sheet Music | Harry Warren | Real Book – Melody & Chords Závěrečná poznámka: Naprostý nedostatek zajímavých jazzových pojetí dokazuje, že kde není nápad na zajímavou melodii a atraktivní harmonii jako pobídku k improvizacím, tam končí zájem tvořivých hudebníků. Průběh akordů, omezených jen na toniku a dominantu a takzvaná melodie jako z dětské říkanky (e-e-e-e-e-e-d-f, d-d-d-d-d-d-c) nestačí, ani kdyby skladba dostala deset cen. Končíme tedy s Harry Warrenem poněkud rozpačitě. Doufejme, že další z významných skladatelů nás dostane opět na standardní úroveň. Museli jsme ale nahlédnout i na patrně nejsnadněji získaného Oscara. Artist: Harry Warren | SecondHandSongs Harry Warren (1893 – 1981) a jeho 20 želízek v ohni JazzStandards 043 There Will Never Be Another You 1942 Warren,Harry Gordon,Mack 191 I Only Have Eyes for You 1934 Warren,Harry Dubin,Al 274 September in the Rain 1937 Warren,Harry Dubin,Al 308 Jeepers Creepers 1938 Warren,Harry Mercer,Johnny 312 I Wish I Knew 1945 Warren,Harry Gordon,Mack 315 This Is Always 1946 Warren,Harry Gordon,Mack 318 The More I See You 1945 Warren,Harry Gordon,Mack 393 You're My Everything 1931 Warren,Harry-Young,Joseph Dixon,Mort 581 Lulu's Back in Town 1935 Warren,Harry Dubin,Al 617 Nagasaki 1928 Warren,Harry Dixon,Mort 693 Serenade in Blue 1942 Warren,Harry Gordon,Mack 732 Rose of the Rio Grande 1922 Warren,Harry Leslie,Edgar 770 You're Getting to Be a Habit with Me 1932 Warren,Harry Dubin,Al 839 Summer Night 1936 Warren,Harry Dubin,Al 844 I'll String Along with You 1934 Warren,Harry Dubin,Al 869 At Last 1942 Warren,Harry Gordon,Mack 877 You'll Never Know 1943 Warren,Harry Gordon,Mack 914 Chattanooga Choo Choo 1941 Warren,Harry Gordon,Mack 966 An Affair to Remember 1957 Warren,Harry Adamson,Harold-McCarey,Leo 992 Lullaby of Broadway 1935 Warren,Harry Dubin,Al