Hra ako film – Analýza hry Snatcher (1988) a jej inšpirácie Miroslav Hazák Interpretační prístup : Kontextuálna interpretácia / Obsahová analýza -Úvod – Predstavenie hry Snatcher a Hidea Kojimu -Naratív -Inšpirácie z terajšej kultúry (Blade Runner, Terminator, Akira a ďalší cyberpunk tej doby) -Postoje k sociálnym problémom -Kojima ako „auteur“ a jeho snaha o filmovosť v jeho hrách -Záver : Miesto Snatcher v cyberpunk kultúre (Predčasné) Referencie : https://www.researchgate.net/publication/348054433_Media_convergence_of_video_games_and_film s_Narrative_aesthetics_and_industrial_synergy http://game-wisdom.com/critical/player-agency-game-design-narrative https://www.vice.com/en/article/vdpq58/d4-heralds-the-return-of-video-gamings-auteurs-mike-diver- 013 https://cardinalscholar.bsu.edu/bitstream/handle/123456789/201289/PatalitaJ_2018- 3_BODY.pdf?sequence=1&isAllowed=y https://www.uww.edu/documents/colleges/cls/Departments/Film%20Studies/RF2%20Shallcross.pdf Hideo Kojima – Snatcher Kyberpunkové a sci-fi motivy – futuristické město, robot, nahrazení lidí jejich kopiemi Stylizace – inspirace komiksem https://www.youtube.com/watch?v=002T9eKIZps https://imgur.com/a/fhdSW Analýza novomedeálního díla - Plán textu Cory Arcangel - Super Mario Clouds Lucie Holanová Osnova: • Úvodní slova a krátké povídání o autorovi • O vzniku díla a zasazení jej do historicko-sociálního kontextu v rámci game art • Vizuální popis díla • Porovnání s jiným dílem z oblasti Game art - především vizuální prvky • Závěrečné zhodnocení analýzy Způsob interpretace: Formální analýza - přijde mi nejvhodnější pro posuzování díla, které dominuje vizuální stránkou Zdroje: 1. ARCANGEL, Cory. Super Mario Clouds. Whitney [online]. Whitney Museum of American Art 99 Gansevoort Street New York: Whitney Museum of American Art, 2023, 2002 [cit. 2023-04-07]. Dostupné z: https://whitney.org/collection/works/20588 2. ARCANGEL, Cory. Super Mario Clouds. Cory Arcangel [online]. Stavanger, Norway: studio AT coryarcangel DOT com, 2002, 2002 [cit. 2023-04-07]. Dostupné z: https://coryarcangel.com/things-i-made/2002-001-super-mario-clouds 3. MAGNIN, Emilie. Defining an Ethical Framework for Preserving Cory Arcangel’s Super Mario Clouds. Electronic Media Review [online]. Postfach 3001 Bern, Switzerland: Contemporary Art conservator MA, 2015 [cit. 2023-04-07]. Dostupné z: https://resources.culturalheritage.org/emg-review/volume-4-2015-2016/magnin/ 4. ZIPPAY, Lori. Cory Arcangel Interview. Electronic arts intermix [online]. 264 Canal Street, 3W New York: Electronic Arts Intermix, 2005 [cit. 2023-04-07]. Dostupné z: https://www.eai.org/supporting-documents/674/sr 5. HEILMANN, Mary. Cory Arcangel. Interview magazine [online]. Manhattan, 2011 [cit. 2023-04-07]. Dostupné z: https://www.interviewmagazine.com/art/cory-arcangel 6. BURGOYNE, Robert. Super Mario Clouds and the John Ford Sky: Love and Loss in the Work of Douglas Gordon and Cory Arcangel. Revista Txt: Leituras Transdisciplinares de Telas e Textos; v. 4 n. 7 (2008) [online]. 2015 [cit. 2023-04-07]. ISSN edsbas. Dostupné z: doi:10.17851/1809-8150.4.7.36-44 Super Mario Clouds https://archive.org/details/youtube-IJLf77IMZxc https://myfanwy.ca/html/mario.html https://www.youtube.com/watch?v=JN-WCA5-Qxs https://coryarcangel.com/things-i-made/2002-001-super-mario-clouds https://stavangerkunstmuseum.no/en/events/i-skyene Otázky archivace díla. Malba mraků. Bitmapové písmo Lo-Res od Zuzany Ličko Zuzana Magočová Osnova • Digitálna typografia/písmo pred 1985 • Zuzana Ličko, magazín Emigre • Lo-Res font 1985 – bitmapová konštrukcia, „estetika pixelu“ • Technológie ktoré sprevádzali a ovplyvňovali vznik tohto písma • Macintosh 1984 – prevrat v UI • Možnosti a limity obrazovky • Technológia dot matrix tlače s nízkym rozlíšením Prístup Po prehodnotení rozsahu témy som zúžila zameranie na jedno písmo Lo-Res (pôvodne s názvom Oakland) z roku 1985 od Zuzany Ličko, ktorý bol predstavený a používaný v rámci magazínu Emigre. Kľúčové je zasadenie do kontextu obdobia, v ktorom bolo písmo vytvorené (kontextuálna interpretácia), budem sa snažiť o prepojenie vtedy novo sa vyvíjajúcich technológií (Macintosh osobný počítač, low-res tlačiarne) s formou a funkciou tohto fontu, teda ako sa vzájomne ovplyvnili. Literatúra DOOLEY, Michael. Critical Conditions: Zuzana Licko, Rudy VanderLans, and the Emigre Spirit [online]. In Graphic Design USA 18. Watson-Guptill, 1998. Dostupné z: https://www.emigre.com/Essays/Emigre/CriticalConditionsandtheEmigreSpirit. SAMARA, Timothy. Letterforms: Typeface Design From Past to Future. Minneapolis: Rockport Publishers, 2018, 240 s. STAPLES, Loretta. Typography and the Screen: A Technical Chronology of Digital Typography 1984-1997. In Design Issues. The MIT Press, 2000, 16 (3), s. 19 – 34. Bitmapové písmo Lo-Res https://www.emigre.com/Fonts/Lo-Res JOINME - Plán textu - Téma: ORLAN – dílo: La réincarnation de Sainte-Orlan (1990 – 1993) Adéla Válková Interpretační přístup: obsahová analýza Bodová osnova: 1) Představení umělkyně ORLAN 2) Představení díla La réincarnation de Sainte-Orlan (téma, vizuální prvky, atd.) 3) Motivace umělkyně 4) Kontext + význam díla Zdroje: HODGE, Max. ORLAN – a Feminist Icon who Strived for Social Change. KAZOART [online]. 5. 4. 2023. [cit. 5. 4. 2023]. Dostupné z: . JEFFRIES, Stuart. Orlan´s art of sex and surgery. The Guardian [online]. 1. 7. 2009. [cit. 5. 4. 2023]. Dostupné z: . MILOSEVIC, Nikola. ORLAN. Widewalls [online]. 11. 10. 2013. [cit. 5. 4. 2023]. Dostupné z: . ORLAN. Artnet [online]. [cit. 5. 4. 2023]. Dostupné z: . SAYEJ, Nadja. ORLAN: I walked a long way for women. The Guardian [online]. 15. 1. 2016. [cit. 5. 4. 2023]. Dostupné z: . ZYLINSKA, Joanna. The Cyborg Experiments: The Extensions of the Body in the Media Age. 1. vyd. New York: Continuum, 2002. Orlan – La réincarnation de Sainte-Orlan https://web.stanford.edu/class/history34q/readings/Orlan/Orlan2.html http://www.medienkunstnetz.de/works/reincarnation/images/1/ https://clampart.com/2014/01/nancy-burson-2/#0 Alexei Shulgin, Form Art Kateřina Valová 1. Úvod: Představení díla, důvod analýzy, představení způsobu analýzy 2. Představení umělce a jeho obecné tvorby 3. Obecnější popis díla, kterým se zabývám 4. Analýza díla 5. Vložení do kontextu? (porovnat s jinými díly a vliv) 6. Závěr 7. Zdroje Analýza: Formální interpretace (analýza struktury díla a jeho jednotlivých prvků) Zdroje: http://variants.artbase.rhizome.org/Q1249/ https://www.artsy.net/artist/alexei-shulgin http://www.kunstradio.at/FUTURE/RTF/INSTALLATIONS/SHULGIN/interview.html http://www.easylife.org https://v2.nl/archive/people/alexei-shulgin https://anthology.rhizome.org/form-art Form Art - Shulgin https://web.archive.org/web/20080412221507/http://sunsite.cs.msu.su/wwwart/apc.htm https://web.archive.org/web/20001012172211/http://remote.aec.at/form/about.html https://nettime.org/Lists-Archives/nettime-l-9709/msg00020.html https://www.defnekaynak.com/formart https://rhizome.org/editorial/2017/jan/12/a-net-artist-named-google-1/