Citace – parafráze – plagiát cvičení Mgr. Zdeňka Firstová Univerzitní knihovna ZČU v Plzni firstova@uk.zcu.cz Příklad 1 •Jde obvykle o první stadium výzkumu, protože tuto práci může marketingový pracovník doslova provádět u psacího stolu. Důležitým zdrojem budou při tom interní záznamy organizace. •HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. 205 s. Str. 69. •Jedná se o první stadium výzkumu, protože tuto práci může marketingový pracovník doslova provádět u psacího stolu. V této fázi jsou využity všechny dostupné zdroje informací. Příklad 1 •Jde obvykle o první stadium výzkumu, protože tuto práci může marketingový pracovník doslova provádět u psacího stolu. Důležitým zdrojem budou při tom interní záznamy organizace. •HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. 205 s. Str. 69. •Jedná se o první stadium výzkumu, protože tuto práci může marketingový pracovník doslova provádět u psacího stolu. V této fázi jsou využity všechny dostupné zdroje informací. 1. Doslova okopírovaná část textu 2. Použitá část není v uvozovkách 3. Práce není citována Příklad 2 •Jde obvykle o první stadium výzkumu, protože tuto práci může marketingový pracovník doslova provádět u psacího stolu. Důležitým zdrojem budou při tom interní záznamy organizace. •HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. 205 s. Str. 69. •Jedná se o „první stadium výzkumu, protože tuto práci může marketingový pracovník doslova provádět u psacího stolu“ 1. V této fázi jsou využity všechny dostupné zdroje informací. 1.HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. Str. 69. Příklad 2 •Jde obvykle o první stadium výzkumu, protože tuto práci může marketingový pracovník doslova provádět u psacího stolu. Důležitým zdrojem budou při tom interní záznamy organizace. •HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. 205 s. Str. 69. •Jedná se o „první stadium výzkumu, protože tuto práci může marketingový pracovník doslova provádět u psacího stolu“ 1. V této fázi jsou využity všechny dostupné zdroje informací. 1.HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. Str. 69. 1. Doslova okopírovaná část textu je v uvozovkách 2. Práce je citována Příklad 3 •Jde obvykle o první stadium výzkumu, protože tuto práci může marketingový pracovník doslova provádět u psacího stolu. Důležitým zdrojem budou při tom interní záznamy organizace. •HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. 205 s. Str. 69. •Jde zpravidla o první fázi výzkumu, protože tuto práci může marketingový odborník doslova provádět u svého počítače. Významným zdrojem budou při tom vnitřní záznamy organizace Příklad 3 •Jde obvykle o první stadium výzkumu, protože tuto práci může marketingový pracovník doslova provádět u psacího stolu. Důležitým zdrojem budou při tom interní záznamy organizace. •HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. 205 s. Str. 69. •Jde zpravidla o první fázi výzkumu, protože tuto práci může marketingový odborník doslova provádět u svého počítače. Významným zdrojem budou při tom vnitřní záznamy organizace 1.Slova nahrazená synonymy 2.Práce není citována Příklad 4 •Jde obvykle o první stadium výzkumu, protože tuto práci může marketingový pracovník doslova provádět u psacího stolu. Důležitým zdrojem budou při tom interní záznamy organizace. •HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. 205 s. Str. 69. •„Jde zpravidla o první fázi výzkumu, protože tuto práci může marketingový odborník doslova provádět u svého počítače. Významným zdrojem budou při tom vnitřní záznamy organizace“1 1.HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. Str. 69. • Příklad 4 •Jde obvykle o první stadium výzkumu, protože tuto práci může marketingový pracovník doslova provádět u psacího stolu. Důležitým zdrojem budou při tom interní záznamy organizace. •HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. 205 s. Str. 69. •„Jde zpravidla o první fázi výzkumu, protože tuto práci může marketingový odborník doslova provádět u svého počítače. Významným zdrojem budou při tom vnitřní záznamy organizace“1 1.HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. Str. 69. •Text v uvozovkách není citován přesně Příklad 5 •Jde obvykle o první stadium výzkumu, protože tuto práci může marketingový pracovník doslova provádět u psacího stolu. Důležitým zdrojem budou při tom interní záznamy organizace. •HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. 205 s. Str. 69. •Hannagan uvádí, že jde zpravidla o první fázi výzkumu, kterou není potřeba provádět v terénu, ale využívá například materiály organizace.1 1.HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. Str. 69. • Příklad 5 •Jde obvykle o první stadium výzkumu, protože tuto práci může marketingový pracovník doslova provádět u psacího stolu. Důležitým zdrojem budou při tom interní záznamy organizace. •HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. 205 s. Str. 69. •Hannagan uvádí, že jde zpravidla o první fázi výzkumu, kterou není potřeba provádět v terénu, ale využívá například materiály organizace.1 1.HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. Str. 69. 1. Text je parafrázován 2. Práce je citována