11. Kritika hudebního zápisu 11.1 Stručná historie oboru 11.2 Kritika hudebního zápisu a její metody (základní pojmy) 11.2.1 Podoby existence středověkých a renesančních nápěvů 11.2.2 Tradice nápěvů a její podoby v období středověku a renesance 11.2.3 Písařské techniky, chyby a jejich náprava 11.3 Edice hudebních památek 11.4 Vybrané problémy oboru – střet metody a ideologie 11.5 Terminologie Karl Lachmann, Ernst Hermann Kantorowicz, Paul Maas, Georgie Pasquali, Joseph Bédier Nouvelle critique, Friedrich Gennrich, Werner Bittinger, František Mužík, Jaromír Černý, Václav Plocek, Maria Caraci Vela, Editionstechnik, Textkritik, musikalische Textkritik, filologie, hudební filologie, adiaforní varianta, apograf, archetyp, atribute, divinace, emendace,examinace, filiační poměry variant, kontrafaktum, kontrapozitum, koruptela, obecná nota, originál, kolace, konjekturální kritika, kontaminace, redakce, recenze, recenze otevřená, recenze uzavřená, stemna, textologie, textus receptus, transnotace, transliterace, transkripce, varianta, varianta autorská, varianta textové tradice, vulgata, edice, diplomatická edice, Dějiny české hudby v příkladech, kritická edice, praktická edice,Urtext, Urtextausgabe, Denkmäler der Tonkunst in Österreich, Denkmäler deutscher Tonkunst, Das Erbe deutscher Musik, Musica antiqua Bohemica, Thesaurus Musicae Bohemiae, Monumenta liturgica Bohemica, Monumenta Germaniae historica, Clavis Monumentorum Musicorum Regni Bohemiae, Historická antologie hudby v českých zemích (do cca 1530), Fontes rerum Bohemicarum, Musikwissenschaftliche Studien - Bibliothek Literatura: Atlas, Allan W.: Metody určování souvislosti pramenů, in: KHT, s. 121 - 133 Bédier, Joseph: La tradition manuscrite du Lai de l´ombre, Paris 1926 Bittinger, Verner: Studien zur musikalischen Textkritik des mittelalterlichen Liedes, Würzburg 1953 Recenzoval Richard Rybarič in: Hudobnovedné štúdie II, 1957, s. 187 – 192. Brinkmann, Reinhold: Co nám vyprávějí prameny ... Kapitola z hudební filologie, in: KHT, s. 303 - 317 Černý, Jaromír: Melodie Czaldy waldy a problematika našich nejstarších tanečních skladeb, in: Hudební věda IV, Academia, Praha 1969, s. 444n Dadelsen, Georg von: Tzv. „verze poslední ruky“ v hudbě, in: KHT, s. 37n Dahlhaus, Carl: K dějinám principů hudebních edic, in: KHT, s. 50n Feder, Georg – Unverricht, Hubert: Tzv. Urtext a tzv. Urtextausgaben, in: KHT, s. 59n Gennrich, Friedrich: Sieben Melodien zu mittelhochdeutschen Minneliedern, in: Zeitschrift für Musikwissenschaft 7, 1924, s. 68 – 69 Herttrich, Ernst: Autograf – edice – interpretace, in: KHT, s. 230n Kantorowicz, Ernst Hermann: Einführung in die Textkritik, Leipzig 1921 Maas, Paul: Textkritik, Leipzig 1927 Mužík, František: Úvod do kritiky hudebního zápisu, Univerzita Karlova, Praha 1961 Plocek, Václav: K problematice našich nejstarších tanečních skladeb, in: Hudební věda I, Academia, Praha 1969, s. 3n Ještě k problematice Czaldy waldy, in: Hudební věda I, Academia, Praha 1970, s. 46n Pohanka, Jaroslav: Dějiny české hudby v příkladech, SNKLHU, Praha 1958 Vela, Maria Caraci (ed.): Kritika hudebního textu. Metody a problémy hudební filologie (KHT), Koniasch Latin Press (KLP), Praha 2001 (zde přečíst úvodní kapitolu a závěrečný Glosář) Znalost titulů označených tučnou kurzívou je povinná.