Kulturální studia pro digitální média JS 2024/2025 Petra Jansa petra.jansa@fsv.cuni.cz Praktické informace o kurzu obsah // harmonogram // úkoly // zakončení// hodnocení Záměr předmětu Cílem předmětu Kulturální studia pro digitální média je rozšířit teoreticko-metodologické obzory studentům Teorie interaktivních médií o témata, přístupy a techniky výzkumu z oblasti tradičních a současných kulturálních studií. Formát výuky Předmět Kulturální studia pro digitální média je vyučován formou přednášky, a to výhradně online prostřednictvím MS Teams. Přednášky jsou kombinovány se samostatnou přípravou studentů/studentek v podobě povinné četby (tzv. reading weeks), která navazuje a doplňuje na přednášky. Pomáhá studentům/studentkám zopakovat a upevnit znalost probíraných témat. Pozn. Jedna přednáška nebude probíhat online, ale bude studentům předmětu distribuovaná v podobě video přednášky. Podrobný seznam přednášek a jejich obsah najdete v IS -> Studijní materiály předmětuTIM_M_026 - > Harmonogram Obsah a harmonogram semestru 27.2 Přednáška Studium kultury a základní koncepty kulturálních studií 5.3. Přednáška Mediální obsahy a mediální publika (kódování/dekódování, etnografický obrat) 12.3. Reading week (dokumenty najdete v IS) - Encoding/Decoding (kapitola 13 v knize Media and Cultural Studies: Keywords) 19.3. Přednáška Mediální obsahy a mediální publika (kódování/dekódování, etnografický obrat) 26.3. Reading week (dokumenty najdete v IS) - Watching Dallas 2.4. Přednáška (video) Produsage a Mash-up culture v rámci kulturní konvergence 9.4. Přednáška Celebrity a fandom studies jako participativní kultura 23.4. Reading week (dokumenty najdete v IS) ■ Quentin Tarantino's Star Wars?: Digital Cinema, Media Convergence, and Participatory Culture 30.4. Přednáška Digital Humanities a big data: jak s nimi pracovat kvalitativně? 7.5. Reading week (dokumenty najdete v IS) - Cultural Analytics, Social Computing and Digital Humanities - Small Data, Thick Data: Thickening Strategies for Trace-based Social Media Research 14.5. Přednáška Virtuální etnografie a netnografie: virtuální komunity a identita Reading iweeks. 21.5. Přednáška Smart Cities, kulturní průmysly a hegemonie CZ (S > Soubory > Studijní materiály > Studijní materiály předmětu FF:TIM_M_026 * FF:TIM_M_026 Kulturální studia pro digitální média • SOUBORY DOKUMENTY STUDIJNÍ MATERIÁLY ÚSCHOVNA POPELNICE NEDÁVNĚ