1. R O Č N Í K – kombinované studium HUDEBNÍ NAUKA Okruhy k závěrečnému testu: o Italské hudební názvosloví. o Soustavy ladění, převraty intervalů, nónové, undecimové, tercdecimové a kvartové akordy o Metrum, takt, tempo. Metronom o Obsazení komorních souborů · Možnosti práce s tématem. Tektonika o Zvuk, tón a jeho vlastnosti, tónová soustava, tóny alterované a enharmonické o Diatonika, chromatika. Absolutní a relativní výška tónu. Komorní a. Klíče o Melodické ozdoby. Dynamická označení. o Stupnice stejnojmenné a paralelní, kvartový a kvintový kruh o Stupnice církevní, pentatonická, celotónová, cikánská o Obsazení orchestru v klasicismu (haydnovský) a v romantismu (včetně pozdního) o Hudební život v historii Brna (včetně příslušné muzikologické literatury) o Italská sinfonie. Francouzská ouvertura. o Sonáta v baroku. Triová sonáta. o Sonáta v klasicismu. Sonátová forma v užším a širším slova smyslu. o Francouzská suita - základní 4 tance (tzv. jádro suity). o Árie. Recitativ. Opera v baroku, v klasicismu, v romantismu - základní rozdíly o Gesamtkunstwerk. o Symfonická báseň o Mše · L. Janáček a brněnský hudební život. Pianista, dirigent. Beseda brněnská o L. Janáček – pedagog. Varhanická škola, konzervatoř. o Janáčkovi žáci: B. Bakala, V. Petrželka, O. Chlubna, J. Kunc, V. Kaprál, R. Firkušný, J. Kvapil