Kontextová reklama Tereza Balabánová 109381@mail.muni.cz Normální vs. kontextová reklama n Méně trpělivý čtenáři n Na upoutání pozornosti máte 4 sekundy n Vaše reklama se nachází v okolí reklamy konkurence -> Vaše nabídka musí být lepší než nabídka konkurence n 10 způsobů jak napsat účinnou kontextovou reklamu a přilákat zákazníky 1. Oslovte cílový trh n Oslovení zákazníka přímo, nebo pomocí hodnot, které vyznává n Každý inzerát musí oslovit cílovou skupinu a odfiltrovat ty, co na Vás kliknou, ale nic nekoupí (ušetříte) n Co by Vás mělo zajímat? n Pohlaví n Vzdělání n Povolání n Sociální status n Zájmy 2. Nabídněte výhodu nebo řešení n Spolu se službou nebo výrobkem kupuje zákazník hodnotu – musíte mu ji tedy nabídnout n Šetříte jeho čas n Šetříte jeho peníze n Pomáháte zákazníkovi peníze vydělat n Další hodnoty? 3. Nabídněte slevu n Pojmy, které stále fungují: sleva, akční cena, výprodej, výhodná nabídka, poslední kusy, zdarma… n Nepoužívat tyto pojmy při registraci zpětných odkazů do katalogů n Nic se nesmí přehánět – pozor na velké množství lidí, co pouze kliknou n Mnoho zákazníků se nad koupí teprve rozmýšlí. Nabídka typu – dočasně zlevněno – ho může pobídnout n Kam umístit slovo zdarma? n Do textu inzerátu, ne do titulku n Na konec inzerátu (zákazníci reagují na to, co je na konci) 4. Čím více faktů podáte, tím více toho prodáte 5. Vytvořte pocit naléhavosti n Každý den vidíte desítky – stovky stránek na webu. Jak zaujmout takového čtenáře? n Limitujte nabídku časem (počáteční slevy, Vánoční výprodej, likvidace zásob) n Vytvořte emocionální souznění n Jak se sblížit se zákazníkem, který se n Bojí o práci n Prace.cz – práce pro všechny n Bojí splácení dluhů n KB – Půjčka bez rizika n Obává o své zdraví n Doktor Nonstop – řešení vašich zdravotních problémů n Má problémy ve vztahu n Arginmax – více sexu do života n Zjistěte proč a nabídněte řešení jejich problémů? 6. Podpořte akci n Reklamy, které vyzývají k akci, jsou účinnější n Jak to funguje? n Nakupujte n Požádejte o konzultaci n Nechejte si zasílat n Vyplňte dotazník n Přečtěte si reference n Další pobídkou jsou slova nový, novinka – lidé často hledají novinky na trhu, které by si mohli vyzkoušet 7. Zvýrazněte svoji jedinečnost n Konkurenční výhoda n Co má naše firma, co nemá konkurence? n Nenabízejte jako jedinečné to, co je zcela běžné Záruka 24 měsíců a dodání poštou na dobírku x Prodloužená záruka a dodání zásilkovou službou zdarma 8. Použijte jméno firmy a produktu n Zvyšujte povědomost o své firmě, nebo o produktu. Tzv. branding (budování a posilování značky) n I když na vaši reklamu nikdo neklikne, vidí název firmy. Příště budou mít pocit, že už firmu znají a na reklamu kliknou n Budou-li na internetu všude vidět reklamy s vaším jménem, stanete se známějším a důvěryhodnějším 9. Vytvořte více verzí jedné reklamy n Pokud připravujete text reklamy, pište rychle vše, co vás napadne n Následně probírejte jednotlivé verze a srovnávejte je n Vyzkoušejte si reklamu na lidech n Nanečisto n Na webu (máte možnost reklamu měnit každý týden) 10. Reklamu obměňujte n Po čase reklamu změňte n Mění se sezóny/roční období/svátky n Stará reklama nudí n Konkurence mezitím vytvořila lepší reklamu n Mění se potřeby a touhy zákazníků (pamatujete si ho?) Základní pravidla n Nepoužívejte velká písmena n Nepoužívejte superlativy a bombastická sdělené (nejlepší, největší, první) n Nedávejte do textu reklamy email, telefon, URL, adresu… n Nepoužívejte symboly &@# n Nepou žívejte vyk ři čníky a rozkazovací zp ůsob Základní pravidla n Nepou žívejte pop-up okna n Stránka na kterou odkazujete, musí odpovídat reklamě n Umožněte návrat na předchozí stránku s odkazy n Nepište složitým a nesrozumitelným jazykem, nepoužívejte cizí pojmy n Nepoužívejte zápory a negace 123 kroků ke špatnému webu: Jak prodělávat na Internetu Tato online kniha popisuje často používané, spolehlivé a v praxi ověřené kroky k výrobě špatných webů, které jejich majitelům budou zaručeně prodělávat hromady peněz. http://www.pixy.cz/kniha-spatnyweb/index.html Program příští hodiny: 8:20 – 8:30 Diamond Travel 8:35 – 8:45 Knihovny.cz 8:50 – 9:00 Knihovna fakulty informatiky 9:05 – 9:15 Knihovna filosofické fakulty 9:20 – 9:30 Knihovna pedagogické fakulty 9:35 – 9:45 MZK 9:50 – 10:00 Nakladatelství Eminent 10:05 – 10:15 Antikvariát Beneš 10:20 – 10:30 Projekt bibliografické citace 10:35 – 10:45 Kwido n Prezentace je výtahem práce Roberta Němce – Jak napsat účinnou kontextovou reklamu