MA SE ZENA K Ml/.l JAKO PRÍRODA KE KULT! RE? podpořily a posílily nový kulturní pohled. A konečně nejen muži. ale i ženy mohou a musejí být rovnoprávni zapojeni do projektů kreativity a transcendence. Teprve pak budou ženy v neustálém dialektickém vztahu kiillu-rv a přírody přiřazovány ke kultuře. Literatura: David Bákán 1906. The Duality of Human Existence, Boston. Rae Carbon 1971. Sex Difference« in Ego Functioning: Exploratory Studiei of Agency und Communion, Journal of Canaulling una Clinical Ptycholagy, 37, 267-277 Simone de Bcauvoii 1953. The Seroiul Sex, New York. Originál l.e deuxitine mac 1949. Český výbor /- «lila Druhé pohlaví. Odeon, Praha 1966 John M. Ingham 1971. Are the Sirionó Raw or Cooked? American Anthropologic, 73, 1092-1099. Claude Lčvi-StrauM 1969a. The Elementary Structures of Kinship, Boston. Original Vet tlructuret Üementains de la parenie, I'M'). Claude Levi-Strausa 1969b. The Haw and the Cooked, New York. Original Le Cm tt fa mil, Plön, l'aris 1964. Robert Lowie 1956. The Crom Indians, New York. Sherry R. Ortncr 1973. Sharpa Purity, American Anthropologist, 75, 49-63. Sherry B. Ortner. Purification Beliefs and Practices, Encyclopaedia lliilunnicu. Julian Pitt-Riven 1961. Pscpfa of The Sierru, Chicago. B.C.II. Shi 1968. The Man of Many Qualities, Cambridge, Mass. Stephen Ulhnan 1963. Semantic Univcrsals, cd. Joseph II. Creenberg, llniiersals of Language, Cambridge, Mass. 1 11 m ^m^ĚWkma^mWMM VIZUÁLNÍ SLAST A N AR ATI VN í FILM Laura Mülvey (1975) Vunal Pica«.«, and Nan.ih»Cň>.....,, přeložila Petra Hanák..*.', M