Hýbat se budou jen ty postavy, o nichž se aktuálně hovoří. Tedy např. po vstupu se A+A3 „zaseknou“ a musejí tak vydržet až do narážky na třetího muže. Autor: Buď už bude na scéně, nebo přijde podobně jako Artur v 1. V tom případě během první věty přejde úplně doprava. Zřejmě bude muset mít port, aby byl při němé grotesce slyšet. Musí vysvětlit, že se jedná o „groteskní svět“! Musí nějak navázat, např.: Tak, kterápak scéna následuje teď? Jo, šestá. Vlastně ne, už z toho blbnu, pátá. V čem bude zvláštnost – v mezích logicky možného – tohoto světa? Zamyšlení. Hmm, co kdyby to vypadalo takto? Arturové jsou od Boha vrženi do Jeskyně Arturové vskutku vpadnou, jako by byli strčeni, takže brzdí, aby nespadli. Sbor pak vnese nevědomého Artura, nejlépe ve 4, každý za jednu končetinu. A pátý sborista bude kolem nich zběsile pobíhat, ukazovat, kritizovat a vůbec šermovat rukama. Nakonec jej úspěšně položí na stůl a nějak elegantně vypadnou dveřmi. – Autor zřejmě bude muset text jako psát, aby se tohle stihlo udát., kde sedí starý mudrc v tuto chvíli by vešel důstojně – ovšem v rychlosti grotesky – Platón či kdo to bude, který hlídá budoucnost filosofie ?!? – nebylo by něco smysluplnějšího a vtipnějšího? Budoucnost filosofie ani nejde zahrát…. Nejspíš to bude Platón možná by v tuto chvíli ukázal papír s nápisem „Platón“, ale jména jsou tady zatím zbytečná v tom případě by tady papír obrátil a tam by bylo „mudrc“ nebo třeba „mudrc obecně“. Na druhou stranu, kdyby to byl Platón opět obrátit list, tak by se s třemi Artury dal udělat nějaký vtípek na třetího muže. Ale to musíme ještě promyslet, to nejde jen tak z hlavy vymyslet, že. Jo, taky mě zatím nic nenapadá. Každopádně Artur je v bezvědomí, probíhá v něm zásadní charakterová změna. Bezvědomý A. ležící na stole začne zvedat končetiny, Platón by mohl dát najevo, že cítí mohutné vzepětí duševních sil, proudění čakry či co. To nebude lehké, ale asi snad budou stačit nějaká rozmáchlá gesta naznačující velikost (ducha) a šokovaný a zároveň obdivný výraz. V následující chvíli se „zaseknou“. Artur by měl začít se sklapovačkama, aby se mohl zaseknout s nohou nahoře:-). Artie je velmi zneklidněn neúspěchem nervózně přechází, následuje diskuse – Artie by mohl povídat a gestikulovat, A3 jen přikyvovat či vrtět hlavou, a spolu s Arturem třetím zkoumají možnosti, jak dále naložit s možnými světy a Kočkou. No jo. A3 se chytí za hlavu a ukazuje rukama krabici. Artie pochopí a také se zděsí. Teď to vidím, kde mají Kočku? Nevadí, podá jim ji Bůh dveřmi. Oba pro ni běží, přetahují se o ni, položí na stůl. Najednou zjistí, že mudrc může nahlížet do budoucnosti skrze stíny promítané na stěnu. Řecké nápisy „bylo“, „je“, „bude“. Artie se přitom může mrknout na hodinky a zatřepat jimi, aby se ujistil, že jdou. V tu chvíli se však probere Artur svěží, vesele se usmívá, uvidí oba zbývající Artury s brýlemi, vztek, děs, zlostná gesta, zuřivost a dá své nové asertivní já najevo tím, že začne škrtit Artieho, který jej ošálil. Bohužel je není schopen rozeznat může váhat, na kterého se vrhne, a škrtí Artura třetího. Platón a Artie buď budou proti sobě, nebo se budou snažit odtrhnout A od A3, ale ten je vždy odežene. Občas si otře čelo, protože to škrcení je sakra náročné, plivne si do dlaní a pokračuje. Strhne se rvačka, ze které vyjde jako poražený právě Artur třetí, totiž zůstane bez života ležet. Následně se, nahlédnutím do budoucnosti, se uvidí Artur se svou Lásku, drží ji okolo ramen a je štěstím bez sebe – totiž to bude řecky napsáno, Artur zajásá. To, spolu s Božským zásahem v předchozí scéně, posílí jeho motivaci dostat se k ní zabuší si na prsa jako King Kong, ukazuje svaly. Strašlivě vynadá Artiemu ten se zmenšuje a zmenšuje, který se urazí a chce jít do baru – tohle zatím nevím. V duchu grotesky by spíše bylo, že by Artie utíkal, ale nestihne před A. zavřít dveře. K tomu by seděl stávající autorův komentář. Artur jej následuje, ale už cítíme, že mezi nimi není něco v pořádku. Tento závěr by si vyžádal úpravy 6. scény, o které se pokusím vzápětí. Ta by rychleji, přímo spěla k souboji. Ovšem honička ve světě trhlé chůze myslím za tyto úpravy stojí. A herci – doufám, že herci šílený běh zvládnou:-).