Cvičení se zaměřením na paměť Pojem paměť n Sternberg (2002) – prostředek, jímž saháme do své minulé zkušenosti proto, abychom tuto informaci užili v přítomnosti n Ebbinghaus (1885)-Schopnost přijímat, držet a znovu oživovat minulé vjemy Pojem paměť n Koukolík (2002) tabulka: Současná klasifikace paměťových modulů, jejich funkce a zúženého profilu informačního chodu (podle Willinghama, 1997) Teorie pracovní paměti n Baddeley (1966) n 3 složky pracovní paměti n fonologická smyčka - ukládají se zde zvukové neřečové a řečové informace, které se ztrácejí během dvou až tří sekund pokud nejsou opakovány, nehlasné opakování souvisí s aktivací Brockovy oblasti n vizuospaciální náčrtník - si lze představit jako tabulku, na níž se rychle křídou napíší nějaká data, která jsou po krátké době smazána, čímž uvolní místo pro zápis jiných dat. Jde o podřízený subsystém, který může být narušen samostatně při zachování funkčnosti fonologické smyčky, souvisí s aktivací zrakové kůry týlních laloků i kůry temennícha čelních laloků n centrální výkonnostní složka - propojuje záznamníky zrakově prostorové a zvukové s dlouhodobou pamětí, je také odpovědný za výběr strategie a plánování postupu při řešení určitého problému, vázáno na činnost předních a dorzolaterálních částí prefrontální kůry Schéma mozkových struktur podílejících se na různých paměťových systémech (Markowitsch, 2000) Cvičení paměti v programu NEUROP-2 n KIQ – incidenční paměť n LABYR – prostorová krátkodobá paměť, nonverbální učení n LISEQ – verbální krátkodobá paměť n NATE n PAARE – verbální krátkodobá paměť n RAUM – prostorová krátkodobá paměť n FLASH – krátkodobá paměť n MEMORY – paměťové neverbální hry