Využívání korpusu při výuce češtiny Dotazník pro rodilé mluvčí: 1. Jaké je lemma (základní tvar – zde nominativ sg.) slova splatny? Jaký je infinitiv slova zabředli? 2. Infinitiv v češtině může končit pouze na některé skupiny hlásek: samohlásku + t, a to pouze na samohlásky [a|á|e|ě|i|í|ý] neb diftong [ou] + t, nebo na souhlásku + t, přičemž souhlásky mohou být jen 3. Které to jsou? Jaký slovní druh je jakživ? Jaký je prézentní tvar slova říci? 3. Jaké slovo má větší frekvenci – sousedi nebo sousedé? · mluvená čeština: · psaná čeština: Jaké slovo má větší frekvenci – otci nebo otcovi? · mluvená čeština: · psaná čeština: Jaké slovo má větší frekvenci – rybnících nebo rybníkách? · mluvená čeština: · psaná čeština: Jaké slovo má větší frekvenci – snazší nebo snadnější? · mluvená čeština: · psaná čeština: 4. Jaký je rozdíl mezi mě a mně (v jakém jsou pádu)? Jaký je rozdíl mezi slovy kůra a kúra? Jaký rod a pád může mít slovo jež? Jaký rod a pád může mít slovo týchž? Co znamená slovo čibuk? S jakými prefixy se pojí sloveso hýbat? Jaké mají významy? Zpětná vazba: Jsem rodilý mluvčí češtiny: Pokud ne, můj rodný jazyk je Mluvím (další jazyky) Jsem Věk: S korpusem jsem uměl/a pracovat už dříve: Vyhledávat v korpusu je: Otázky byly: Pracovat s korpusem je lepší než číst mluvnici nebo Pravidla: Práce s korpusem mě bavila: Budu používat korpus pro učení češtiny: Další připomínky k této metodě procvičování gramatiky: