Knihovna a škola - školská reforma Podpora čtenářství nV posledních letech v ČR školská reforma (kurikulární) . n Rámcový vzdělávací program pro jednotlivé stupně vzdělávání. nNa základě RVP ZV si základní školy vytvořily vlastní školní vzdělávací program nPodle ŠVP se začalo na všech základních školách učit 1. 9. 2007 v 1. a 6. ročnících, 800PX-~1 Co RVP přináší ndává větší pravomoci škole, která se může v rámci svého ŠVP zaměřit na určitá témata nneobsahuje klasické osnovy, co se kdy má učit, ale obsahuje výstupy – co by měl žák po absolvování vzdělávací oblasti umět nsnaží se o integraci poznatky z různých předmětů ČLOVĚK VE SPOLEČNOSTI Očekávané výstupy nžák : nobjasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání nrozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu nzdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a aktivně proti němu vystupuje n nVýstupy se netýkají pouze znalostí, ale také schopností a dovedností n nMěřítkem pro splnění úkolů učitele už nemá být, zda „probral všechno učivo z osnov“. Práce učitele spočívá spíše v tom, že účinně vede žáka ke klíčovým kompetencím a k očekávaným výstupům oborů. nočekává se také, že budou ve výuce používány některé nové strategie a metody n n Klíčové kompetence nkompetence k učení nkompetence k řešení problémů nkompetence komunikativní nkompetence sociální a personální nkompetence občanské nkompetence pracovní nKlíčové kompetence představují souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého člena společnosti. n n ¨ V RVP se nehovoří o předmětech, ale o vzdělávacích oblastech nJazyk a jazyková komunikace (ČJ a literatura, cizí jazyk) nMatematika a její aplikace nInformační a komunikační technologie nČlověk a jeho svět nČlověk a společnost (Dějepis, Výchova k občanství) nČlověk a příroda (Fyzika, Chemie, Přírodopis, Zeměpis) nUmění a kultura (Hv, Vv) nČlověk a zdraví (Výchove ke zdraví, Tv) nČlověk a svět práce Průřezová témata nOsobnostní a sociální výchova nVýchova demokratického občana nVýchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech nMultikulturní výchova nEnviromentální výchova nMediální výchova Průřezová témata nReprezentují okruhy aktuálních problémů současného světa nprocházejí napříč vzdělávacími oblastmi a přispívají tak k ucelenosti znalostí, dovedností a schopností njsou povinné a škola je musí svým žákům nabídnout n DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST