CJBB75 Základy využití korpusu pro praxi čt. 12.30-14.05 G02 29.9. Organizační pokyny na) Na www http://ucnk.ff.cuni.cz/ - Dohody a registrace si opatřete uživatelská přístupová práva k programu Bonito. nb) Na www http://ucnk.ff.cuni.cz/ - Manuál a instalace - Instalace si stáhněte na svůj domácí počítač program Bonito. nc) Na www http://ucnk.ff.cuni.cz/ - Dostupné korpusy si nastudujte informace o korpusech ČNK. nd) Na www http://ucnk.ff.cuni.cz/ - Manuál a instalace si nastudujte informace o tom, jak zadávat dotazy v programu Bonito. Bonito Menu Korpus nSouhrnné informace nImplicitní atribut Základní vyhledávání v korpusu nObsah: Vyhledávání tvaru slova nebo slovního spojení Vyhledávání podle atributu lc (lowercase) Vyhledávání podle atributu lemma Vyhledávání podle atributu tag (morfologická značka) Nastavení implicitního atributu Hledání v rámci jedné věty Menu Konkordance nUložení nZpět k předchozí nVpřed k následující nStatistiky – Frekvenční distribuce Menu Zobrazení nZdroje nAtributy nKontext nRozsah Označení a výběr řádků nVšechny nŽádné nInverze Vyhledej v korpusu SYN nVýskyty substantiva korpus. nZa použití P-filtru vyberte řádky, kdy se vyskytuje spolu se slovy z oblasti užít/sloužit. nOznač řádky, na nichž jde o jazykový korpus. nZobraz zdroje, z nichž pocházejí nalezené korpusové doklady. nOdstraň řádky, na nichž nejde o jazykový korpus. n n n P-filtr Výsledky Označ řádky, na nichž jde o jazykový korpus. Odstraň řádky, na nichž nejde o jazykový korpus. Zobraz zdroje, z nichž pocházejí nalezené korpusové doklady. Výsledky Domácí práce na 7. 10. nVyhledejte v korpusu SYN2010 slova, kde se po „tvrdé souhlásce“ píše „měkké i“ (kino, rigidní, ...). nVytvořte frekvenční seznam. nJe vhodné upozornit žáky 2. třídy v době, kdy se pravopisné pravidlo probírá, na takové případy ? nPokud ano, mohou být korpusy vhodným zdrojem vhodných příkladů ?