Užitečné odkazy: 1. www.citace.com 2. www.boldis.cz/citace 3. http://www1.cuni.cz/~brt/bibref/bibref.html - základní příklady bibliografických referencí na informační zdroje 4. http://scholarsaid.com/whysa.html 5. Autorské právo: http://knihovnam.nkp.cz/sekce.php3?page=03_Leg/01_LegPod/03_index.htm autorské právo 6. http://www.worldcat.org/title/bioflotation-of-sarcheshmeh-copper-ore-using-thiobacillus- ferrooxidans-bacteria/oclc/108655973?client=worldcat.org-detailed_record&page=citation 7. http://www.evskp.cz/SD/4c.pdf Citační manažery: 1. www.mendeley.com 2. www.ottobib.com 3. www.citationmachine.net Vzory: Tištěná monografie, kniha VZOR: PŘÍJMENÍ, Jméno autora (Primární odpovědnost). Název knih : podnázev. Vydání. Místo vydání: Název nakladatelství, rok vydání. Počet stran. ISBN. Diplomová práce VZOR: PŘÍJMENÍ, Jméno. Název : podnázev (= druh práce). Místo vydání : Název vysoké školy, případně fakulty, rok vydání. Počet stran, počet příloh. Vedoucí diplomové práce. Časopis (seriál) – jako celek VZOR: Název: podnázev. Odpovědnost. Vydání. Údaje o vydávání. Místo vydání: Jméno vydavatele, rok vydání prvního čísla. Standardní číslo (ISSN). Článek v tištěném časopise VZOR: Autor. Název článku: podnázev článku. In Název: podnázev seriálu. Rok vydání, svazek/ročník, číslo, rozsah stran. Standardní číslo (ISSN). Oddíl a kapitola v knize (nesamostatné části monografií) VZOR: PŘÍJMENÍ, Jméno autora (primární odpovědnost). Název : podnázev zdrojového dokumentu. Vydání. Označení a číslo části. Podřízená odpovědnost. Místo vydání : Nakladatel, Rok vydání. Lokace ve zdrojovém dokumentu. Standardní číslo. Příspěvek do sborníku (samostatné části monografií) VZOR: Autor příspěvku (primární odpovědnost). Název : podnázev příspěvku. In Primární odpovědnost ke zdrojovému dokumentu. Název : podnázev zdrojového dokumentu. Vydání. Místo vydání : Nakladatel, Rok vydání, Lokace ve zdrojovém dokumentu. Standardní číslo. Elektronické monografie, WWW sídla a počítačové programy VZOR: Autor (je-li uveden). Název : podnázev [Druh nosiče]. Podřízená odpovědnost. Vydání / Verze. Místo vydání : Vydavatel, Datum vydání, Datum aktualizace/revize [Datum citování u online dokumentů]. Edice. Poznámky. Dostupnost a přístup. Standardní číslo. Www stránka VZOR: PŘÍJMENÍ, Jméno autora stránky. Název stránky [online]. Místo vytvoření: Datum vytvoření/datum aktualizace stránky [datum citování]. Adresa stránky. Přístup ke zdroji: . Elektronický časopis VZOR: Název : podnázev [Druh nosiče]. Vydání a/nebo Verze. Místo vydání : Vydavatel, Datum vydání, Datum aktualizace/revize [Datum citování u online dokumentů]. Přístup ke zdroji: . Standardní číslo. Článek v elektronickém časopise VZOR: PŘÍJMENÍ, Jméno autora. Název článku. Název seriálu [druh média]. Datum vydání, ročník, číslo, datum poslední revize [citováno dne]. Přístup ke zdroji: . Standardní číslo. Příklad 1: poznámka pod čarou Zmíněný kontext je tvořen např. sociálními strukturami, historickým vývojem, kulturními a náboženskými podmínkami. Definice umění pomocí relačních vlastností nemusí být nutně finální, nýbrž mohou být vymezeny i dynamicky, čímž reflektují aktuální funkce a normy umění.1 Příklad 2: citace (odkaz pod čarou) „Umělecká hodnota obráží: 1. obecný význam inovace exemplifikované dílem pro svět umění, a 2. potenciál této inovace pro její další esteticko–umělecké využití.“ […] originalita či novost samy o sobě nestačí. Kdybychom postříkali plátno namátkou vybranými barvami a vzniklé skvrny všelijak rozmazali, vzniklo by dílo, jaké ještě nikdo před námi nevytvořil. Přesto by tento „originální“ výtvor uměleckou hodnotu neměl.“2 „[...] pozitivní míra umělecké hodnoty díla je do značné míry kontingentní. Závisí na tom, co bude následovat.“3 Příklad 3: citace (odkaz v textu) „Pojem je otevřený, pokud jsou podmínky jeho aplikace přizpůsobitelné a korigovatelné, to znamená, že případ nebo situace jsou představitelné nebo zajistitelné, což z naší strany žádá určitý druh rozhodnutí rozšířit užití pojmu tak, aby je pokryl, nebo tento pojem odložit a vymyslet pojem nový, který nový případ a jeho nové vlastnosti dokáže postihnout.“ (Weitz 2003: 82). Příklad 4: parafráze Otevřené pojmy jsou tedy ty, jejichž extenze se rozšiřuje a zužuje podle třídy jejich hmotných instancí. Jsou determinovány každou jejich novou aplikací. (srov. Stecker 2005: 144). Příklad 5: bibliografická citace knihy GOODMAN, Nelson. Jazyky umění : Nástin teorie symbolů. Přeložili Jiří Fiala, Josef Šebek; Tomáš Kulka et al. 1. vyd. Praha : Academia, 2007. 213 s. ISBN 978-80-200-1519-8. PŘÍJMENÍ, Jméno. Název knihy : podnázev. Překlad. Místo vydání : Název nakladatelství, rok vydání. Počet stran. ISBN. 1 Ačkoliv má např. Dickieho institucionální definice formu esenciální (explikuje, proč je objekt uměleckým dílem), status uměleckého díla je pro tento předmět kontingentní, což dáno právě závislostí na kontextuálních podmínkách, které toto dílo splňuje či nikoliv. Právě jednou z konsekvencí filosofického esencialismu bylo, že esenciální vlastnosti díla stojí v kontrapozici k vlastnostem nahodilým. 2 KULKA, Tomáš. Umění a falzum: monismus a dualismus v estetice. s. 99–100. 3 Ibid., s. 102. (pozn.: Zkratka ibid. znamená lat. ibidem, česky tamtéž. Užívá se tam, kde odkazujeme na týž zdroj, k němuž jsme referovali v bezprostředně přechozím případě.)