K bakalářské práci proces Témata ? •Dílo Henrika Ibsena ve srovnání s jinými evropskými dramatiky •- Překlady a recepce skandinávské literatury v Evropě •- Postavy a motivy norských lidových pohádek •- Vyjadřování modality v norštině a ve švédštině •- Norské jazykové reformy 20. stol. •- Vliv angličtiny na současný jazykový vývoj ve Skandinávii •- Norské středověké balady •- Novela ve Skandinávii •- Sigrid Undsetová a žánr historického románu •- Nejvýznamnější ženské autorky a jejich témata •-Lars Saabye Christensen a současná norská próza • • •Norsk polarlitteratur: historie og mottakelse •Navn forteller historie. Utviklingen av fornavn i Norge som et bevis på språkkontakt. •Engelsk eller norsk? Den offisielle norske språkpolitikken fra 1990 til 2009 •VISJON og VIRKELIGHET: Revitaliseringen av samisk språk i skole og barnehage i Norge etter 1997VISJON og VIRKELIGHET: Revitaliseringen av samisk språk i skole og barnehage i Norge etter 1997 Co se hodnotí při obhajobě •Jaké otázky si autor klade? •K jakým závěrům dospěl? A hlavně: •O co své závěry opírá? Jak je formuluje? •Jaké argumenty uvádí? Umí argumentovat? •Jak svůj text strukturuje? •Umí používat v oboru terminologii oboru? •Na jaké úrovni je jazyk, jakým je práce napsána? •Umí pracovat s prameny? Jsou relevantní? •Rozlišuje mezi citacemi a referencemi? Přípravná fáze je velmi důležitá •Je totiž zapotřebí formulovat: •nejen téma, předmět práce •ale VAŠI OTÁZKU, na kterou bude bakalářská práce odpovědí •ZDŮVODNĚNÍ vašeho tématu i otázky •Přehled o tom, co bylo o daném tématu napsáno •V jisté fázi mentální přípravy: hypotézu, se kterou se dá dále pracovat • Součástí procesu psaní •Je četba primární + sekundární literatury •Tedy i teoretické opory, která je bezpodmínečně nutná. •Hledání metody – velké i malé. Často se jedná o zdůvodněný výběr kritérií, jichž si budete všímat • • • Čtení •Je součást psaní. Nečekejte až všechno přečtete. Začněte psát, kdy vás něco napadne. •Čtení má probíhat POD ÚHLEM POHLEDU… •Musí být AKTIVNÍ + EFEKTIVNÍ • Poznámky do dvou sloupců •1. Informace o textu • •Konspekt •Fakta k obsahu •2. Otázky, které v nás text vyvolává, v čem nás inspiruje nebo provokuje. Spojení subjektivního a odborného. Jak bude vypadat práce •1. Úvod – představení tématu, materiálu, otázky i hypotézy. Zdůvodnění. •2. Dosavadní zpracování tématu, otázky, metody •3. Logicky strukturovaný text číslovaný nebo nečíslovaný, s mezititulky. Ilustrace ne. Grafy. •4. Závěr – musí být logicky propojen s argumenty, které byly používány v předchozím textu. Nepředstírat, že jste problém vyřešili. •5. Cizojazyčné resumé. •6. Použitá literatura. Primární. Sekundární. • Práce má být svědectvím o tom, že ovládáte: •å være analytisk •å strukturere teksten logisk •å utvikle en sentral problemstilling •å utvikle argumentasjon •å underbygge argument •å binde sammen teori og empiri •å dra en konklusjon •å bruke korrekt terminologi •å bruke sitat •å dokumentere kilder •å tolke materiale • C:\Documents and Settings\install\Plocha\2011-10-27\Dětská literatura0369.JPG The Research Wheel •1. Identifying research problems and questions •2. The study of literature •3. Theoretical framework •4. Identification of variables •5. Formulating the hypothesis •6. Resaerch Design and Sampling •7. Collecting the data •8. Analysisng the data •9. Interpreting the results • Před konzultací s vedoucím práce •Podrobná osnova •Seznam dostupné literatury •Posílat vždy rozpracovaný text předem, s označením, co už bylo diskutováno •Zasílat přesně formulované otázky •Brát s sebou svůj text vytištěný, nebo aspoň jeho části