zimní semestr 2012 Devatenácté století ÍiÍI!,;rIo;!ir!í^ !!!!!!Íjlift • pro naše prostředí je užitečné ohraničení llllllll^ llllll|||t||i;li||f|lí^ llllll|o;IÍčÍn|li||^ llllllllllelllnar^ lllllliiiiiiiiiÉiiiiilliiÉii Osmnácté století llll;i;l|||||;p|||;;i|| llllllijiiiGlpii iiiiiililiiiliiili^^ Industrializace jako téma výtv. umění: Alfred Rethel, Harkortova továrna na hradě Wetter, 1834, Duisburg, soukr. sbírka Stylový pluralismus • volnost, s jakou umělec 19. století překračuje hranice jednotlivých ll;|řiilický||lstýli Žánr pomocí prostředku historické mal by; Paul Pelaroche, Poutníci v Římě, 1842:, olej, plátno, 164 x 205 cm, Poznaň, Muzeum narodowe Historismus ale o urcity projev mysleni a pocit'oväni ll;f|rjiii|i|iip Příklad použití historického formálního aparátu pří zpracování tématu z dějin: Paul Delaroche, Smrt anglické královny Alžběty v roce 1603, 1827-1828, olej, plátno, 422 x 343 cm, Paříž, Louvre • nové možnosti grafické reprodukce: lllilíiliilÉ llllllr||r|likGÍ;;|i ÍI!I!I!IÍÍIÍÉÍÉÉÍI!I ■Ä D .1 .ľ ."^ /i"\'l.>"rv rr\ /-\ /-\ ueiar ocne, Nannlpnn \/p Fn ntainphlpau 31. brezn, $: 1< 314, 184 5, olej :X Cl TI i ■ ■v r v |JICUI IU / I ó I -^anz MllŠŔÍF 1 A 3€ 1 Robert Mitchell, Rez dvouposchoďovým panoramatem Roberta Barkera na Leicester Square,: asi 1793, kolorovaná akvatinta, British: Museum London (Eberhard Roters) Caspar David Friedrich (1774-1840), Mnich na mořském břehu, 1808-10 Nationalgalerie, Berlin Franeisco Goya (1746-1828), Poprava povstalců 3. Května 1808 v Madridu, Johann Heinrich Füßli (1741-1825), Noční můra, 1781, Institute of Arts* Detroit Jacques-Louis David (1748-1825), Zavräzden M usees. Royaux des Beäux-Arts. de Belgique, Brüssel Co odlišuje uvedené příklady od tvorby llll;pÍí|i|iÍÉ • tendence k sebereflexi umělce Jacques-Louis David (1748-1825), Zavräzden M üsees. Röyaüx des Beäüx-Arts. de Belgique, Brüssel 18. století |ii|||l|r^ světských a církevních rezidencí • rokoko - umění se posouvá do intimnější a lll|ri|těj|l^ • osvícenská reakce, sentimentalismus Hubert Robert (1733-1808), Poustevníkova modlitba, 60. léta 18. století, The J. Paul Getty Trust Hubert Robert (1733-1808), Malíři, 90. léta 18. století:, Ermitáž, Sankt Peterburg (neo)klasicismus IliiilJilllllllllllllllllll llll||||r|;;;||il lllisillli^ lllliiiSIH 45 40 69021675571628^159343810700421^267811980251980579737992613782^11 Anton Raphael Mengs (1728-1779);, Semiramis obdržela zprávu o babylónském povstaň í, 1755, Neues Schloß, Bayreuth • studoval na pařížské Akademii u Josepha llllill^ llllllllÉÉlilllÉ Jacques-Louis David (1748-1825), Přísaha Horatiů, 1784, 330 x 425 cm, Louvre, Paříž Jacques-Louis David (1748- 1825), Zavräzdeny^ 165 x 128 eitivM^ des Beaux-Ärts de Beigique, Brüssel Jacques-Louis David (1748-1825), Pohled d 1794, olej, p!ätňo^5 Jacques-Louis David (1748-1825), Sabinky, 1799, Louvre, Paříž Jacque s- íuis L Davk 17 '46 <- 1825 ), Pr vn tí kor ízul přec hä zí Alpy, 1 79 7, 8' 1 > :6 dri i, i h >ar f r v * i ~~r _Ul JV ľ6 iz Jacques-Louis David (1748-1825), Madamme Juliette Récamier, 1800, 174 x 224:cm,i:Louvrei Paříž Francoise Gerard (1770-1837), W' Madamme Juliette Recamier, 1805, 225 x 145 em, Musee Camavaiet, Panz^^^:^:^:^:^^^:^:^:^:^^^:^::::::::: F ŕériž Krüg;eŕ (1797-1857), Pri he;: August Pruský- cm, ISI äti o n ä Igäl e ŕi e, Berl í ň Jacques-Ľouis David (1748-1825), Korunovace Napoleona I. a císařovny Jošefíh^^ 979 cm, Paříž, Lo u v Jacques-Louis David 1825), Napoleonova sebekorunovace, kresba, Louvre, Paříž Jacques-Louis David (1748-1825), Vězeň, 1821, kresba, Museum of Art, Cleveland Jacques-Louis David (1748-1825)-Venuse odzbrojujfct ;Marta, 1824, Musees Royaux;: ■ des■ Beaux-Arts;de Belgique-Bruise!