Teze a náměty k diskuzi pro kolokvium z předmětu Apokryfní evangelia (2013) 1. Matějovo evangelium, o němž se zmiňuje Eusebius a Origenes, není dochované. 2. Postava Marie v evangeliích dětství odráží dobovou spiritualitu. 3. Postava Ježíše v evangeliích dětství není srovnatelná s obrazem Ježíše, o němž se hovoří v kanonických evangeliích. 4. Evangelia dětství de facto nejsou apokryfními spisy. 5. Tomášovo evangelium není evangelium, je to sbírka Ježíšových výroků. 6. Spis označovaný jako UBE není apokryfní evangelium. 7. Která evangelia svědčí o rostoucím kultu kříže? Dolož na textu. 8. Tajné Markovo evangelium je podvrh pocházející z 20. století. 9. UBE je ztracená první část Petrova evangelia. 10. Tajné Markovo evangelium je jiná verze původního textu kanonického Mk. 11. Charakterizuj žánr dialogických evangelií. 12. Petrovo evangelium nepatří mezi gnostická evangelia. 13. Tzv. kanonický závěr Mk je pozdní kompilací a neměl by být považován za autentický. 14. Papyrus Egerton obsahuje jiné (páté) evangelium, paralelní k synoptické tradici. 15. Tomášovo evangelium je gnostický spis. 16. Tomášovo evangelium je starší než synoptická evangelia. 17. Dialogická evangelia jsou typickou ukázkou gnostického textu. 18. Porovnej postavu Jidáše a Ježíše podle Jidášova evangelia a kanonické tradice. 19. Marie z Magdaly je podle některých apokryfních evangelií vyvolenou učednicí. 20. Štrasburgský koptský papyrus je součástí Evangelia Spasitele. 21. Filipovo evangelium je ukázkou rozvinuté podoby gnóze. 22. Fragment spisu dochovaný jako tzv. Achmímský zlomek není totožný s Petrovým evangeliem, o němž se zmiňuje Eusebios. 23. Texty tzv. pilátovského okruhu a evangelia dětství se svým žánrem blíží středověké legendě.