NOII_65 Výtvarné umění a architektura ve Skandinávii OSNOVA 0. Obstfelder: Jeg ser. Představte sebe sama jako pozorovatele, který má určité kořeny. Z jakého stanoviště se díváte Vy? Vložte dva obrázky, ilustrace, fotografie města odkud pocházíte. Pozor: Doporučujeme pamětihodnost, památník, muzeum, náměstí apod., nikoliv přírodní scenérii.(optimálně 2 obrázky) 1.-8.října 1. Edvard Munch. Život. Dílo do roku 1905. Dílo po roce 1905. Ohlas jeho díla v~Evropě, Německo, česká kultura. říjen (8-22) 2. Výtvarné umění a architektura jako součást kulturních dějin a životního stylu. Teorie architektury. Moderní umění. Norberg-Schulz. další. Místa k životu dnes – města, jejich umístění v krajině, funkčnost a potenciál rozvoje. Za Norsko navrhuji: Bergen, Røros, Stavanger, Fredrikstad, Trondheim. Jinak Ribe, Sigtuna, Uppsala. 22.říjen-5.listopadu 3. Umění vikinské doby. Runové kameny. Gamla Uppsala. Vikingskipmuseum. Staroislandské rukopisy. 5. listopadu-19.listopadu 4. Hledání identity moderního národa: Skandinávie a Evropa 19. stol. – výtvarné umění, osobnosti sochařů a malířů. Pojetí a reflexe tradiční architektury (dřevěné stavby, muzea v~přírodě, stavkirker). Umělecká kolonie v dánském Skagenu. 19.listopadu-3.prosince) 5. Moderní architektura (Okolní prostředí a použité materiály v~dialogu) Trendy v architektuře s konkrétními příklady. Arne Korsmo. Sverre Fehn. Moderní švédská architektura. Moderní dánská architektura. Moderní islandská architektura. 3.prosince – 17.prosince 6. Knižní ilustrace ve Skandinávii, jejich funkce v knihách pro děti různého věku leden ŠABLONA KURZU: I. vrstva: Základní texty s ilustracemi – česky II. vrstva: Doplňující texty – v češtině, norštině, švédštině v angličtině III. vrstva: Internetové odkazy na webové stránky, muzea apod. IV. vrstva: Otázky k textům – odpovědi 250-300 slov V. vrstva: vědomostní testy -