Odsouzeni k nespokojenosti? Lidská spotřeba jako podmínka existence, její limity, danosti, minimální úroveň a její proměny v čase v návaznosti na vývoj civilizace Spotřeba statků a služeb a její specifické podoby, spotřeba neuvědomnělá, vnucená výrobcem, ovlivnění spotřebního chování tradicí, zvykem, výchovou či vnějším prostředím Motivy nadměrné spotřeby ve vyspělých ekonomikách a její dopady pro společnost a jednotlivce, vztah a zpětná vazba k hierarchii hodnot, spotřeba jako vnější symbol úspěšnosti jednotlivce a jako ventil pro uvolnění stresu a odbourání frustrace, tzv. shopping jako forma trávení volného času v 21. století. Která strana je akcelerátorem tohoto procesu, strana producentů statků nebo sami spotřebitelé? Je na vině neustálé vytváření nových, ve většině umělých potřeb cestou marketingového působení nebo tzv. hédonistické přizpůsobení spotřebitelů? Existuje vůbec reálná cesta pro omezení této decimující úrovně spotřeby, která je žádána spotřebiteli ve vyspělých ekonomikách?