Kritéria vlastní lekce/vyučovací hodiny pro seminář APLIKACE PROGRAMU RWCT (ČTENÍM A PSANÍM KE KRITICKÉMU MYŠLENÍ) V PŘEDMĚTU ESTETICKÁ VÝCHOVA – ROZŠIŘUJÍCÍ, PLÁNOVACÍ - podzim 2012 1) Lekce je založena na učebním modelu pedagogického konstruktivismu E – U – R (evokace – uvědomění si významu informací – reflexe) a nevynechává žádnou jeho část. 2) Lekce má jasně stanovený a formulovaný cíl. Cíl je formulován z hlediska žáka (např. Žák pojmenuje souvislost mezi...) a je měřitelný. Kódy cílů se pro lepší orientaci v lekci objevují i ve vlastním popisu vyučovací jednotky. 3) Pro lekci je stanoveno téma, cílová skupina (věk a počet žáků) a jsou vypsány výukové pomůcky potřebné k její realizaci. Lekce trvá minimálně 45 minut a existuje v kontextu (je dobré stanovit, co jí předcházelo/mohlo předcházet - a co bude po ní následovat). 4) Lekce je vytvořena a sestavena pomocí vhodně zvolených aktivizujících metod, které vedou ke stanoveným cílům a rozvíjejí kritické myšlení žáků. 5) Lekce má písemnou podobu (viz formulář k přípravě), je psána na počítači v rozsahu 1 – 4 stran A4. Doporučuji písmo Times New Roman (12 bodů). K popisu lekce jsou připojeny kopie materiálů (textových, obrazových…), s nimiž by třída během hodiny pracovala. 6) Lekci studentka/dvojice prezentuje. Skupina jí poskytne ústní i písemnou zpětnou vazbu. 7) Svoji přípravu včetně všech příloh pošle autorka/dvojice vyučujícímu elektronicky do 5.12.2012 včetně na adresu liborkyncl@seznam.cz. PhDr. Libor Kyncl liborkyncl@seznam.cz