UzNJ1021 Abschlussarbeit für die Lehrer Cíle předmětu Studenti vypracují závěrečnou práci ze studia učitelství němčiny na jedno z níže uvedených témat: Osnova Na základě individuálních konzultací (ústních nebo písemných mailem) s vyučující/m zpracují studenti jedno z níže uvedených témat: · Metody cizojazyčného vyučování · Výuka výslovnosti · Výuka gramatiky · Slovní zásoba ve výuce němčiny · Práce s textem ve výuce němčiny (čtení s porozuměním, řízený poslech) · Samostatný mluvený resp. psaný projev v cizojazyčném vyučování · Didaktika krásné literatury · Motivace · Testování znalostí a oprava chyb v cizojazyčného vyučování · Analýza učebnice německého jazyka · Zkušenosti z vlastní pedagogické praxe. · Veranstaltung basiert auf individuellen Konsultationen mit Betreuer der Abschlussarbeit. Die Studierenden bearbeiten eines der folgenden Themen: · Methoden des Fremdsprachenunterrichts (Grammatik-Übersetzungsmethode, audiolinguale und audiovisuelle Methode; kommunikativ-pragmatische Methode) · Ausspracheschulung · Grammatik im Fremdsprachenunterricht · Wortschatz und Wortschatzvermittlung im DaF · Arbeit mit Text im Fremdsprachenunterricht (Leseverstehen; Hörverstehen) · Fertigkeiten : Sprechen, Schreiben · Literaturdidaktik · Motivation · Leistungsmessung und Fehler im Fremdsprachenunterricht · Lehrwerkanalyse · Erfahrungen aus der eigenen pädagogischen Praxis. Vážené kolegyně a kolegové, toto máte k „Abschlussarbeit für die Lehrer“ v ISu. Doplňuji o další informace: Jako téma práce je kromě výše uvedených možno zvolit lingvistické (popř. i literární) téma práce magisterské a velmi stručně a prakticky jej zpracovat Z METODICKÉHO ÚHLU POHLEDU, tedy tak, jak lze problém didaktizovat. Příklad: píšete o konjunktivu, předložkách, spojkách, frazeologismech, anglicismech, určitý problém zkoumáte v korpusu atd.; zamyslíte se, jak by SE toto VYUČOVALO (popř. jinak VYUŽILO – příprava výukových materiálů textů) v rámci výuky němčiny. Totéž s ohledem na literární témata – zde se nabízí především PRÁCE S TEXTEM/TEXTY v CJV. Stejně tak můžete hlouběji rozebrat téma učebnice. SROVNAT DVĚ NEBO VÍCE UČEBNIC. Velmi žádoucí je vycházet z vlastní PEDAGOGICKÉ PRAXE (ať už té „oficiální“, nebo pokud někde VYUČUJETE DLOUHODOBĚJI, tak z praxe „skutečné“), tzn. něco, S ČÍM MÁTE ZKUŠENOST. Váš kurz, připravené materiály, jazykové hry ATD....... DALŠÍ, VAŠE OSOBNÍ NÁVRHY JSOU NEJEN MOŽNÉ – PO KONZULTACI – ALE I ŽÁDOUCÍ. VŠE PROSÍM VELMI KONKRÉTNĚ, tzn. po krátkém teoretickém úvodu do dané problematiky, KONKRÉTNÍ PRAKTICKÉ ZPRACOVÁNÍ vašich materiálů, vašich projektů atd. Na závěr stručné shrnutí toho, k jakým závěrům jste dospěli. Pokud máte zajímavé materiály, můžete je laskavě přidat do přílohy. TATO PRÁCE BY MĚLA BÝT PŘÍNOSEM PŘEDEVŠÍM PRO VÁS, snažte se v ní shrnout to, CO VYUŽIJETE V PRAXI. Rozsah: 15 stran Jazyk: němčina/ čeština / slovenština (vždy je třeba dbát o jazykovou správnost – nejen v němčině!!!, jakožto budoucí učitelé jazyků musíte být jazykově „na výši“ I V MATEŘŠTINĚ) Forma: V kroužkové vazbě 1x NEVKLÁDÁ SE DO ISu, jde spíše o práci seminární... Termín odevzdáni: vždy v daném semestru kdy si předmět zapíšete do konce zkouškového období, pokud už jdete ke státnicím, NEJPOZDĚJI 14 DNÍ PŘED STÁTNICEMI, ABYCH STAČILA PŘEČÍST A ZAPSAT, NEŽ UZAVŘETE STUDIUM. Způsob odevzdávání: osobně v konzultačních hodinách / jako přílohu e-mailu (po předchozí domluvě ústně nebo mailem) / POKUD JINAK („ODEVZDÁVÁRNA“ ATD.) oznámím tuto změnu zavčas. POZOR: kdo píše magisterskou práci na téma VYCHÁZEJÍCÍ BEZPROSTŘEDNĚ Z DIDAKTIKY NĚMČINY, tuto „Abschlussarbeit für die Lehrer“ psát NEMUSÍ/ALE MŮŽE. Poznamenávám, že práci na didaktická TÉMATA NEVEDU POUZE JÁ. Předmět si laskavě zapisujte, až po absolvování (nejlépe Didaktik I a Didaktik II, ale alespoň po Didaktik I). Další dotazy ráda zodpovím, ústně v konzultačních hodinách, i písemně mailem.