Drama jako literární dílo II – kombinované studium Základní sekundární literatura: P. Szondi. Teória modernej drámy. Bratislava: Tatran, 1969. Úkoly – vždy 2 části: referát (dramatikova tvorba v kontextu dějin dramatu a divadla) + analýza vybraného dramatu v kontextu autorovy tvorby. U každého z analyzovaných děl se předpokládá, že student za účelem pečlivého splnění zadání nastuduje více (či většinu) dramatických děl vybraného autora. 1. úkol: V analytické části rozebrat jeden z textů (vyjma jednoaktovek) níže uvedených autorů. H. Ibsen / A. P. Čechov /A. Strindberg / M. Maeterlinck / G. Hauptmann 2. úkol: V analytické části rozebrat jeden z níže uvedených textů. John Millington Synge: Hrdina západu (1907) Luigi Pirandello: Šest postav hledá autora (1921) Evžen O’Neil: Smutek sluší Elektře (1931) Thornton Wilder: Dlouhý Štědrý večer (The Long Christmas Dinner, 1931) Federico García Lorca: Dům doni Alby / Dům Bernardy Albové (1936) Bertolt Brecht: Matka Kuráž a její děti (1939) Jean-Paul Sartre: Mouchy (1943) Jean-Paul Sartre: S vyloučením veřejnosti (1944) Tennessee Williams: Tramvaj do stanice Touha (1947) Arthur Miller: Smrt obchodního cestujícího (1949) Samuel Beckett: Čekání na Godota (1949/1952) Friedrich Dürrenmatt: Fyzikové (1962) Eugène Ionesco: Král umírá (1962) Václav Havel: Zahradní slavnost (1963), Vyrozumění (1965) Peter Weiss: Přelíčení (1965) 3. úkol: V analytické části rozebrat jeden z níže uvedených textů. Caryl Churchill: Prvotřídní ženy (1982) Tony Kushner: Andělé v Americe (1992) – obě části Tom Stoppard: Arkádie (1993) Tom Stoppard: Rosencrantz a Guildenstern jsou mrtvi Po konzultaci s pedagogem lze případně analyzovat i jiné dílo z období od 80. let 20. století do dneška.