V něm tedy poznávají jakoby za denního svě la, sami v sobě však jakoby za soumraku, jal jsme už výše řekli. Je totiž veliký rozdíl, pozná-vá-li se něco v tom rozumu, podle něhož to bylo uskutečněno, nebo samo v sobě - asi jako když! správnost čar nebo přesnost obrazců se poznávaj jinak, je-li postižena rozumem, a jinak, je-li nai| rýsována v písku, nebo jako když se spravedl-i nost poznává jinak v neproměnné pravdě a ji-i nak v duši spravedlivého. Podobně je to pak s ostatním, jako s oblohou mezi vodstvem vrch-1 ním a spodním, která dostala jméno nebe, a ja-1 ko se shromážděním dolních vod a s obnaženími země a zřízením bylin a stromů; podobně sej stvořením slunce a měsíce i hvězd, se stvořením] vodních živočichů, totiž okřídlenců a ryb a plo-l voucích oblud, a nejinak se stvořením všeho, cdj chodí a se plazí po zemi, i samého člověka, aby| vynikal nade všecky pozemské bytosti. To všecko poznávají andělé jinak v Božím Slo-| vě, v němž to vše má svoje příčiny a důvody, tl j. ty, pro které to bylo stvořeno, neproměnné! trvající, a jinak sami v sobě; ono poznání jef jasnější, toto temnější, jako poznání umění proti poznání del; leč odnášejí-li se tato díla ke cti| a chvále samého Stvořitele, tu se jaksi rozbřes-kuje jitro v mysli pozorujících. 30. O dokonalosti íísla äest, prvního, které 3e dáno hodnotou i zlomků. Ale vypravuje se o dokonání těchto věcí v šestn dnech, an tentýž den se šestkrát opakuje a i