Kurikulum Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D. Curriculum Běžet, běh, závod Kurikulum Obsah veškeré zkušenosti, kterou žáci získávají ve škole a v činnostech ke škole se vztahujících, její plánování a hodnocení Kurikulum Obsah veškeré zkušenosti, kterou žáci získávají ve škole a v činnostech ke škole se vztahujících, její plánování a hodnocení Co? Jak? Proč? Kurikulum Obsah veškeré zkušenosti, kterou žáci získávají ve škole a v činnostech ke škole se vztahujících, její plánování a hodnocení Obsah Plán Cíle, výstupy Úkol: Formy kurikula §Pokuste se roztřídit jednotlivé ukázky podle forem kurikula. § §Navrhněte pro jednotlivé ukázky kurikula pojmenování. § Formy kurikula Vzdělávací program §Dvouúrovňový § § Národní vzdělávací program §Vymezuje kurikulum v daném státě §Vytvořen a schválen MŠMT §Formuluje cíle vzdělávání, učební plány, učivo § Rámcový vzdělávací program §RVP ZV: 2005 §RVP PV: 2007 §RVP G: 2009 §RVP OV: postupně pro jednotlivé obory 2007 – 2012 (6 vln) Na státní úrovni jsou zpracovávány rámcové vzdělávací programy (RVP) pro jednotlivé obory vzdělání. Tyto programové dokumenty konkretizují obecné cíle vzdělávání, specifikují klíčové kompetence důležité pro rozvoj osobnosti žáků, vymezují věcné oblasti vzdělávání a jejich obsahy, charakterizují očekávané výsledky vzdělávání a stanovují rámce a pravidla pro tvorbu školních vzdělávacích programů, včetně učebních plánů. Na základě rámcových vzdělávacích programů a pravidel v nich stanovených si jednotlivé školy vytvářejí své realizační programové dokumenty – školní vzdělávací programy. Dosud (ke 31. 12. 2012) byly vydány rámcové vzdělávací programy pro předškolní vzdělávání, pro základní vzdělávání (včetně programu pro základní školu speciální), pro 284 oborů středního vzdělávání, včetně konzervatoří, pro jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky a pro základní umělecké školy. ) v 1. vlně 63 oborů, ve 2. vlně 82 oborů, ve 3. vlně 82 oborů, ve 4. vlně 49 oborů a v 5. vlně 4 obory, v 6. vlně 1 obor Rámcový vzdělávací program §Zavedení nových pojmů: §vzdělávací oblasti §očekávané výstupy §průřezová témata (OSV, Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Multikulturní výchova, Environmentální výchova, Mediální výchova) §klíčové kompetence § §