*1 .-J K. S; i..'- "> -;i c; ' '- •T ™ "Ž ;S. C r. •» • • ~ 15r i c • y.- - ^7 'S ft" í -■ >|| * r^' . ;- <* Mait> ■f •- -' ■- 'I íl —i -1 ,*-r. ' V 'i; t 1 j"- /: ■v i u i-* -i Í-. p™ till j|-:'-g. .V LU ■ :.. b SfJn > tľ •V .". ' i ! -1 i- ŕ -"í V j 1 -s; 12 ^ >■ 'T* (u c: ^ :' r:.-. ':. • ■: K 5 — ">-: \ c: »■" U *"' *^ 1i -t j ä- 5 /í s. —» ": / ^ SIS v -■ I- S t- Z Ú -r. I-k .. :., .:j cx,> í ó ř ■ ''r ■ í,* , - " í/) f" 1 2 f"; , Si *3 c: "j .■■ O ' JO >' its h^a' ,-4 H ľ'" ■ 0 ' .í; "á :'J N h > ° t; n C • j-4 !» iv 1 'U < i .j lips r. J. ŕ> ■ 1 • - -ti - j,,jí- "S* C> c 1 ■ -1 -i; j " ■■ "ó —■ ~'~ ■ ■"■ < * . '.i w *•* pil '' k -j * ' '.H eo « -H ^' 'i i "O O .j. c »■ * f". r. b":;. ' S « « :^ 1 — * - -j' ' r ■'lí»* ;3 í-í O Í* í: -" - -1 - i rM ti ^ 7 ■' '.. O ti ■a í z: lZ .s vi ^ ..- V ' ŕ fpfi i: >í •F ~ r" ''i t 1 T ' .'í' r- "s* '-j -1 5"* 88 ■■i c 13 "S í*. .í,-'. ■« Ó * _^ c> ■j -Sa ... t. o «; v H--' ' i CC ' j "n. •Z * • 1 ~y .j ^. '"fi1 •J *- "í. e íl í '.j . &.'~ v> »*.■ S *■• ■ i -ŕ; -'? — r! ■A 1 S* I ■T) '■j Í-J" C. r' 0m: i- 1«, ir- ä i'- ŕ jjjj r4 ."í "C -j wo s i :' "-.■J4.-^.j. »' "■ ■-■ -i «/ •í - ■*. -E. ..L; JÜ. i - I ■ ! --. i I flnHH| llllliillB nu.: :i iM\\viir <^—-**j Z ci'veaslri'.'O r-oaraow se dovil-:, jak ' «733» I ja| čag- ř/naue! ai Ummurc nubt^os at "^,»4 5vqh prózu 'Vild" mpfioí que lodo u/i .•ij&rl hoivtne roku 1921 jaho |<»dnu ze Tft sfiktičnvch rovel česky vvš'a po;.1 ná-'"•tCW *vem CcV rmvz roku 1933 a roku 1970 si '•HhhLatl fěmeckí vydáni v pfze/\«v.ém antikvára-.-■ j su koupil Tankred Dorst. který ji roku 1 • \ Krapp hal mir diesen Bnei aeschríeben. Dorsiova hra by^a 'v prekladu Ondřeje "■í'"'!--l Černého Dubnkována už zkraje ročníku yv ti "-' -"-'""s-' ;c ."c",".3 • .' '■' - - • h--: 'f- p--i'- 0 režiséru Petru Léblovi, A vida. Petr l. ébl se s OorsteiT.. totiž s jeho hroy podle; Unamuna. ještě téhož roku se'.kal znovus jako jeho režisér v divadle Labyrint. Ten oopís. který Fomando Krapp na-psai slečně Julii, si v programu můžete, leky přečíst: je lan', dokonce desetkrát Obsah i siova jsou s.iejná, je-iom rukopis 1 :)cdois, jsou poka,£dé jiné. Nástroj pro ryti, respektive psnni. se v o staré ře6Un#-nazýval cliaraktci. Které |e písmo Fer-nanda Krapoa. jaký it> jeho charakter? .Řeknim>. konečně,"ptá se ,Wig viUna« munové novele toho můře. se kterým strávila podstatnou část svého života a nyni v joho náručí umírá, vlastně 5ři troše všímavosti najdete v programu ještě jedno psanfčkc, zastrčené pod ,Vm Tch'e 28 ujomoirickými ornament'. í.'.-.)i něm psán?, n p vť>'. rsani nntudo od rnnfřiťa ?]° rd >""toho Uřt-nc. rt'jžeta se dehadf. ní " >r!' *"a ričinn dhv ne; so na icviMi .'ůbe" r.TcT;-n.»co dít. a po další hodinu ií pul neri.j na sehe •- to jes! na to. že jde n hru -ľapomonoul. Dorsiova dramatizace ma podtitul Pokus c p:avau Lébíova inscenuje by mohla mi! podtitul Hra o pravdu. (Nebo na pravdu') Ullá, sotva dtyficclislrárikovri Unamu-nova novota je vskutku piiklariná a pro diřmatizaci jako stvořená na tak malý rcľsah má rozvinutou labtili, běžící neúchylní' kupředu, a konflikt se v ní pevně zíhizIÍ přičiněním pouhých tři postav, vytvářejících klasický, a přece nevšední trojúhelník. Vyprávěni, tak trochu starosvetske, má ráz zprávy, Dodávané se zaujetím, ale1 prosté zaujatosti z nepřeď-sliníisi. že autor pronikl do všech záhybů lieské duše a jejího marného tápáni po dui i spřízněné. Tato tajenka nemá řešení Co nakonec vyvstává, je věčná záhade idských vztahů a samopohyb vzájemná destrukce. t.'i-> ni.-i d ,ľiiii:..-.ky ľ ch -i u.r~. neodolá, 'lankred Dorst má oboji, n taky všech pět pohromadě, aby nesugsroval řešeni tair, kde je radno zůstat u znepokojivých otázek. Příběh je mu očividné po chuti, v;:= nf- jeho inien--,1,1.;; mk sledjje Un.i-mtinovo vyplavení hezky plynule, popo-ř.idl;.:, krok u kic.eni. jCr om ho ťy* pracovno člení do čtrnáctí zastavení, kte- rn o;:Č;-.r- iIm i1 lifirr ■■'-.."i.-: i>,-i im: Ptatoat^kvr"! nc-Mm nu <--!,-ií"- ::• ti ? . fdlí" li " so iczul:li icjnoísc cU';' n dva psvfinatry. A pi-KiU itltí » sevniekp prostfedl, inéhě.',hároéný nul být nétntíhl; žádá si všeho všudy In rid'e. z če>vož vyp'ýva, ifiii:-» •'p-'.-.ir r.'" r- ŕ. další trápeni rodinného pfstole. A na podiu jsou vysoké stoupy s dekorativními T. Dorst: Femantío Kiapp ml napsal cíc>--vv ľe:■ Uí . Ľ ..»;.■ Lu:at,;v. (S:u-tíio). Jorga Kottbová (Juiivl FOtO ivan p'hkava hlavicenv 3 architrávem (v programu j» máte na památku), a mezi nimi hebounká naotrnná oponka, která svou .první a zá-Kíatini lur.Kci'plní přesné a poslušně po- ■'" dle YVagnsrovy hudby a pak ještě-, dokáže ' melodramaticky zahral moře. A za nimi. ■ za těmi sloupy, se dá za chvilku smontovat pro Julii paviión, totiž menši reolika toho zvláštního vysokého divadelního portálu, a vpředu kvete kaktus, a když jsme :" na venkově, je na pódiu pořádná kupice slámy (nebo že by to bylo seno?)... Inu. jsme na divadle, ? v takovém prostředí se jinak než divadelrě ani jednat nedá. coi má vzhledem k rázu Unsmuno-vy novely i Dorstovy dramatizace zvláštní' vyznám, třebas ho ani jeden, ani druhý -nemuseli dohlédnout. Lébi vzal vlastně ty., dva literáty za slovo: vždyť viecky Iři jejich postavy hraji divadlo, hraji to na S'oo a iaV:v -;azi hru - n -.taží-t '.,r".l takové divadlo, a vůbec civadlo, smrtelně-• vážně? a kde vlastně je- ho konec" Čas na divadle letí: od doručeni dopisu, který Krapp Julii napss.1 k narození" svna, jehož zplodil, uplyne sotva dvacet • minut, Jeden obřad stihá druhý - vesel--> ka, narozeni dítěte, smrt - a při takových ; 3 jiných klíčových událostech lidského^ soužití vyzvánějí zvony (poprvé se roz-? h-:ih;'liiv ^dv.'- f f .:nin:ao ?n zvonec) a cvakají sijoi-iii' íctoauanitů. v léto ':ií:j:-'ic s;- s-mi: ;f.-'i '-k"» jedná, než i---ivi.-ř.: ^r-\r ■■ rrp-itňží 30 3ii.-!i- .it.-n r.!y:V?"0hc r. vučiého vzni- kají nové významy jako podle učebnice. A že je pořád na co se dívat. Hned úvodem sle.dujerre Jorgw Koľ-bovou, jak si v roli Julie oečiná náoadné jako herečka: jak si vyšlápne na divadelní prkna s hrdým vědomím, že znamenají svět, a jak v malebném gestu napřahuje dýku - abychom vzápětí seznali, že ne-prcUnula sebe. nýorž obálku Krapnova dopisu - klasická technologie gagu. která i u recenzentů zabrala, jakože ani neušlo pozornosti, že v podobném divadelním gestt bere si na závěr živo! Krapp, jako by konč,:' tam a takovým zcúsobem. jak Julie začínala. ?atimco jeli život vyhořivá v tichém odovzdaní, rychlostí zoopelňo-vansi cigarety. Ale tekavým nápadným, zveličeným, divadelním, aneb jak se říká velkooper-nim vystupováním r-e Díecievšim zviditelňuje o záklaaii, sám klič '<•; herecké postavě, vlnstnO Julirna persona, to její histrionské seDeproživání. které cd svých aulor'j dostala do vínku - ovšem spíše v asociacích j souvislostech literárních než divadelních. Ani ty, pravda, nejsou zanechány, naopak jsou zmnoženy; účir.li-vý hrabě (Martin Mvšička) přinese Julii plnou sílovku a brašnu doporučené romantické četby, v níž ani Mácha nechybí. Ale to už je Juliina leatralizace do*.c-:--:iia: na závěr jejího scénického vsti-pu lítaly píecs za zvuku divadelního aplausu na pódiu n ze zákulisí kytice květin,: které dvojice Ju:::-.;-i;l C':1, rmič- .-;!- ir.-'-- la. ib.' sr- ip-Ví r-v-m ircm'.nipi pvhk;- si'y ZR os^hrr'Q-riiocr': L".ir;ř!'.y ■ «vé;onou drvj z krr! .tu; c!/3-'j řiviinřio. V tu chvíli j^-o K-r1 de *<:.•«:. bvli v divadeln šatně, kde julie ver? roznover s nepřítomným otcem. Histriór.stvi pritom tu zdaieKS ncr.: li;nou výsade..1: u n; jC- „pouze r..";.! -živnejší a .•tejautert>čH»,ík w ni to ZDro-írn i projeven- její vitality. nezkcrcmpovíľ'r'-nou formou její existence T c p-'ávó ; !»s.* od té sed?>lilos1i.'é, chudinkcvřké dIiíč!-vostí. která je tu charakteristické pro H'abôte- taks histrična. aíe jiného s'ruoi;. 1 Krapp má nakonec svůj teatrální vystup, a taky si ho cdfcude na podiu. Nao*?á7?'.= je společná všem, ne každá však je .groteskní.- Juiie jí zůstává ušetřena. Dorst má mezi dra rr atickými posia.-a-mi z celého příbuzenstva pouze J-Jv.na otce. Léb! z textu vyzvědí ještě ieji ku. která svou zásadoi, „proč bych .Tté-ls chodit ven, všechno si dovedu představí, je to mnoitnm zsjímavějš-' je na st;?.ně J: :< -r-: - a:.--.- : :.„ ■ .. . . ... mu. (Hrabě, v Léblové pojetí a Myšičňcvě podání, do něho »epaíř;. v hraběti nominuje ženská anima.j Jeden i druhá všs*k jsou v inscenaci zpros!;otškovám »eu'» h'isím ■'_£■-*.: í:— . ...... si:,.ic,-éi n-i. h:-;E VP.-.VA-Y -f c-.ic m- -i pcia.:,-.K |(? ..,.l£s ,Jr;j:..... prr ■■ 1 ...» ■• c;- Ľ-í-t :-ir:-.r , . . Jii-.at. zi--t,.vííí v :-r\ ■* .'^ Jčm a důsledky jsou jiná věc, a dobrá: fyzická nepřítomnost jednak odsouvá tyto postavy do světa Juhmých představ, jednak se tim posiluj?, a hned zkraje, monologický ráz herecko festovy Jorciy Kotibové. jejíž ..dialog' s otcom patfi ludiž do uvozovek - vždyť jn to dialog s nepřítomným partnerem, tedy jedna 2 torem monologu. Prvnímu textovému výstupu (v Dorsto-vě členěni) jsou naopak ořitorr.ny zmináně u ž ..garde robiérky, která můžete v dalších situacích nazývat služkami či panskými, nebo děvečkami na statku, ale které si taky rychle svléknou zástěrky, aDy vynikl jejich černý šat a mohly sohint roto dvou (mužských) psyshintrů, novou-cích německy a španělsky i.ostli Dubli-kum textu rozumí či nikoli, -.pni už lak důležité), a nakonec aby z 'Starty do dvou bizarních beckeuovských hormalroditů, posledních svědků a prúvcdců konce manželu Krappových. (Má budit - otázka na okra) a spiše pro Dorsia - betkoltov-skě asociace ssmo jmenj Krapp, které pnh'.Kľio ""jvorin; Unnmunc.o Ocmez-? A m.i snad to ". l)íj"'n-■1I-.m'- '1-,,-iOrlf.i nroruTV, rr-.ii'rui rnzží-■.Mu Oors'.uv i.!i;:o vynoznnv ďmmticXý svět. Z Hlediska inscenace >o to ovšem jinak, vlastné naocak: „Psychiatri" tsmi lonotn jedna, byť nejdúležitôjší role ..Blúzok", takže udaj v programu je ion jedna, a ne jediná. Léblova mystifikace. A vy-jrin-ii v „psychiatrickénr a jedinom irlu-veněm výstupu služek najevo, že Marto Fišerová ani Irena Svobodová neisnu profesionální nerečky, není to vzhledem k pojetí této dramatické situace na závadu o obecná lealraiizace, jejiž isou obé významným nástrojem, se tun jen obohacuje o barvu z ochoty. Léblova záliba vkládat do dramatických ťttunci postavy, která jsou v nich z hlediska životni logiky a oravdepodob-'im-V. ..zbytné - i:-:-.o.ni. z:;',!:ie. že v nich nemají co pohledával, protože jsou s touto logikou a pravděpodobností v příkrém .-ozcoru -, se projevuje v rámci základního trojúhelníku, a vlastně nejzajímavěji právě v ném. Takto koncipované s tu|íou p;.* holovym semeništěm novv^á informaci, významů a v neposlední řadě dramaticko ironie. Tn; uhe'oiV se stáva vldiíclnvm. kt.-.v mlíniiv dia'on Ženy s ..milencem" se ode-ivavi za ořito unosil ■"anžela a vzápětí in oplátku zena .'ozmizuia s manželem zi piicrnnosli .milence"- i, c\Jzll dece. ib>- nvlc jasrc cha ijč.isi.n-ř rí.aic-t)u loťo ľ'etiho. kleiy le na.-bvt. jnk-i* nevni-inji. rcspokii'-'R Zpro^moinuji |*| v tom zaki.idni.-n ?■'».■ ■•■'u, ,:p s iako s prn:l neleň zn;rW«i''. Fornnndo Krnpp ""d" no pohovce mnzl Julii 0 Hr;-.i)■:!(;i" biji ;0: y ti.'."- ' O dialogu a -.■rii!'--;r>> . -i když ieho/.žetva'vykládá'o lehc sňBfOtL Takto mezi oca .'■•ďr.í•-■ i -c:'.;-^ ■ telnélou překážkou, '.a-- ia-0 .zar-fj' bi;-;řr zase Ural:-? nreožkou -ji'ra -'.tziu'... kScfí s nim ;.:iko cří-"s: r.K-'i za:r:ír-;. tak neomalc-n«;. if oizr~ -" z'.: :•*. a musí se na r. oc»< p-?:C~.,;- . ,-cr;r.-: Jedno i druhé žert. ;? ně ocení smíchem, ale obou je <3ke v--* Ma: že;. Z chováni Hrabč-ie cdečiiam. že r ž ;e v ;inóm časoprostoru. Ž3 sirnuiíane.ia •. • děného je výsledkem ;;!Té:e 'O^íťuk;-". jako když. se dva zábéiv «kcs«ru;' sobe. Trochu jinak u oředchoz sce^,-Tam jako by divák nernřl j.píoííí. že K:sr? spi - co když sparc; jenom očecc !3 .- ■ ■ ■ ■: "■ probouzí - a on r~- vpkuíku orebí"? k• ■" ' .' : tady se důrazně upiatwfe hledisko ;-.?J- !'c!-'(> to .-. " !' '"■ " -": ~ ti;»c ">li; ic'rr -in.--!- " ?■ *": M r{»KOnstfiC čii-)í>ds'iv . Tim:■■ (I-uji-: ty i»l- v --.o. J— •-" 'f- ■ |.-.k>m K'.i|-:-.'i ' : ' ■ " ' te trn n=-;v;:--!í-:-:r". r. . i v- • O o a oťi-ky, ala tak; 10 3 "i o [!"'~!-t:::-,-v nV :'-0;.:i .T.TIi'U'l'llľ. . !.!-- řka rozpačitou - křehkost, iaicinstvl 18. na-c-vti .'.i^-io ro p,:-s!o;e nov~:ie '-: !í»;:'.ra;r!i Kaiasťofě. adv. cost cííľrpčr.'v crr Lob-ici, ;;-'C>. drař.nive r.ejeníívác-- s 'jc-pu'iiéf.iOi - čistě leora-SK ;."i-:o coki-tuy rnotttitrié vý-3rr.cí»s->. ješlé !:ř?snéji|snad :• vvzranuj. ktc-*e je ttljvadlo >satmout. conr»cnava:ic -,i přitom čnačncu dávku {jemu tsk<> uprané ----•......,■--:< -----.•" .--i- -3 aruhe >oho, jak 1 na divndl» lz« přesadit !o. co v ocícq: touž suPiokiwni perspektivu, -.ypravéčskú „oeini ot v.ew TaKcvo významový koncentráty a po-su"v byvaii. pmvría. ošidné - i pro toho. krío o "ich r:i'Ví. Snadno se cřihcli, že vyxianui odaéto málo. nebo naonak pt«j-soiťiš: mužs? prohlásil. že si Lébl jen tak; "r,->ľ?. arieao žo nam. ch'npiBc. nějak moc = lilo?ofu|e. (Dobré divadlo, oovolun -íi podotknout, byva z rozhraní hry a liío?oíio.) ■\\r. vi, o čísi a pocriop-t '.Ox; inscor.ice -i i í- o•-? to ;:. jistého hlediska text. a nékdy? hoiJiv; '.ložily. i'.1 - by chybní neměla. Jsou | •akv pr.te Vanie o. x a kto>ým< je rsqr.imot- : ftost. a noqranmná vrár.a by radši měla* drzot zobák. Mohla by píijit o sýr. ........------r -rr ~------~í---T "~«' "~ť .t. - ».1 »4.. ,T\ „.*^rt Jorga Keirbora ("Juŕ/e;, Martin rVíyátífca (Hrabe) (•'OlOi^Afl PUJKAVA ------------ - Tanhrcd Dcrsŕ.' Fomando Krapg, nirjín- Potr Lébl, režt/ru sppuctoce W.>sn 'írm1- _y M' itfňin tnikukišdv-ťetwska. Představuji si, jak P bylo jasné ii? nu ?aíátku? Naštěstí Pogo uř, jistí, kde ji zaslechl, w Shakespeare je veliký dramatik, a tak by se do jeho díla asi nepustil s takovou vervou jako do hry jednoho z nej-wwmřjíích sóuiasných drama-íiků Tankrcda Dorsta Pentan-do Krapp mi napsal dopis (CD t. 12.). která míla v kv£«-nu svetovou premiéru ve vídeňském Rurglhealru. Dorsi je jedním / mála soucasnýc.t tli v;. - . delních autorů, kleli sb pokoii-< Sejf po letech siojaiéiiu děje re- £iii nulne ■scén;1 ra/anlii'' posouvající nebo /apiélujfct na-;"'i::iv> drj. Diky Irtó . str.iínn--ir ji pH Cicu mí'-ts a* iľvv\}.te sjľovŕ. O lo víri |;ro-'f iv. .Ii.ľ..i re'n ,1 prciN-vMn hercům pre dopověděni Cistě divadelní. V manželském trojúhelníku se tu setkávají tři vyhraněné charaktery, které samou svou podstatou přivolávají či předurčují tragický děj. Ra:r.antni pragmatik a realista, bohatý podnikatel, rodem venkovan - Feroando Krapp. hrdá, vynsatč eniocionál- uua Jtiiif ■:-!v mie! úlem - Hr vřciiy K Je o-.íly v Senu schopný vliu.l. nabídne cm sňatek :!ulii. ■■■tli.!' -abi\ -app, iteinj! pr.ikiii-.ky pieien s šlechtickým li Až. ncprijiRini: be/radný. pokud dokonali: jako ,inkud jde o ci ..úřednim" dopi: jvoluJe sc mu lilii a protni* l"n spot ojí »..■in inaiweistv. Jviiic „rilovř •.i:.lJ.'i atiúsilu.dim s io/h.i\o-reth s llraWtcm, kterého Krapp velkoryse přehlíží. Jak by sc jeho Julie mohla zamilovat do takového chudinky ,. Příběh konči tragicky. Krapp po složitých peripetiích umírající Julii poprvé v živote vyznává lásku a konči sebevraždou svůj Život- Rafinovaný dramatik je si však dobře vSdom toho, že je podobné romanticky' přiběhprodiváka konce 20. století přece jen silné sousto. Atak celou vfic komplikuje. Odehrála se nevéra skutečně nebo jen v Juliiné přebujelé fantazii? Nebo se celý příhéh odehrává jen v něčí vzpomínce? Režisér Petr Lébl tuto možnost ještě rozehrav!. Juliiriu repliku „ProC bych mela chodil ven, všechno st dovedu představil, je to mnohem .'.íiimrtřfr." i'1- i :cprodukto-ru laskavě poťouchlý hlas paní k.síilkiné '■"liižkv. kle re -i n-: i donsfi-n.Kv : říkomponov.il. se na konci mEiií v plešaté sta-u-Cky. Kilii.li je vymrnc. slyli-.•.náni!.'!'■■■>■ kily. l.i-.iiirov.iiié to-loprulif <'»br.l/ »'nOa>. Mme v /::-b'.-icie'i ď.-p.-iv.i/ťiivili o.'.-k\n\m .'c v/pominko.: l, jdoha ve k; Ul -.íibihů. Na do b., velkého ilii.s.lla. Vzpomín- kou občas neobyčejní živou a jindy poněkud skleiotieky po- j pletenou a de formovanou. Herci1 pod vedením Petra Lehla se od-.' , vážili až. na samu hnirtu nie/i pa- j teliekvrn gestem, zlehčující gro- j tesknosti a ironií a vážnou psy- j chologickou hereckou kieaci.} Výkony vkch tří proíagonistň' (i. Kotrbová-Julie. B. Navrátil-Kmpp a M, MySiCka-HrabS) rehabilitují nejen herecké řemeslo (viř. K. Král M F Dnes) nic i pro-; iesionální schopnosti pivních i dvou výše jmenovaných. M. Fi- j Sérová ;» I, Svnboíkná v Vcijfch klaunské dvojice (zde Pogo mi-modSk trefil do Cernělio) služek prokázaly nemálo komediálního talentu a odvahy. Inscenace je příležitostí pru divadelní znalce i pro milovníky roinaniiekýeh příběhů. P.. S. Milý Popi, až. se zase dostanete do sit Jitce, žc nebudete „schopen najit jimvsl, poselství celé hry'. nepiite to sebekriticky do novin, ale raději zajdete za iiřkým, kilo toho se.i.ptu ].■ o; -.: : ■ mv- 55lo než vvrok- l>p • K Je -■jí.eru /. :c,ieitijiu ■. Maří.- Kvlová MF DNES - 27. LISTOPADU im KULTURA imaginace a veí&e male vasne Hra Tankreda Dorsta FERNANDO KRAPP MI NAPSAL DOPIS (v překladu Ondřeje Černého) mela tento týden čs. premiéru v pražském Studiu Labyrint v režii PETRA LÉBLA. Text se Ubiovi stal východiskem k "orgiím obrazotvornosti" zarámovaným kulisami romantického operního sloupoví. Kosívrny se proměňují divákom před oč::r\h. ;jkc moťylí tarvy a sotva kdo stač' na jedno zhlédnutí uhlídat všechny detaily • kc:ik div?.!:á fi treba poväimlo'.uhle roz-kv-jiiihu itusu. Lébi jistctu jasn-ího výkladu o veripjiiích milostného tro'úhohíku ioz-houpává vlnami otízek a pochybností: co je pravd:; :i co fantazie... Mezi Julií a Krappem jkkfí souhrj jejich vášní. Hrdost, peddajnost a mamá vroucnost vedoucí k posléze zlome-' :.' ■ j - -o \ -c či.i: '.ľ !ť v poJ.Jní Jorgy Kotrbové hrdinku takřka antickou. B-řivoj Navrátil ukrývá ;'ra--po'-o l".:ra:i-stvi pod maskou chladu, za okázalým nezájmem je opravdový cit, kterého je ale schopen, až když zničí milovanou bytost. Hrabě Martina Myšičky jim sekunduje v poloze až přepjatě éterického romantického ctitele; mladý herec balancuje na hraní plachosti z nezkušenosti a ze záměru. Léb! w-xponujc cli- t ■ vatielní klišé, gesta, pózy a manýry, ;;by j-.- ' vzápětí shodil nečekaným gagem a to vše j pit tavil svou imaginací (io nové kvality, clo SMciectví o svťté-divadle. Nůž, jímž se na ZEiátku otevírá dopis, v takovém svčtě záko--nii-i ve íin.íle zabíjí. Irscciiace Petra Lcbla je saratorieni divzdelnosti, sanatoriem, v nSmž" oi.ívají heici i diváci. .Po představení uznali i mnozí odpůici jeho inscenační poetiky, že nc:!f tvfiíc-m post!:':Oi!jmi..;:c!:Ľ n.-.;.j.j[-.cs'.i ncí.chopným režíroval klasické divadelní" tcrr\ St/:':;en>xľd. dramatik dit.mcturs Divzdic na Z:ii./,7;'";'i: ' Dr. ;sr:c ■:■ dV.x pn-rivlsltovku rrho. ;ak rz.li.:i .Uvadlo h'.eáú: r.r:£ výrazové prostředky, noxy dbvad k exbtenci. 3a lopied-snivn,: i i.'iiwí a cr.vjítr:. : řrfií pih?pŕlm.i í srdci .-.-ŕ-phrÄsh:, 3íc roziiodr.č ncco ttksviiy ít.í/iiíť vidí: r.cAd. Ľ v. ndl ■■ se :ad\ vrc.?! k pů~ voů-iůk:i účelu*. sm\>'.u.' mĚĚĚĚKĚĚĚĚtĚĚĚĚĚ >; --r &% {—i ř-í- s r -. - ... - í -^=. s W"í"I ŕ \ S K-5 1 í C S ' : -' " - - ci_^ f «^ I C? V W 4, V ■•lis šŕ^fc, ž r « s a • é í: 2 zt S R 5» g g $ íJ 53 š& ^ g| £$! ft-í ígt 74 ^ K '-4 í=Í Ki/-^ 0ä @ i3ř ^ O « a •%!•< ssjjr |# 5 a y || J»g | sla S iä B ti? sys' é# na popravistě. či na jeviště? Vytahuje dj'ku. Pohyb, který násleanje, |fi stejný jako pohyb muži; o hodinu a půl později. Ještě nezaznělo jedine slovo a tvůrci inscenace mají diváka pevně opředeného sílí své lantazie. ■v...;..... ! i ■ t - . . . | 'i. . ..............I...|..t.'. ., „,■',.>,-.,,,' /j«lllli! pu.MUUUI iUii JlUUltíCKUIlO 1UCJ bii v JJh y C i liili 1 y , /.uliv u iu/.wvv autora Tankieda Dorsfa FernanJavfáiil, pn-fh-lavitei trojúhelník ..... manžel, který své že- Komanda Krappa. »)\dia Kroupová ně nerozumí, milenec, který si s ní jo roh, klová mi špinila všac'nno, co rozumí až příliš, a mezi nimi mimo- jsom nd divadla očakávala. « řekla i'ádc.i* f ■ i:. i ■■ .'i ,i i ii- \<-.-i.! iimli> liit*«i:i F\(tli'Ii!iv:í f)Í!.i \ '.hIk* ■■naiini'i priid-íi.i\ii .a. ;,:•!-. 111.-:: i us1, uniji nad/.oiii pro .v-.ou j>;j-.t;i vil, kto- cholfií'ji.kv 11! u nl i ic: p;ed\ádi:ji re iej'c" j ífeí'.íi ->ej i na di\.ák\ •- več- lyio pn.-,!;i\-y. zreť ■ L: i • ■ ai; i k 1111111 .-v') uv sv.ir mužského a ženského priu- |iartv ;i zv'asu: zaK-zot ;■ d.iw.j: h,í čipu moiim v jejich podá:ii poiaže- zavi'-iei'.ne -.( i.th'" ia.\. ;ihv vi-lmaia niilio. > i: ■ 1 j'-: i: i i.iiáin '-lz\- i!i ••/.i. P-Tiiaiido Krnip urči! č najde ;ii- p.i;.' ikoljii i i-.1 i i;i j i, i: j I > i , 11 i :!■ ,\ ■■. ,ú .. or.holie; podiehnout ai.ikuni íak'i'.v I í 11 f. i: l.'Miazji-. 111 k \" i.a pu- na \l;isiní rnze-aialou l'aut.i/M. dory.u ie:.'u ri/zpoiii^l rc/.i-.i-r ľ'tr :-|)Oroje!ií v:-ik ljudou • 11 i 1 hll:.( i ;.éí>!. ''!'" :•.'•.:'< .il-l-' !r'"': ■■■■/:::; i; ■:■ :.-■■-!:■■• :' ; -. ■:. ____..!. 1 li.i. '<• ;;''!^a,.;'iii; c'íviií p'-voholo^if. íľ vi:ľi' '".leivm hnile- r i: ■ i > ■. i r t; i í m-