TuM .:. 031 .-i VÝSTŘIŽEK 7, f-A.SOIM.SlJ IIosl í!it lifimi.i, í5rííí> - i n ..i?ŕi i Wm wffĚĚĚĚĚĚĚÉmiÉm V h 4 Y H T U I N D i.i K R G l>urrefi/iiflíťo7:o jjŕcpraťouání nebo lépe ře-čcnti} ii'irr.iTfibri rckonstruk-p,.Slrindber(iov.a Tanca smrti víi:namné oboha-ciijť? tí si/ŕ současné h.o divndla c iľď'zeni a rehabilitaci otců viodcrnihn dfJíiTJiaí:!. Svýcrrsl'.ý dramu'.i': použil Striudbenjova fahu.!ač:n!~o východiska, alu-pijrdnodušil je co do okruhu postav (hra má ivT jenom tři herecké ti-.íYtsi), m il-i ľw~i-li\~ nii.iii ú li.-.iľ huímľti i.urohii'ikresfbiinxii riineeh'ii iľ.le významu, které dopadají na protihráče jako tvrdé boxerské údery. Režisér Milní Hynšt a výtvarník scény Vojtech Stol ja — ie shndé s dTd-??i«lnrfH"m Jaromirem Varrašcm — vyzvedli tuto paralelu- ilm, že na rozdíl nti líiirrrnm«?ří"-ti ?v,ľi£Íľí'''r?!, írťrní r"ľnä£ vepos'.rňdá or;;;:,nalita, pře::" dili hru. do skutečného boxerského rintiu. Nestal-li sc tento nápad popisním zdvojením, ale naopak metaforickým dovršením nurrenmcítioi-y prvdslfivy. '■ je !<> ji.V./ei;£/i:i záshih-i rríisé.ra, který 3'lav Slri:it!oľľg odiedi i n-:d své nejlepsí dilo ui^^^é.-iňíľkt^rrr^óhw^ii-Miloši UynšLovi pŕála, už neobyčejné' Sfn'lná konstelace spolutvůrců, počínajíc dramatik]! a kow'ic herci, ;. jJtWfS-*-!' ;íiu /li léta jaksi vyhýbala, ne.vyhýba'-U se. zčústi umyslv.č (z dň-'.y>>dů „&éjiii:.-.!.:'ich"j mi ji. /.r.i.á.-ii p-.itéi-uriné -j<\ ze Ilyns! se v nejincn'tim \Vľinu:,et zříkat princijni, I.K-ré. jako umě.inc í icoreDi- o Jír.-in prosazoval; \tf>ilokrát dokuzal. zv jimi a m i pŕcsvédítľe a přitažlivě promluvit bez siati-\i; proynimu i hez vysvetli' i'.-'ích a tempore v: icvii.H. do'ontlr, jich použil ■jako prostředku, nikoli jako cíle. Udps)icholoiji.-ocnv;i Strindbero — to jisté ;iů jako protimluv. Hýla l>y 1i> opravdu vi/iádřcni nepresné: r hrn.-nxké inscenaci lip! re sLuteřnc-H Strindberg odhalen jako dramatik věcnosti ~- vecnosti psychologické i di-ľ'i'lelm. lidi/hiiľhoiii ruzcb'r'iU ji-da,t potiaira (o je ji hcrecko-i inivrpreVfi) po druh'1. slé~i bychom sc vyhnuli otřepaným klike, vyvstahi by před námi typy více či méně tragicko-patologícké. Sami o sobe jsou tito ,,hrdinové" nezajímaví; jejich svět se naplňuje tepně tehdy, molmu-U hrát svoji hru, nebo 'ic.siě. lépe. mohmi-li "v.nji hr.i přer,.,"á'l,!!.. ."."ár;" vrolo re pře! ;iaširv'i očima mení íra-oédi-' v ..■ uésiítov í'iko fhíite.čiioíi JeYivx smyslem už dávno není osvobozoval sebe ticho jiné. ale naopak být li'ivouluii a pnpoulu.-at. Moderní dramatici našli na brnStiskétn jevišti moderní herce: .1 Karlíka (ICdgar), Vlastu Piniovou (Alice) a Rudolfa Jurdu. (Kun), herce / schopné výrazovou zkratkou vyjádřit složité duševní procesy, třeba i „w^? vodit atmosféru", a stejně lychle a přirozené tento stav zrušit negovat/ /Sup Divadlo a tilm podobu? Je teda celkom, na inh-sie pýtať im. prečo sa s lým tak náhlilo? Lebo pri akomkoľvek rešpektovaní Bagarovho významu pôsobí paradoxne, íe jeho menom sa vyznamenává náš doteraz najuniverzálnej.ši a naj tvárnější herec; interpret ktorému nerobí proH'-m hra kb.dcká či súčasná, doma: .-. ej zahraničná, Tudová či aristokratická, veršovaná či v próze, komédia ti tragédia, konverzačka či pátos; PRAŽSKA INFORMAČNÍ SLUŽBA VÝSTRIŽKOVÁ SLUŽBA Proho 2 ■ . ■ K rotunda 3/82 - tel. 544-778 VÝSiRIZEK Z ČASOPISU Slovenské pohľady, Ssatislava *e dne..........*.-..$....fä}Q ....... i St 06-v:'-: '.r. '. j Dl.,.. s." II...... i i .i v . u i i 11 u i Ji. i A/ >> ib r - " ľolopráwínemu hľadisku,' klčr-j sa &(ú: va pravidlom bratislavského záujmu <' Ľ:!ä!\",erny;:h ho.';!!, prcslsíavilo 'or nenské Statne uvadlo 11. februára L r. hru Friedricha IJúrrcnmatta .Play Stri ndberg. Naštudovanie Mií'.-i.' iiyitš-ta má byť, podľa bulletinu, československou premiérou (3. 12. 1909). no už 3!. 10. 1969 túto adaptáciu Strbid-bergovho Tanca smrti uviedli voZvo-lcne. _ 138 Dúrrenmatt nazýva redukciu a interpretáciu dvojdielnej pôvodiny na stombútovú hru v 12. kolách. ..... „prepisom", a považuje ju, ako ostatnú svoju dramatiku, za ..model možných ľudských vzťahov". — ,,Až extrémne zhustený a skrátený text" skutočne pripomína povojnovú európski' dmna-tiku absurdity,- z tragickej činohry, predvádzajúcej „démonické duševné štúdie", sa naozaj stala hra na uplatnenie ..hereckej arH.st.iky", Thn tej „komédie o meštianskych manželských .ihohiikOi.il". im ktorú previátil ' Dúrrenmatt Striciheriiovu „iiiĽ'.iiasnku tragédiu manželstva" (všetko F. D. —. Správa) je tu len toľko a iba takej, ako ju pozná Bcckctt a Ionesco-. smie; h z grotesknej obludnosti predstavených ľudských vzťahov je priškrtený a zamŕza na perách. liľ'iiúiibkv režisér súboru i sebe — najmä expozíciu uľahčil tým. že hru inscenoval ako stretnutie v pästiarskom rinfju. Pravda, úvodný efekt nevšedného herného prostredia a záverečný účinok prázdneho prieš toru,:;? v ktorom ostávajú opát len dvaja, avšak už definitívne zruinovaní manželia-sú-peri, neobišiel sa bez série sprievodných ústupkov (premeny a aranžovanie rekvizít pre jednotlivé situácie). A tak sa výsledný účinok inscenačného zámeru, pleonastickým obnažením to- r ho, čo obnažovala už predloha, vlastne neposilnil, ale oslabil. Hynštovo naštudovanie totiž vopred pomenovalo to, čo si mal sformulovať a nazvať až .< divák — a na konci, prípadne po skon* •.••>'■:', cení predstavenia. Princíp „javiska na javisku", či ako sa častejšie, avšak nepresne píše: „di«.--.-vy.ala na divadle", ktoré počiatkom násilo storočia Xííčiila programovo využívať divadelná avamyaruj (popri cirkusovej manéži rinji je známy nmz: Ľjzenšteinov'ho proletkti i lovskébo predstavenia) spočíval na pôsobivom kontraste medzi hrajúcim a odpočívajúcim hercom. Play Strindberg v«k »..., predvádza sama variant tohto kontrastu, a preto ho nemožno k nej pridať, Naopak, herci — aj tak kruto odzbro- jeni textom a odkázaní sami na seba — dostali od režiséra o jednu úlohu viac. /. trojice predstaviteľov postáv sa inoľáľixiníiivo!'! bohatých podnetov fyzického konania najbezpečnejšie v texte uchytil Jobcf Karlík (Edgar). Rudolf Jurda (Kurt) využil zas situačných kontrastov med<:i mai:žehi:i. VlaSr ta Fialová mala pre Edgarovu ženu Alicu takýchto záchytných bodov najmenej, a tu boli aj mimoriadne technická nároky rola najzretelncjšie. Brnenské f redj tavenie znamenalo v:.0K itl Braťsiavu dramaturgický prines, pretože Dúrrenmatt — s výnimkou Fyzikov — dosial iba čaká na svojho slovinského inscenátora. Emil Lehut^ Firn«; voltiv! yirindbLTjíova hpa Tonce ;e i:ra.vj acrIvMI žfiity V lil1?.. J iJUiii- *( iÍBHfi, SJ30U- fejjýcij lun/jtápun okovy m«n- adtipracti mto hrv pod naxvero ... -.i . ,.• um. ki< Eie--Jií nenávistí čkwiíka k clo-^ ii -i. i; vrw v* trou povnXoviii zň forimi c- .i- : ■ -.; . *■ n.i Um: tn icSiíSíiííe flemonsirujg tragicko-; l/fJltíCl in. - ií.i |i. in ■ *j:í";».s;j!;íj KesjMtcJsIíĎ nfciíteř;-jiosíI, vytvííH iJtlrremitJíi mo- fto ílťvýiw e £tr<1fy uiczliid^ité kr-x-iiii^ricc. ]ljiiik ív.jí*i:íiú: Stríiuífeorgííví "m 11..-.'- w ne-a."iv:aí, proíoíu Jsou maníclíí, DfJrvD.ínwííovi aktéři hry proto, 2u Jitro Ildfi; JrmuZoIbtví vl?-. pV^obí pr>,ize Wifco kat-aly-ťí'f;r v jiiocerfu vyjevovaní ner nívis.í. UiiriTruihisiovfl adaptace tok priwnačtjí. (Jomř3Í1 Stríutí *>':■-# *i v výVnoxf konfJtfet do krnnic!) a ítejkrutňjiích dfl- s;--]!;.). Nijiiív'-,! 5,** stňvň prior* ZívjíOíiíi pririfipíírit Sv$f ubO* í;rníisíaťf*n •i-'! p'v wtl v ;eíio fr.isa&tvuflrkfi pdiinba, iň'*c ..rí-íi.íríif" moiTsíriii"", které t.jÍ fijiikrl j!íOri'-hi ■;:» •} níkvíEitaíri;, fctarň . i-'.'/íiei*íi íío 'iv-ďUEia*:! ( -i • !-•"< >-. j j •_■= '.3 piti w"ř Hi"!f'» !f 'iU-fl-'ilii, nic 7:4^r<.v.j Kr.'.fj íáiw ili- ií:»'->fefi:C4", 5l^;;!p Sk" Vy 't.rj f"» ■J(tn*i|-Bj*= -T-iíi? díl ||§§ÍÉ| stjn: M.'i:y..i, za^LM-u i. ., h .«•1 {!• fit-irdriiii i;.í ■inr vp*i*oiR rA. L>ii...^ICrv á", * *.i i w í'.(.: .\P .....« r»f * ri smt.n.;:L v\\ 'o aiji' . lij r 'indui'i.iii ■ ;.*.. -.i ! (IVA f fii v •'! ■ 4"i ä,i. , ; .-«I iiy.j'-.i. i.-j i i"* ■ .■ íiŘrft, fiii^rn'ycn k)íi!íoÍi, (iof«- i i fi . . 7i*--il !"■!«■ i ■■ / V {iNui^ilIcArli nif.: i*...... i - své auriízatQ ,přti>rívy;i»it "«"ií apurlovní aréi.ě. «;c s« iií>přfJtl*rí''jf Ijcnj*1 s-j ííiv«(Hrí Je tr vytaný nápfKl, ktJ=rý •i'rii.:i-. .;to.u ■■ utíf. ■ ■I i' * iüh'li «T1 iú ' 'j- í' i: -Vr-ci ň-iult vrviiřní */Ki:ihy, irr:í? ivitl «ť*. tj 1 ■ * iir ii1----- -r;,' ■» sc» ir.sfsnwvaí hň 4.v dwiRt 11-'iovVfft íicr", Inko vřiOiiiOii ,'Mjrfsííii Ní"íiř-{J>'e", iiiknlív ja- '•ni '1, 'mí'-1 <■ •■■u-•>(t»*vU* «kryti n» pofiAffm pod v ■ -■ Ck -h. ..i '1. * ■ -■! ■.J-'Ii'J? (t-5!lf,t ÄÜSiÜTBii tíhl ■ ä 15»..;:. 1 !■-. -ii -i: ' ■ -Q - 7 .....fl .' . r fi, ».1 ,> \. r-,\ :.v- a ' ^ ' / div- ■■■ ■ .r Karlík. ' potu, .kitírý sb dfií na noíioti olirovskoLi siion *řůl6 » ininá-vihtl, nelrot atáfí a uhkí :.e wnrt" mu ne/(itir?,iU!li;íí odu- Senou a ujcolim. VUSiňf n úms tickfí ftxpi-aíívjj03t, ktúrou h^j rsc utváfí l-.5."* Ktivijifrtíii no ■ iůím, j* vyv«^ví:i5 Civ,'.1!:!:::1 (Jouity v okamžicích, kt!1/ *ř Efígítr vnitrně iíms, pfusíA-vápřeiJslErat a vyjfiyiijB be jr- ' ko ub»^a inski trosk« Přr-klatlne }c. kurhkovo „vypaué-vani': rííie, hioré pímnů 5^: í povítlíi požcititívku diin-tiniiiai* 1 tovskí poatiky. Alice Víasíy Fialové jc modelována úspor-nfijl, expi-tislv;!.! in i-aiíienCjíf.: byí ,Cas 'Oú ťesu vybuchiife íivofilfiuou sponti$muv.tí. Futlo-vř v, této foli tozehrivi dal&í 7,r ^fiňl &věiii> iiHjřínf koutraktu, tf!i)íť>krťíí hiSíJ ZvířEří - fiííftá-*'' visti a rouhou po iav:i:, mutf-■ vovanoy ovitím opfií nená-vjstl^ Kurt iíutloiia Jurdy j«i mu.i4.ru t jiného svfila, iifirla*. Je Sí cíllarlnou f3i»tA:.-cl « ílíí^s výšfiuy" íiarthhiff. wnitťní prnhlo*tI'je vÁ/ik ve .'ikuteíří.sp;-tí odUtlStňnÝ niiwftjc. ZtrAťj h<>r«r kfiinpiiiioii nchvií-nistf: tvSř«F th03.iftjfiOii z«v-;:-;i£)jt{ S krutfi irojiíckon inCsiací nite^ vy. OoítOfiíiifi Jtoahrd vSocít M0> jít-k ťivadf.lniho víij7ti vy/ess řtly z hrn^nsk^ ln'-:c*»f!-*ic» í'lw .'ifriadiierňH í'íJji« í uaSi/h Spiíítovýcíi dih-rqnma-fovsklcLi i?iBi.ň(iací poslední doby. / VYSTRiZhK Z ČASOPISU Lud, ppatiilavci j J. I. ' Ü i U Strindberg á fa Dürenmati Adaptácia „Tanca smrti" Auiju-fa StriudljuKia Vrelou í Bohurr.il Černík Upravil J. Vavroí Réiia:Mi!oI H y nit Alica — *asIÚ£Ílá umelkyňa Vlasta Fialová ťfjfjfir— Josef Karli1/, la'jrcnf ítntnrj čc-ny o no- bitof vyznamenaniu Zti vyniľajúcu prúcu Kurt R\cÍoÍí ÍLiIlíu, íio.iíiŕi' vyznuineriania Za vynikajúcu prácu Yt ú.- <>!m> ».í (>'.'-'jí jjfsv nci.'ig !!•■ íítf. íid.'.-icll ki.J /f:púSU Aill '> n,—/in. íi.-j-." „JL !«jy &iľh,i|- í;nvd'.!, ík-c: ho Vitii pľti'.i- od i-urbta «- stí- pr**dvt«;dř ukěz- j-j '.-i '-.PiV-'..i'il'' Ii:«.j- •>,■. O.-- i ■.*,•■ v vk-'m -touefa Kaťiík \ sluŕjjti-:. v - i<»t ďi:,aai3*.:!'J i ()■■:.;-.wivil .s r f -t;:-, u. 'A \šťk 'i prii..".*, ínm rruiivníí-:.>v oc.-i-kä.dm«- uisrei.i v>.\.ir.ov nj technickí- vyriešeniu toJmto mansíelskôho boxu. Srao predsa .v divadia íí kccT .s; umeici ■■:.p!.r:-..i: í:ví,ř ■■i„-.-,!t.l.;,íni ■. vi/.tiíhv" ::iwiic/ii m tuto ..ploy"' jrj avojnásijbr.p ľ -:hti i.i -j.v..*.'ji u' '-kimi.:i:i. i ■•.-■ii* .!.l!l>.i;i! -- WV.l Ml' - !T :.!■:, .Ii Jt' iíVuĽ..j.ic)nit humri:7.U-i'im! troch účinkujúcich postáv. pH ictorých pwnfiha aj divákova ..L.<'b...... ľi.u/. .itüiti-iieri-, pn- i'-hi* r.r..-ilř» t.iu, lOiocic- !.":. iltüwi — r.fjbolo 10 vh.-.'a jiii ikcdu t(>-f.Oin I'kVPlfJii no,l:i..i'Ji:. ,A. Reis Hr.i, rvi-Jily ijfiliyli, oin- i nti*>. lif (vi* lulnnm . «iBj *'C). /:ibavii \v «iiiy^lv ! ki-i.:i..n-iil>'fuli.ir/üi-.io .i'j. : zur1 tt."!7----.!nft ■ Spft 1h liry ji*tl'i-lni<' ^inO- | AUX'M' ^riUMJBtJtr. (1K10—Tll2) »vi-ijsi y (I'-.iiA.it: k a .'*pi';o-Väti-r, pf.Kit liibi'irickü, na- drninv. hl .^ri"I. - povipj^. nutü'iiugr.iiu'kt' lilrla. If'OO— iii-r i.a.ili", "l a II. (tit! I-H'.I rWK'Tl I>Pl*HENMATT njsü-i v Si'.'ind'i "r'jOV»,i Iii»- ; tivri'.-kc} ni>v>>1t „Attila" fflfl-ti- i're .viiiu ,.tu*lit rl<:r'iC -k\f" !.uIIIL"ll'J .,*{>>i!iulus Vul- '■■ Icy"-. lisple:*! roloi IflSK kH- ti"l»U Hl .S'! ilJ't'.OJ-JI*^ U iTHi „iu.r.u [i:: fr", „z^r-jüüo--vjiI" Sirliiübcrr;'iv ,.'*ancc M,l«"l*" .! i illlVi" » '»»"y noil ■ iiii/rrfj' SAm p *r.i7i |)t>däva täto ^pi i .- Vi.ifn: >-•■((:! l^i'i SlriiMllu'i'i'^- ,.i.n.;c wnrti* ; v Dnnlnjl \ Murv'u frhwou h IiJiliili":-'!! !■(»! .TirtMli; (IP-sl^oi: hj,i>fi*i:uuii nu liL-vctfV, aic i'io na tiru. Iii;'*". ("i::im pr-'.t"- Mr-tnfc^ hr>. /isLu ;=ni, /■■ illv.iih iTiy n:'ip:id Jp 7 ii],iini.:vy. vrlinmi (Pí Ui. .trn- ■!:■>. riJiüiiini s't ri liraniaiur- giíľkú úpf-ivii ski'Uimi, t. y o obvyklú divadelnú úpravy Siň-.Klfiurii-i. Nľľliúvaľi io. r>ô vi* íl: o h vy í í i ť i i nrs vy h\. ^.íiji-n 'tni a iítjjifiikji;ií I;. ■i's ;-..tfi; ti i., i.it ^-•iqnlp -. \'!ll1l:iHT I*1"*! »ÍOn pren'jí'ov "w j p*^Ha hmbŕ-íi-< ,» ľk" ■ ' ■ .■!■(*» km n í Si! i'i-i'jiif 'i n .-".i-; .; f Ä klatmy i..t4dpi'iy nip*d. (im. /v s..-;iir;:ii rf,i /I mi jí::. '.m s.iíi.o.. .. /U-.! /.rpi^fnon prifciifi!'i/»ť jp'ift tf 1 - s !''!ri ■■- vi... -i ■ i-: -no] ni-i. i i!-- '.:■{; •-■ J"--' '.C-vi. -lp n** in--»inii „Me-tť ■ -i .- ;-'J'. ■ ■ i>v :o-: *\ ■ i-. , ;f . - .\, ■ .ii-•iriiHllierii'*!-''!*!-!- i dm iifti1. y. • •• ;-r-Činohcrc^. llf-rM.MifCf . '/«í-...wjVl skutky. ííi'honi prace 5 lu-r-ititp'*1 irľ"i' w- . -in-.'.v -. \" w.-v"-vj-- .-.*ji"ií. . i.jp:-. drlnirh iituftď 2 Troch h- . v . ■- i * ÍIMj je'i.-.'-io . í-*j.- :.ri».-" "("nt-tri« llr-ri-k« . -Ii«tik.i.- 7. na- i " . 'í ■ . í"- "Jt. *i-. i . .-, j.. : um i. mp«:>;=!í::,íiiivuu (MHiiuiai ■.■ i . ■' v r'. '." í«.»l.!MiiiIii ri-iiiiV.fi DíiPľtííima'á pľLsíoupii k prosili ié íifH Svííf'slíMhn dr-dniťjäika. udhaliijfijf líCii'fii pravdu o říťoía měšťácHé sp-o- podvyiín ň fclnmu. s miíKiciim rt-uuk-ú e a posunu; jftdíuiic značuč ški Lal novi ířífliříí {j3K« ^^^^^^^^^^^^"" itŕu'iiotjľíľ'ií manífílti, u Sírimlbcrgíi úf .4 M IMK Ětt. A Hd ».,rf' dirmuueíg ■ i.Il ,,1. iiAs* ■ -;k vía;1 »' .. r. ť. o ■ :-v iiiip ji".:ľ'.i i. ľ t.' Íl "i Jl .1 l'l. ."llU. ii " ■ .' . \ . \ ■ 11.".,i ;,vi:.«iV v/."!. .:'^\ v. Pro mg r..v ■'-■.'.■j; i. Jiiiínl Knrlik nadýmajíc! síí nk:ka, prchlivý chlubil, : i i. •. y \ ■ -./ i r ■ ■-. 1,0. -dal roj L vamjj sající í^jckó dispozice (krkolomní pády ,do prova rtiigu j í schopnost výrazné Kras by Hrala Vlasia Fialová. Rísfhíovaaá, úi.kučmi Žfj.'Hí, jiííiá m; n im:-;! jo sKiy- vciu prasce ;ui rezignuio a ujimá *9 role upíiiKiVUifui Ďí:zrrKU.néU<> Ľdgíira. pľ:,{ íiíj/í sú Ádďnhvcsí skromnost/. Zná |^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^»| lem dol'Konaviní. i»i«"u»u i e. X!= w ie dne.. s Dva švýcarští dramatikové V rwKV/.i >:.-i(ih.. ty lim uv«dia....\laái2:uíKa. -.tafläriL_.íí''í- íi-.ikľji.'ľ.v.it '■:(: |i»<ú><.:> T'lav Slrmdb«íic~ '■iv1ä~ňašr-iv>v.*-. v r.im "Tvvv:-"*"*--' r ■>....... trl-.i:bftv Vcíký hnčv Pilina llui/n byl ri-::!iz-ívaa i>:.-i h.:,-v;i"..;iu ;>:-.-a;::.! vo i!>j»:u M:i hc::ovy Oinohiv. Ti-mal-m oIkji. här je analýza manžeLskýcb vz:::hů a pri vác-cii odJi*.i{>st<.-.:;i dívají se oba dramatikové n;> sve iéfiía veliiu uixrôbným s-,™ sobem; vyjsiĎni dramatické aňa lýisy přijímá divák pod!e svých disijiizir v roí-;>i:.; m komiky k IiiigiCť, tiiu w.i.ri'S .s:n:5ľ:iŕ Oi>' hry maj/ ::o:;:.-:-ní chaia/. tcr. Vr»:ký h:i> v Fi-oa Hny i. o/ii-m vo Kr«ť:V!"| p:; ■. Sír.ndbeií .'.píše m:nia'.u:a ..Sprým", lak Jvífr.u v ;--..".:liuii: ď."..'"rs-,,' . ,y. ' ■ '.. ;■!... ;. i-;.iy K-.Tir.ľuprK ." -v -.pi;.--! Tii.lľP .S!".ľii /Vjiji;.--'-: K'.llľvi:;"" Sa. Uilircnmau se s hrou kokii-míi v I!!!.'! ;i d■..»■«>. :-t por,!ójj f..> k ui i ďtíJ. abv ji dr.-m-.íiluí.'.'.cbv u-jjviví:. M-V.io ů[)-ivy fjí.Mo k p-i-oraurtjnf -i novi po-ioba hry b'--!.-j iiveflp. i I*>,>:■■.■■* r'íľd ,■. -ri.v,;,.; v Ľ-_ siii;J!. MG:oíft-/.nosL je iedm-u í velkých možností, jak být prosný", soudí Dťirrenmatt. a v tomto duchu přebudoval Tanec smrti z činohry r.a „hru pro tL"«.:wrc«.." Z l.-.ik^ti.o stv fena grúitrslsa, jejíž tihei rw5,>«- lili Ir l/í/..V ,ib. : -í.rii ■', «-lr:iíTV ■ '-ŕr .'Ti:'' Mv ' •»í. -if; r-.v'::- '-h,-. h.-,-*-., -.kt'--! .-i:-:!.-. i':-.; j.- , i. i MV: f-olŕ. . ;. Zu^njl'J v p.-jslo:u 1<ÍV: '■ í. !■ ,'iv-' . 1-. -- že hrací piocha se cávteíní vysouvá dwHOs'.i'ti n.'-ii 'v.vúkw IV : -ľ -i-.', f,. .... ;-. . ini^-Ti ir-j. i,:' z.y.ozi.-'- ny. '..!li.-v.v ;í i"5'-" v f t« ..'.'.ľ "•■ .•.i.;;."' a i,:rí vi-.- j>-'- h»ff.-!f(!im. Hyr.n mí k rl-w/^1 P'-v ,' "0- :' :. -, ■ VU.,'.i i" ..ovc. J*.- : h,.:.ik c; Ku i',!' .\-lt\ -.ip".'■■!( r; '.ii! ; ■&■ j' : i' - 'o - i* -»1.11 tndi mi.'iji, k'..:."(5 afedí s.w..i !"■■:. "C- -,J . .'■ I .- . . ;■. ■ •: .' ■ •■■'.^ :: vt v .V .. o'.:. ň>" ■ í'. UflřL-.i si''-ad Pla- Str"; -ibcv : J • j./. ■>: i"!.- '■ :; ■.'f . -i hrou isa .-^i-nä Mnh'-.-imv 4in<,-!.ry. ;,y\v ■ ■.' ^ ':■ .' i, O1 vlci ■■ V ..kl.i mi1ii"i'-í, Zc r.tiiy ;■ ..■ !iU ,. m-. !' -...in r :..> . . , ,: i ; Iíľíu úiu>,.iikĹ'i ■ ii.. .ii.i > : . Ci.: i iľiii.-- itlovy aii í-H-ľ-- -.i i. . >vv 'i-ii, --.f- -i.iii August Strtndhci'S se vraní iirf hnifiu '.ků tevIŘt* po tHiitflcetl loicrli kurí v njazivúlečiié díiiifľí m liyly Ciyíí i.j^.-*;-(Iliyskíivlcu 101S, Sleŕna lull-; 1321. utec 19i!7, Hra snů J930! a pohosunsky f; TSfo'''TirS Jsme :,íýcii.'iv«ll oú svých učlreltl Iiiko o velkotepo tríijjftJii. ijUlj ■i iii.Mi...l!íKť:;i> sk."..Mi |.-yi'li.in:.'-.. . ú i i-'i.ihu i-.i-m>.ii.-.kŕl:!i triH-ihnliK\ii .:n in,'. ílu :,ií>-ii p!-.-i'.ui- í-1 : k'.TÍi .1 i-ír! ;-i.pi>l:iritii Aimus:;. Kli:..l i- . j.i i-.t-iii.i v i.íi-.i(.-ii.ii d.j--■ n-.-i.il. ir-'iri dn'innt n u Ctr.ka inviStli. mlrn.-. il-ii" ■ ■> v í'ví.i: '.r-i:n Tn i-..- -;::i '.. i! i ■-i ifcfl driuiiiitui'Kle. zvolila DUľt'enni.tUovu ň|jľíivn « poprvfi u nds uverila P I o v s t r i n U b e r g- /e to volba äfristna, a prntols jsme iiezapomaÉM n« cláyné fisi- :? i'lmilr; o ;-,oll.i«;.....-ir »;,ľcu.--ii:« lun siŕiifi sl.unŕ- l.-i pf'-;i lirtil. ■; s v '-.-'.rjiiiíl!! i - (Mv-i •-i'iil ■ :---.-il :■■ i-iRu-.i, vi- -iV. 7uuvu a ii. --.u «■ nrnn.-'-tuHi I pn'iohB -.niivlMi sp .'Icij-■jnni i pocitem doby. Ponorhal to 7A- kííiii: i -'- '".am '.riK:!i:H irojňiiHlii-ku /.tí £'1..|1IKSÍ H-ili-íf) yí«';«Í> OÍJViílii 1 Í'U .s-it.i'.f' pt.. -;i,y tí-. vi-IOft^ ir-'i-.ikíJinícK^lio. ^ťi!ň<' -i:;j..ijf.i Hf|i'U)Y lí-iiU -jtJUi.úbíl iiuiai-i:. ktiuťitktu. v r<^ll KtlloSo liypä- ho, co v iť->ii -í^rnnfiii^íiíí auto V; \ň n-i-pn-ji-ziinn: IioxiHíii; v rlnfíii 0(::išt» (ry- jt- puMin-iii! i;t- plochu íill.ti-: •.kťl". Iľlľ.U. P'l ľiitiil . '.?,-.l!|.1Ch isou pomoi-nícl Obou parí-ínrO. hlsmr.íB Cjj-i ..'iř. "»*■■ a. "--V ' '"" '1 vý/n.-iŕnvi-li pi ntnstorjfllO --■ mu In n tiy. Piích-'i.' ■■: t /:.-.! r-Aprisu ei všechno bŕiŕ.i -jako v iinK». i-to skutoCně hru pro íínfthrifr.e. 1-i..M ■: v ■.■■■ii:l p. "v'■■!.! p i:i !! -. i ■-■■■.-p ■!!•: 1: s j / «;n..i." lili! iiri 1-viíit -i> ílu mtiiMMi c.liu'.if:iy . / ■ -.V 1 ■ ' ■ ' '." .1 l'VlFľ . í vBIšinu (loliy noiOU fll'u /.äp-lsu [Alici hniji; VI.-isih Fialová a TTd>:aru íosef Karlík). spiduín nutorOv nJroli Vlasta Fialo.... Kiii"\Oi..-n: •■■ ťoŕ.ii;".IOľ: ii |f ■-■ hledcra mlržuja Iniciatíva, výbornS ss kryje a z pravfiho aarUii obCas vystřeluje její pravítka k tvrdým a ostrým iiij-.iin. ! ■ u -iv - n í.-l-.i/ <-.\nv z1r.-o V 'wn-in-iŕinl1 T«r'ľ-i f.:::.-n . 1 -■■■.i--:r■ jn-d.- |.!-.--.',-' do ringu ■ ikci i;do-..: tF.-t; lítc'ý zt: .n ko lun dhi n.-i zfl:- ■:, p '■ s" nflf""■ 1 r, -. .,i ''• ■ ■•.! •■ si' '"íl, i-'- "i f.i!n "■ ■ lc-.i;.V'i.Ii ľ.iLi, -my i;ikú:ii;i: odi...i:l t,,:, i vli . p-..: .v .'. nr-l.'vf v rl!i ■■ F-! ■ ir, : u ,/■..: r. '. r. - i:- - -:o' ■ .-. liir-iii v(.-.B |in-invii svín siif-bim, ■ i .... i .(: i. . -. r/i- .■ !í ; ■ ' /a i ií iv :a t ícki .š], i ■■íÄrf itt pi -u5-~-.;f h'■rt-6'-'-- ijš. y'.FlitĽ v ki, .'(.kb i pc. ■ - .h -.: -.t---: ťa'' :n. "■ ' .-.'fl, 3.-:. C .í." íS'--Ty*-.i"^-řiíTi.i V •-. !X i..' ..'">-■'■ ' .f- . . i! .- "ti. 3t 1)1 ŕllKNi K SP-. \ .?!>!". 'NÍC.'MACN! SLU|_ěA iř-.ítTí.ivrv T rí.r.MOjrii LiJovú demokracie, Brnu r. r 13 n v A !í !í M O K h a K ! p kli^i..*: mu !i(> yiriľťvi-tí '/uHí-Hnii!!* nÉT':!' 'iíky -v/ni!;!" vfCííM'íiiä iiuvú iiris Piiiy Trn nv/vi iniržofižnifto maiiZölstvl iii'llV Iskéhc Jíci sviit S maiižeu, Z psychologiricé vzešla Ju-« /, rodu iovy, lonesccvy a tsorií. Síra ii?rklQv£tý>h lí;!f.^roľiiíí:h 1*0 sycených kousuvou ironií. f' l s i ■-" i-Iirl::. >. .í.> í, .miVI &vt ■ :iv,dii r.ii.mif' ■/flf hv^nní r.'ifjii '.'íilCííl ÍSJT1ĚĚI:'; í *VH?..... ;.r;j nrl.ŕliii n:CÍ.'i>.' íhT.;. •./>■ (jik idni-'i. zv. S.ivII KOii''-í iiaiJ. do i'sllob,!). v\ ľiu'.avi lUild uvö byv** biiru''-"'! jm^í^mciíí míľu '.ľ.'.K/SriľiSti, Stí! icii,.,i.:.m. 'ciľl i::<-i Kiu'a ;:pi.-'.!;::)ll R. jurua j.iKo v.ci::!, !iilauf! I.oiiir.h'ilifj (i.iľubiík/:, klui-y ve >.vf! nli!i>>-iitnl hlncikosii iiskinpřnujn toľ.i, ž« ne.iij-ivnv ltdi-. j.ikn oi., /.minují. O.^liľJL-1' ivnlli'i ■: víii'ln simu-ilu dOMKi velkii-ho Stíšil pr! liiBČpnacTPirilafinfrronmnnovýrh. PanMiKrAt vs.ik lj.irri:;iinnl( yyi:l Kreniivty .■iik-kvíiTn; '. !i i liiniH'-Vieiiŕiii mf.iiioiy zívol—züpasi v boxu vystoupll/nn-l „iiuiHiľiokf" ;i,"nvi ii'Mi' vi. .'.vyi ■iľ.lsu. ity/í'H pllja'u ci'hü >"!- ".i'.'J -'V.:.' iľ-l'.: ií i'..:"/' ij'i'.:'-'. I«:- ; ■ I." '■ *i s vi!ii>ýiu ijuiĹntai. ■/ ak'i'UR ZAVUDSKi" ľí — obují ja .:rt!V.'\ -i ilľ absurdní dramnllky Bt lilfuká DUrronuiattovii XtVOC D(;k! Me- li UilOii [hU'.W:: i| í* i~.-ifif.il>. h'iínfi'T)'' ynät sni ormíi J.2 ko! ftntm bnx.ir- ľ v únoru; v teill F. DUrrorimatta i uvadlo toto íiwnia basilejsko Däv< Hrálo se na kruhovém pfidorysn ItukáikovĚin divadlu. Ražlsiir Mllc v Erně dále. Toxt hry, pudaný ve boxerského zápasu, uved! va sknt ském rin^u s provaav, kti.-ťý ju obklopení oba-constvun "n viech síran (i na místech, která ouvw-i, ,: íHimi /.ti .'.v.siii, ^.-.dí ď-Mcil. íiilľrij'i-inattova melsřora Uyle tak realizována uäslud-«<3 i ?í:í.-ilrky. Očp.l^'.a fcv. Ľlvrtá stana. H02Í-siír í Herci byli tlio oyžum pcss.it,.uni pi-id iio-->-V'! r ■ ' ■; '■> ■ ;■ ľ- : pi::ýr,i ztlarrm, Hř-^jo ■•:(: W-x neií'Jvšuv, bujíc'jr; 2.'- ■ '-n. -kl!' !í . role-:- StríuKLÍi nj.;v:&t^'\ i I y íi b t iílíiiuyilítô VySítUÍ flíírý, skalptsíový dialog tH posta'.', vyhrocoval :<í fr.iSkan .'■'i--. ■ ■, -••! •'. imi■ i-mlii.'" vvukv '.!-ľ . e fi'-"« p ■•lov.''' i;ru ' :\ Jnk oba iiiíifiiff.ly v pručíifiíiK-.'li rti7.fi:h ringu pfcil-vudl na ko;n-| jakoliy ukri/.ovau6 v prova^icjj. Troji-l posťiv vytvSH znamenití 'íurni 'tílo Fľlm y näm Iirajíi j. Kailik, juho clflatolaík mrt vSechny naJnJ'tosU: ŕnur'imi s Hcousy, ptvnf hodro^r a žrnvost, hazí iTinartii. w drsnS ttez-caiíí'iv a ./ \ • »,• . . poki.'d hu ti-ii.llytf záúliviit. vykrnOuje sÉ'„!!V.5;loíiiň, při zäciiva- .« i.ľ Il-l <-.:-IIl .-w^ 3í!i!pi0G0 SMnÉerga v Brně Sv-dský primulk a dramatik ahi-híI sirlmlhíírg pnpsnl v letech 13D0- 1901 irägddit TaBtS siľ'il. V'-li.ii! v -i; hi>n-: m -:Isivi i z<> yivotn. Krlnflrii-li Díii-riiniiijitt VÍili vc Strinflhur- 1 ■ -i. ii i- "......... !.......-.Íl::.: U :ui ::.-s.iSja:-> \i\A.\ Viui.i ;,:.ŕ,ui..i1uU uůidiii ku airinmiurguvii imini smrti, ťiivmtiii! )io cltthl jun prnskrtnt, ulo na- r-RA2SK". INFORMAČNÍ 5HJ2EA í'rulic. ?. - Vyací.f K -oti-iidc ü.í? • li- ! U-7.' VYSIRI2ľ.K Z CAbO.'ISU Lidová demokracie, Brno J. AÜ. ľi dna '«*.V olleii lurda frteď- 7