Zadání závěrečného syntetizujícího úkolu předmětu INFORMAČNÍ GRAMOTNOST Úkol (jeho splnění je podmínkou pro řádné ukončení předmětu): - Navrhnout uskutečnitelnou vzdělávací aktivitu na konkrétní téma informační gramotnosti pro definovanou cílovou skupinu - Je možné použít i převzaté materiály, bude-li dodrženo autorské právo) Zadávací kritéria: - témata + cílové skupiny – bylo vylosováno ve výuce dne 22. 9. – vloženo v ISu, posláno mailem - typ vzdělávací aktivity - libovolný (seminář, workshop, přednáška, exkurze …) PODMÍNKA: vzdělávací aktivita je jednorázová (není to tedy cyklus ani několik samostatných akcí v průběhu několika týdnů), trvá 3 vyučovací hodiny (135 minut), členění uvnitř této doby je individuální podle tématu i záměru každého ze studentů - počet účastníků – podle individuálního rozhodnutí studentů, v souladu s typem a cílovou skupinou vzdělávací aktivity - finanční rozvaha: součástí úkolu je také vyčíslení nákladů na aktivitu Návaznost závěrečného úkolu na vzdělávací obsah předmětu Informační gramotnost: - teoretické ukotvení – jak navrhovaná vzdělávací aktivita s daným tématem odpovídá standardům, poznatkům a současným výzkumům informační gramotnosti, jak navazuje na současné aktivity instituce (institucí), jíž se úkol týká - didaktická a pedagogická složka: jaké vzdělávací metody a přístupy jsou v návrhu použity ve vztahu k definovaným vzdělávacím cílům, jaké metodické materiály a technologie jsou využity a proč - minivýzkum jako součást úkolu – cílem je provést evaluaci a doložit tak efektivitu informačního vzdělávání v dané lekci Termíny a konzultace: - úkol studenti zpracují tak, aby ho připravili k prezentování a odevzdání na začátku zkouškového období - termíny zkoušky budou upřesněny v průběhu semestru - konzultace k dílčím částem úkolu jsou vítané, všechny vyučující jsou k dispozici mailem, případně po domluvě osobně či jinak online V Brně, podzim 2015 P. Mazáčová, P. Kovářová, G. Šimková