Diskuze nad aktuálními tématy INFORMAČNÍ GRAMOTNOST Organizace •Dotazy k průběhu předmětu? •Do 31. 10. anotace záměru pro závěrečný úkol •Tímto konec 1. bloku, potkáme se u kolokvia • •Jaká je struktura odborného (výzkumného) článku? Information and Media Literacy in Kindergarten •Souhrn obsahu + hodnocení + další názory? •Jak je to aktuálně s výzkumy IL u předškoláků? Co už je provedeno a proč se to vůbec řeší? •Mění se něco aktuálně? Co? •Jaké jsou dle článku vztahy základních gramotností, ICT gramotnosti, mediální gramotnosti a informační gramotnosti? •Jak to souvisí s řešenými modely IL? •Mají zde nějaký vliv IT? •Jak se liší u předškoláků a dospělých? Souhlasíte, že pro předškoláky nemá smysl: review of information, acceptance of privacy/of information law abd ethics? •Kdy by podle vás mělo začít vzdělávání v MIL? •Jak mohou školky ovlivnit MIL dětí? Proč to je/není důležité? •Jak a u koho byste zkoumali MIL předškoláků? Jaké jsou výhody a nevýhody těchto postupů? •Nepřebývaly v textu některé metodologické informace? •Co už bylo provedeno a co ne? Má smysl v toto chvíli stanovovat další výzkumná témata? • • • Using the I-LEARN Model to Design Information Literacy Instruction •Souhrn obsahu + hodnocení + další názory? •Jak souvisí i-LEARN a výuka IL? •Jaká je vazba na standardy, hl. AASL a ACRL? •Hrají zde roli IT? Jde opravdu o IL, nebyl by vhodnější jiný termín? •Co je pre/posttest a jaké jsou jeho výhody a omezení? •Co je potřeba k realizaci experimentu? •Jak jste rozuměli hodnotám v kap. 3.2 a 3.3? •Proč mohly být výsledky z dotazníku vyhodnoceny společně pro obě skupiny a s hodnotami pozitivními pro IL vzdělávání obecně? •Identifikujte v hypotézách proměnné. Má smysl publikovat článek, kde hypotézy nejsou potvrzené? •Co je podle vás Library Research Guide? •Procházeli jste si stránky? Towards Adult Information Literacy Assessment in Latvia •Souhrn obsahu + hodnocení + další názory? •Jak se liší tento výzkum od obvyklých v IL? Proč je nutný nový rámec výzkumu? •Vymezte stručně prvky matice MIL. •Jaké jsou limity mikromodelu s 23 lidmi, které reflektují distribuci věku, vzdělání, povolání, pohlaví a počítačové gramotnosti? •Jaké jsou výhody a nevýhody focus group, dotazníků a praktických úkolů? •Jak na tom byli s praktickými cvičeními knihovníci? •Ve kterých tématech matice byly jaké výsledky? Je nutné zaměřit se na ML, nebo IL? •Proč podle vás dosahovali lepších výsledků lidé s vyšším věkem? •Jaký je vztah mezi výsledky sebehodnocení a praktických úkolů? •Co to je triangulace metod a k čemu slouží? Emerging New Information Literacies – A Conceptual Outlook •Souhrn obsahu + hodnocení + další názory? •Kde je podle vás význam tohoto textu? •Jakými směry se vyvíjí IL a proč to řešit? •Proč rozlišovat newborn, transforming a hyperpeople literacies? •Jak vzniká newborn literacy, např. health IL? •Jaké vidíte vlivy, které transformují gramotnosti? •Kam (clustery) patří nejznámější typy gramotností? •Vidíte vztah k některému modelu IL? •Hrají zde nějakou roli IT? • Dotazy na mne? DÍKY ZA JAKOUKOLI ZPĚTNOU VAZBU – MAILEM NEBO ANONYMNĚ.