B1POPIS SOUČASNÉHO STAVU BUDOV městské část La vinya…., která je předmětem tohoto projektu je převážně rezidenční čtvrtí, ve které se prolínají různé druhy městské typologie. Podoba lokality vychází z jejího historického vývoje a místěním mezi horou Montjuic, nížinou Llobregat a pobřežím. Zbytky bývalé železniční tratě a komunikací najdeme v okolí přístavu a kanálu de la Infanta a v místě dnešní sítě pravoúhlých ulic, které byly postaveny v různých časových obdobích. Dvě nejstarší části této lokality najdeme podél ulice de la Mare de Déu de Port. Mimo jiné tu stojí nízké řadové domy s úzkým průčelím, které kontrastují s moderními budovami postavenými po roce 1950. Sato sídliště samostatně stojících věžových domů i uzavřených kompexů byla financována městským bytovým fondem. Najdeme zde ale i projekty financované ze soukromých zdrojů. Typ místních budov se různí, záleží v jakém období byly postaveny a na dalších faktorech. Cena za metr čtvereční se zde pohybuje mezi 514,34 € a 655,2 € a dle údajů magistrátu města Barcelony dosahuje oblast Can Clos, la Vinya a Plus Ultra pouze 78,5% průměrné hodnoty ceny za metr čtvereční v Barceloně. Z informací v tomto projektu a výsledků sčítání lidu v roce 2001 vyplývá, že 14,98% všech zdejších obytných domů je ve špatném nebo kritickém stavu. Tento výsledek se drží vysoko nad celkovým průměrem Barcelony (5,61%) a Katalánska s 2,60%. 0,85% zdejších objektů je bez tekoucí vody a 1,13% obydlí není připojeno ke kanalizační síti. Procento počtu více jak 4 patrových budov bez výtahu (44,2%) nepřasahuje barcelonský (48,08%) ani celokatalánský (54,93%) průměr. Čtvrť se nachází v náročném a špatné dostupném terénu a je třeba tento fakt přičíst již zmíněným číslům. V roce 2007 byl zahájen projekt na výstavbu výtahů v obytných domech poblíž náměstí Can Clos a které zde byly postaveny v roce 1966. Bohužel kvůli potížím se samotnou realizací projektu byly výtahy nainstalovány pouze v jednom ze zdejších obytných bloků. Dvě nejstarší čtvrti v oblasti jsou Mare de Déu de Port i Plus Ultra a charakteristickou stavbou por tuto lokalitu jsou malé řadové domky podél silnic. Čtvrť Port začala vznikat již v XIX století v oblasti Llobragat a podél cesty, ketrá spojovala městskou část Sants s pobřežím. Kvůli svému nesourodému rázu, však byla již od 50. let minulého století určena k dmolici. Toto rozhodnutí mělo za následek postupné zchátrání celé čtvrti a příchod sociálně slabých obyvatel, kteří vystřídali odevší původní obyvatele. Plán na částečnou změnu hory Montjuic El Pla Parcial de remodelació de la muntanya de Montjuïc počítal v tomot místě s výstavbou širokých komunikací. Protesty místních však původní ráz lkality a původní výstavbu zachránily. Dnešní územní plán počítá se zachováním objektů podél Mare de Deu de Port, ale zároveň bude nutná demolice zchátralých oběktů podél Ferrovarril Catalans. Vznikne tak místo pro stavbu nové komunikace mezi Montjuic a více konsolidovanými lokalitami. V rámci územního plánuí tak vzniknou v ulicích Esparver a Negrell nové volné stavební parcely. Díky Rozšíření průmyslové výroby v této oblasti vznikají na konci 20.století nové jednopatrové řadové domy podél ulice Port. Stejně jako v případě Plus Ultra se stavělo na pozemcích o velikosti 6 -8 m x 15m. Postupem času byly objekty rozšířeny, ale jejich půdorys zůstal beze změny. V Plus Ultra nalezneme až navýjimky původní zástvbyupřevážně výškové budovy. Ty Nejstarší stojí v Piulacs a jsou z roku 1929 ,ostatní byly postaveny až v roce 1964. V obou případech se výstavba realizovala v důsledku tehdejší migrační vlny venkovského obyvatelstv do města.