Legenda k ukázkám 4. tematického okruhu Ukázka č. Legenda 4.01 Schéma základních modelů spojení dvou hlasů 4.02 Základní typy tropace 4.03 Monotextová a polytextová varianta horizontálního tropu 4.04 Textová podoba kyriálního tropu „Cunctipotens genitor Deus“ 4.05 Kyrie „Cunctipotens genitor Deus“ 4.06 Musica enchiriadis (Bamberský rukopis, Státní knihovna v Bamberku) 4.6.1 Ukázky edic traktátů Musica enchriadis a Scholia enchiriadis 4.7 Nejstarší identifikovaná dvouhlasá kompozice – sekvence „Benedicta sit semper sancta Trinitas“ z Pařížského organového traktátu. 4.8 Způsob zápisu organa v tratátu Ad organum faciendum + přepis 4.9 Ukázka možností variantního zpracování postupů hlasů u guidonovského modelu „modus mollis“ 4.10 Winchesterské tropáře: ukázka adiastematického zápisu sekvence „Alleluia .Beatus vir Stephanus“ (Bo 775, fol. 122r) 4.11 Ukázka rkp. SM2 ze santmartialské kolekce: tropované vánoční graduále „Viderunt Hemanuel“ (Paříž, Bibl. Nat., lat 3549) 4.12 Codex Calixtinus: „Alleluia. Vocavit Jhesus Jacobum“ 4.13 Schéma základních technik první fáze evropského umělého vícehlasu 4.14 Technika nového organa: vytváření řetězců melizmat nad prodlevou: Přepis ukázky č. 4.12 z Codexu Callixtinus. 4.15 Organum duplum: „Benedicamus Domino“ (Florencie, Biblioteca Laurenziana, rkp. Pluteus) 4.16 Codex Calixtinus: tropus k Benedicamus „Nostra phalanx plaudat“ 4.17 Organum triplum. Perotinus: „Alleluia Nativitatis“ 4.18 Clausula „GO“ (Florencie, Bibliotheca Laurenziana, rkp. Pluteus) 4.19 Concuctus „Hac in anni Janua“ (Wolfenbüttel, Helmstedt 628) 4.20 Schéma vzniku moteta 4.21 Dvouhlasé notredamské moteto „Li doz termines magree/Balaam“ (Codex Montpelier H 196) 4.22 Vatikánský organální traktát (Řím, Bibl. Apost. Vat., Fondo Ottoboniano Latino 3025) 4.23 Petrus de Cruce: Moteto „Aucun ont trouvé / Lonc tans /Annunciantes“ 4.24 Moteto: Amor potest / Ad amorem sequitur / Tenor