Povinná literatura: Ø kol. autorů: Hudba v českých dějinách, Praha 1989, kapitola Pobělohorská doba Ø Sehnal, Jiří - Vysloužil, Jiří. Dějiny hudby na Moravě. Brno 2001. Ø Bohadlo, Stanislav. Materiály ke studiu dějin hudby, estetiky a sociologie. III : Materiály k dějinám hudby, sociologie a estetiky. III, Období baroka (Variant.). Vyd. 1. Hradec Králové : Pedagogická fakulta, 1988. Zde Zelenkova žádost. Ø Kapsa, Václav. Nový hudební druh v Čechách - sólový koncert v tvorbě pražských skladatelů vrcholného baroka, In: Barokní Praha - barokní Čechie 1620-1740, Fejtová, Olga, Ledvinka, Václav, Pešek, Jiří, Vlnas, Vít (eds.), s. 75-86 Ø Kapsa, Václav, Perutková, Jana, Spáčilová, Jana. Some Remarks on the Relationship of Bohemian Aristocracy to Italian Music at the Time of Pergolesi. In Claudio Bacciagaluppi, Hans-Gunter Ottenberg, Luca Zoppelli. Studi Pergolesiani 8. Bern: Peter Lang, 2012, s. 311-340. Ø Niubò, Marc. Leopold I. a hudba císařského dvora v Praze v letech 1679-1680. In: Barokní Praha - barokní Čechie 1620-1740, Fejtová, Olga, Ledvinka, Václav, Pešek, Jiří, Vlnas, Vít (eds.), s. 95-131. Ø Perutková, Jana. František Antonín Míča (kř. 2. 9. 1696 Náměšť nad Oslavou). Nové skutečnosti o známém jaroměřickém skladateli a dalších příslušnících jeho rodu. Musicologica Brunensia. Stanislav Tesař at 70., Brno 2010, roč. 45, 1-2, s. 171-181. Ø Spáčilová, Jana. Nové poznatky k hudbě na dvoře olomouckého biskupa Schrattenbacha. Musicologica Brunensia, 2010, roč. 45, 1-2, s. 189-206. Ø Spáčilová, Jana. K repertoáru italské opery v Holešově ve 30. letech 18. století, Opus musicum, 2012, roč. 44, č. 6, s. 27-35. Ø Z časopisu Clavibus unitis, který je dostupný zde: http://www.acecs.cz/media/cu_2014_03.pdf Ø Kapsa, Václav. Šlechtické kapely v českých zemích doby baroka: staré a nové otázky jejich zkoumání. Ø Perutková, Jana. Hudební život v Jaroměřicích za hraběte Johanna Adama Questenberga: shrnutí současného stavu poznání. ostatní studie k Jaroměřicím a Questenbergovi z tohoto časopisu jsou nepovinné. Nepovinná literatura: Monografie (pozor, vyplatí se alespoň prolistovat!): Ø Perutková, Jana. František Antonín Míča ve službách hrabětě Questenberga a italská opera v Jaroměřicích, Praha 2011. Ø Perutková, Jana. Der glorreiche Nahmen Adami. Johann Adam Graf von Questenberg (1678–1752) als Förderer der italienischen Oper in Mähren, Wien 2015. Ø Kapsa, Václav. Hudebníci hraběte Morzina. Příspěvek k dějinám šlechtických kapel v Čechách v době baroka. Praha 2010. studie vložené ve studijních materiálech v ISu. Okruhy ke zkoušce: Skladatelé: Hlavní město Vídeň: František Ignác Tůma, bratři Pavel a Antonín Vraničtí, Leopold Koželuh, Jan Křtitel Vaňhal, Karel Krommer, Josef Antonín Štěpán aj. Za hranicemi monarchie: Josef Antonín Plánický, Jan Dismas Zelenka, Jan Zach, bratři František a Antonín Bendové, František Václav Stamic, František Xaver Richter, Václav Pichl, Josef Mysliveček, Antonín Rejcha, Jan Ladislav Dusík. Domácí skladatelé: Praha: Adam Václav Michna z Otradovic, Jan Ignác F. Vojta, Mikuláš František Xaver Wentzely, Bohuslav Matěj Černohorský (minorita), Josef Ferdinand Norbert Seger, Gunter Jacob (benediktýn). Šimon Brixi a František Xaver Brixi, J. J. I. Brentner, F. X. Dušek, J. A. Koželuh, V. J. Tomášek Skladatelé hraběte Morzina: Vivaldi, Sehling, Fasch, A. Reichenauer, F. Jiránek Pražská operní společnost A. Denzia Další řádoví skladatelé: J. V. L. Dukát a G. Melcelius (premonstráti), V. Pelikán (piarista), A. Mazák (cisterciák) Morava: F. A. Míča, V. M. Gurecký, J. Gurecký, Peregrinus Gravani. Opera na Moravě: Jaroměřice, Kroměříž a Vyškov, Holešov, Brno. Kantorská hudba českého venkova (pastorely). Linek a jeho sepolkra. Kopřivové - Citoliby. J. J. Ryba (významná i jeho teoretická činnost – spis Počáteční a všeobecní základové ke všemu umění hudebnému). Zámecké hudební kultury – řada moravských lokalit, na sklonku 18. století i Slezsko. Významná Náměšť nad Oslavou. Hanácké opery (kolem r. 1750) - premonstráti v klášteře Hradisko u Olomouce.