Efektivita a kvalita ve škole •2 Škola a společnost ·škola – sociální instituce –zřizována s určitým účelem – společnost přenáší na školy hlavní odpovědnost za vzdělání (poslání); –instituce je vždy ohraničena vnějším společenským rámcem: legislativní, ekonomická, politická pravidla (školy je musí respektovat); Øhistorická instituce: tradice, společenský kontext a kultura, očekávání; Øpolitická instituce: škola je nástrojem sociální (vzdělávací) politiky – vedle tradice i nová společenská zadaní (trh práce, prevence patologického chování,…); Øuniverzální instituce: každý ví, co je správné a hlavně proč a v čem jsou školy špatné; · > Hodnocení škol ·Financování škol · ·Vliv školy na žáky? (Coleman, 1966) · · · ·Skládání účtů: New public manangement •3 > •4 Akontabilita ·efektivnost škol podle vzdělávacích výsledků; · ·efektivnost na základě charakteristik fungování škol (přístup procesuální) – modely efektivnosti škol > ·http://www.csicr.cz/html/PISA2015/flipviewerxpress.html · · · · •5 >